21

Re: Feedback

Als dit interessant is wil ik wel een kopie en misschien de rest ook, dus we kunnen u dan wel een vergoeding geven om u kosten te drukken of zo. Maar over welk beeldmateriaal gaat dit dan eigenlijk, journaals maar wat dan nog? Panorama? Die heb ik op dvd al eens besteld, maar die zijn op YouTube ook te zien. Zitten er zo programma's tussen als Terzake of in die aard van programma's, waar ze er uitgebreid over praten.

Re: Feedback

Is het mogenlijk een lijst met mogelijke daders te plaatsen. Ik bedoel daar dus niet mee de bekende die hier al op het forum staan. Ik zag op aneesduplomb al zo iets dergelijks staan met personen die er evt iets mee te maken hebben naast de al meer bekende personen. Mischien als het hier ook op het forum staan er belletjes gaan rinkelen bij mensen die eventueel meelezen op dit forum.

23

Re: Feedback

Met alle respect speurneus, maar dit maakt de zaken véél ingewikkelder als je kan denken. Alle spelers in dit drama zijn gekend, onnodig om alles nog eens op te rakelen. De beslissing ligt natuurlijk bij de webmaster.

24

Re: Feedback

Het zelf opstellen van een tijdslijn, daders, verbindingen is voor nieuwe leden een must om zelf de diverse zaken te memoriseren. Zo niet ben je verloren in het verhaal. Het is net "Balzac" met zijn honderden figuren verspreid over tientallen werken.

Alles vragen aan anderen maakt uw geest een beetje tam. Je moet het zelf willen en doen! Met een paar café-gesprekken komen we er niet en aan de andere kant: waar moet je het bijeenrapen. We zijn niet allen oud- cafébazen en zijn soms nog nooit ter plaatse geweest, kennen geen vermale lijd woord frans en weten bv. Braine l'Alleud niet liggen, laat staan Eigenbrakel.

25

Re: Feedback

Inderdaad, ik ben nieuw met het hele bende van nijvel wereldje maar ondanks al veel artikels, veel lees- en kijkwerk vergeet ik de helft van wat ik lees omdat alles verband houdt met alles. Ben nu bezig in de boek van Guy Bouten en ik ga toch ook eens beginnen met zo'n Word-documentje met alle namen die in het dossier terugkomen en met daarbij opsommingstekens met kenmerken van de mensen, waar ze in opspraak zijn gekomen en met wie ze in verband staan. Als dat af is kannek da mss is doorsturen als memorysteuntje maar tzal nooit volledig zijn want ik ken er nog maar bitter weinig van, ondanks dat ik al veel weet zeg maar.

Als ik het boek van Bouten uit heb ga ik overigens beginnen lezen in 'De bende en co' van Hugo Gijsels.

26

Re: Feedback

Een hele goede raad is het bezoeken van de plaatsen waar alles gebeurd is. Ik heb dit van in het begin gedaan, een bezoek geeft meer dan 100 bladzijden tekst of foto's. Rij eens een namiddag rond in Nijvel, Braine en omstreken, en je bent al heel wat wijzer.

27

Re: Feedback

smurf wrote:

Als ik het boek van Bouten uit heb ga ik overigens beginnen lezen in 'De bende en co' van Hugo Gijsels.

Hou altijd in het achterhoofd dat de schrijvers hun boeken schrijven in functie van de verkoop, m.a.w. wat men leest is soms maar de halve waarheid of verzonnen of verdraaide waarheid. Om een degelijke lijst van mogelijke daders te maken zou je eigenlijk van dicht bij zo'n onderzoek gevolgd moeten hebben, ik weet niet juist hoe groot te lijst is van de speurders maar het gaat om honderden verdachten.

Re: Feedback

smurf wrote:

Als ik het boek van Bouten uit heb ga ik overigens beginnen lezen in 'De bende en co' van Hugo Gijsels.

Uitstekend boekje, volgens mij.

Re: Feedback

Raf wrote:

Ik heb vandaag alle BRT-beelmateriaal besteld. Inclusief journaals. Dit gaat me een aardige duit kosten, maar heb het er voor over. Tijdens vergaderingen zal ik het vertonen, mag dit niet op site's en dergelijke zetten, want voor dergelijke toelating betaal je een hoop extra.

Heb je de beelden inmiddels ontvangen? En mag ik weten wat het gekost heeft? Was het de moeite?

30

Re: Feedback

Ben, kunnen de hoofdingen niet in een wat neutralere kleur? Dat fel oranje doet pijn aan mijn ogen.