131

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Je bedoelt "Thure"? Die was inderdaad nogal nauw verbonden met de "Outs". Als je meer wil weten over de Outs lees de voorgaande pagina's en vervang "Woods" of "Hoods" door "Outs" - de verwarring heeft te maken met de franse uitspraak van het woord

132

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

dim, ik heb het topic nog eens nagelezen en neen is het niet over Thure. Zijn naam ken ik niet maar Ik heb het over DE leider van de skinheads in Brussel de persoon waar iedereen bang van had en zeer gewelddadig. En had banden met VMO. Had zo goed als zeker banden met de schutters in Brugge op 9/11/85. die dan ook weer met de Hoffman-groep in verbinding staan.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

133

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Zeker dat het niet "Thure" Cremers is die je bedoelt? Indien niet dan zou ik wel graag weten wie die persoon is... Kan belangrijk zijn

134

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

100% zeker.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

135

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Ok. Iemand een idee? De opper-skinhead uit de Brusselse jaren '80?

136

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Misschien Looping? Ik ken zijn naam niet maar weet wel dat hij de leider was en dat iedereen schrik had van hem. Ik snap niet dat er nog niet eerder over die skinhead gepost is. Het was een zeer opvallend figuur zeer zelfzeker. Het kan gaan over onderstaand persoon.

Ze waren zéér gewelddadig. Op een punkconcert in 1986 in Leuven zorgden ze voor een algemene vechtpartij, waarbij ze traangas spoten en één skin stierf, anderen raakten gewond. Looping en twee andere bendeleden zouden beschuldigd geweest zijn van een verkrachting. Looping, van wie zelf de skins schrik hadden, zou ene Michel C.l.a.s.h. op het hoofd geslaan hebben met mes of bijl. Ze namen deel aan paramilitaire trainingen en deden gevechtssporten. Een groot deel ervan was paracommando.

Die leider waar ik het over heb had goede connecties met het milieu waar de schutters in Brugge uit komen.

Wat ik me afvraag: is er een link tussen de skinheads en de Dolo, want huurlingen zijn ook niet ver weg, afhankelijk van hoe men het bekijkt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Misschien geen link maar 2 interessante café's juist achter den Dolo, Viking en Babylone.

138

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Kan je iets meer vertellen over die plaatsen, waren dit rechtse cafe's en kwamen daar motorbendes?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Er was van alles daar, punks, skins, rockabillies maar vergeet niet dat alle benden elkaar kenden. Je was punk en later skin of je bent rockabilly en je vriendin is een punkette enz. Een anonieme getuige zei dat de Outs daar gingen, sommigen waren para's en ze deden kickboxing in een club in Elsene (Reggiani) en ook dat ze beschermd waren door de politie. De 2 café's waren niet ver van het huis van Christine Van Hees. Ging ze daar 's nachts in het geheim van haar ouders? Rockabillies zijn zot op oude wagens. Moeten wij daar de Pontiac Transam zoeken?

140

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

En rockabillies zijn "elvis-achtige" types (zie dossier), bij de Outs&co liepen er zo een paar rond.