491

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Ronquires is gewoon overduidelijk net als bois de la houssieres een dwaalspoor !

Bv op het kanaal aan de zwaaikom van ronquires zijn er meerdere visconcours op een jaar en in de jaren 80 meer dan nu

Dan wordt er vooral op karper gevist
Op karper vist men met een lood een meerdere haken dat men ver uitsmijt en dan na een tijd trekt men het lood met de meerdere haken terug waarbij je de bodem afschraapt
Conclusie hadden daar zakken gelegen dan waren die zo goed als zeker blijven hangen of kapot getrokken aan een van de vishaken

492

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

In Ronquières zijn misdaden met elkaar verbonden die met elkaar geen uitstaans hebben. Zoals ik al zei (in de rubriek 'Eric Sack') is hier de fundamentele manipulatie van het onderzoek gebeurd en werden de twee bendeperiodes (deels onterecht) met elkaar verweven.

493

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

De eerste reeks en de 2de staan overduidelijk in verband met elkaar, daar is geen twijfel over mogelijk. Zelfs enkele uitvoerders zijn dezelfde. Wat men vooral doet ik het loskoppelen van andere feiten en moorden zodat het geheel verborgen blijft. Er is in feite als men de andere zaken erbij neemt geen zo genoemde rustpauze geweest. Het is de inhoud van de zakken die doet vermoeden dat er een pauze was, maar is dit wel zo? Moeten we de bende wel geloven?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

494

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Het is toen men in Dendermonde op de inhoud van de zakken uitgekeken was en men naar andere verbanden begon te zoeken dat het dossier werd af genomen (weer Gent). De Staerke mochten ze onderzoeken maar Bultot was te ver gegrepen, een doordenker!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

495

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Als zoals nu blijkt dat de vondst in ronquires een dwaalspoor is zou men beter gans die historie eens grondig opnieuw uitspitten te beginnen bij de getuige !
Ik ken dat kanaal heel goed en versta niet goed waarom de zwaaikom
Je had daarin de jaren 80  de frituur , het jachthaven ook de pedalo verhuur en het drijvend terras  plus huizen aan de overkant waar de boswachter van het bois de la houssiere woonde dus daar was in de jaren 80 beweging en je kon zoals blijkt opgemerkt worden
Als je verder het kanaal volgt richting ittre of Halle had je veel meer duistere donkere plekken om  ongezien iets in het kanaal te dumpen en gans het kanaal kun je overal perfect met de wagen bereiken



Hier klopt iets niet ! ! !
Dit moest gezien worden of zogezegd gezien worden

496

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Het moest zeker gevonden worden geen twijfel mogelijk! Als het één iemand heel goed uitkwam de samenstelling van de zakken dan is het vooral Lekeu. door er één bende van te maken valt hij uit het verdachten plaatje. Plus dat de moord op Mendez er uit wordt gehouden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

497

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Vergeet al die dingen niet te verbinden met de aanwezigheid van de extreemrechtse Eric Sack in de Deltacel van Dendermonde, 'de kolonel'. Is hij misschien een van 'de kolonels' die we - woorden van minister Geens tijdens de recente herdenking in Aalst - nog moeten ontmaskeren? Ik begin te denken van wel. Wellicht had hij een paar luitenants die het vuile werk voor hem opknapten. Het is volkomen terecht dat Martine Michel hier een cruciaal punt van heeft gemaakt. Mij is het intussen ook duidelijk dat de Bende van Nijvel - of wat er voor moest doorgaan: een amalgaam van feiten en misdadigers - ook na 1985 actief is geweest, zij het minder prominent en meer verdoken, met als brute uitspatting in 1997 de ontvoering in commandostijl en laffe moord op rijkswachter Peter de Vleeschauwer, geregeld betrokken bij het Dendermondse luik van het onderzoek naar de Bendefeiten. Wie teveel wist, werd geliquideerd. In 1982, 1983, maar ook nog in 1997, en wie weet...

498

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Dit lijken mij toch wel zware uitspraken, Aubanel. Wellicht zal u dan ook over de nodige informatie beschikken die uw uitspraken staven? Ik meen dat de eventuele aanleiding en het motief tot de moord op Peter de Vleeschauwer een totaal andere richting uitgaat of zou kunnen uitgaan dat totaal los staat van het onderzoek met betrekking tot de Bende van Nijvel. Indien u over ernstige aanwijzingen beschikt in verband met luitenants die wellicht het vuile werk dienden op te knappen, zou ik dit graag vernemen. Dat het wel degelijk rammelt in het kader van dit onderzoek, is een feit.

Wat de bende van Nijvel betreft, staat het voor mij buiten kijf, de medeplichtigheid van ex rijkswachters, ex Rijkswacht officieren, WNP, magistraten en politiek. Ook de bende commissies gaan voor ons niet vrijuit. Om redenen dat zij te weinig gebruik hebben gemaakt van de middelen die tot hun bevoegdheid behoorden. Op zich al een verdachte houding dat, mijn inzien, een beschermende hand aanreikte. 

Ondanks een onderzoeksrechter wel cruciale punten kan maken die voor velen misschien terecht kunnen lijken. Ipso facto, een Procureur Generaal dat de geheimhouding van een gerechtelijk onderzoek aan zijn laars lapt door de media te informeren over een mogelijke manipulatie van een onderzoek. Een mogelijke manipulatie is voor mij nog steeds geen absolute manipulatie.

Ik heb dus, nogmaals, mijn ernstige bedenkingen over deze Procureur Generaal die zich uitspraken kan veroorloven over een dossier dat nog steeds behoort tot het geheim van het onderzoek. Waarbij deskundige verslagen nog steeds niet onderworpen werden aan enige tegensprekelijkheid. Deskundige verslagen die nog steeds niet vatbaar werden gesteld op kritiek. Het zou zelfs wenselijk zijn indien de Voorzitter bij het Hof van Cassatie zulke magistraat ter orde roept om de normale en geloofwaardige rechtsgang te beogen en te herstellen.

Het ligt in handen van de Procureur Generaal om het tegendeel te bewijzen waar tot op heden de speurders van de cel Delta niets kan verweten worden.

Vastgesteld dat men zich zou hebben laten manipuleren door een informant. Van de veronderstelling uitgaande dat het inderdaad zo is dat men een tip krijgt dat er zich een aantal goederen zouden bevinden. Dan zou men toch al een héél slecht speurder zijn om niet opnieuw te gaan zoeken in die befaamde bocht van Ronquières. Men heeft dan nog alle middelen aangewend, zéér grondig gezocht en véél materiaal boven gehaald en gevonden dat men aan de bende of een andere bende zou kunnen koppelen.

Met andere woorden, de speurders hebben hun taak en opdracht uitgevoerd.

Als dan 20 of zoveel jaar later zou blijken dat iemand dat daar speciaal is gaan deponeren, om welke manipulatie dan ook. Om iemand op een spoor te brengen? Iemand op een vals spoor te brengen? Om een aantal zaken te verdoezelen? Dat weten we niet. Dat maakt nou net het deel uit van een gerechtelijk onderzoek. In deze fase kan men de speurders tot op heden niets verwijten.

Ik neem dan nog steeds een afwachtende houding aan tot het tegendeel kan bewezen worden door de Procureur Generaal.

499

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Correct !

500

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Als blijkt dat de zakken daar recent zijn gedropt - wat blijkt - dan klopt de getuigenis toch niet van de persoon die zakken heeft zien in het kanaal gooien? Of vergis ik mij?

Dit was opgezet spel! Het dumpen moest gezien worden of zogezegd gezien worden.