Topic: Robert Beijer

Volgens mij is die Beijer één van de ongelovigste fantasten van allemaal. Want hij weet zoveel, dat we niet meer weten wat nu waar is of niet. Dat heb je met leugenaars.

2

Re: Robert Beijer

Zéér juist patrickhaemers. Ik heb het boek van Bouten bijna uit, nog een blad of 5 en hoeveel keer hij Beijer op leugens betrapt is te gek voor woorden. Die man heeft zijn huiswerk goed gemaakt.

Re: Robert Beijer

Van Beijer geloof ik niets. Ik ben er bijna zeker van dat hij vooral te maken heeft met de feiten betreffende illegale diamentenhandel (waaronder moord op Zwarts). Of je deze feiten aan de Bende moet koppelen is nog de vraag. Het kunnen losstaande organisaties geweest zijn. De diamanthandel zie ik eerder als een puur maffia-initiatief, zonder politieke bijbedoeling. Waarschijnlijk zijn zij in opdracht van maffia in het diamantwereldje geïnfiltreerd. Al degenen die het land uitgevlucht zijn hebben er volgens mij mee te maken. Of ze willen hun geld opleven in een rustige omgeving of ze weten dat hun leven in België in gevaar is.

4

Re: Robert Beijer

club_le-happy-few wrote:

Al degenen die het land uitgevlucht zijn hebben er volgens mij mee te maken. Of ze willen hun geld opleven in een rustige omgeving of ze weten dat hun leven in België in gevaar is.

Denk ik ook, diegene die gevlucht zijn zéér verdacht. Salesse vluchtte ook, maar toen de overval al gebeurd was, hij weet wat De Staerke van plan was of met wat er ging gebeuren, maar zo erg had hij niet gedacht. Ik zie Salesse meer als de man die de GTI's wel eens zou kunnen geprepareerd hebben. Die man heeft alles maar dan ook alles toegegeven, behalve Bende van Nijvel-feiten. Dit is bij vele gangsters merkbaar dat ze heel wat zaken toegeven zodat ze zogezegd de waarheid spreken. En de reactie van Salesse t.o.v. Bouten was heel kort, dus zeker onrechtstreeks betrokken i.v.m. De Staerke met die auto's, in Aalst dan toch.

Wat Beijer betreft moeten we ons eerste de vraag stellen is hij tot deze zaken in staat? Antwoord: ja!

Re: Robert Beijer

club_le-happy-few wrote:

Van Beijer geloof ik niets. Ik ben er bijna zeker van dat hij vooral te maken heeft met de feiten betreffende illegale diamentenhandel (waaronder moord op Zwarts). Of je deze feiten aan de Bende moet koppelen is nog de vraag. Het kunnen losstaande organisaties geweest zijn. De diamanthandel zie ik eerder als een puur maffia-initiatief, zonder politieke bijbedoeling. Waarschijnlijk zijn zij in opdracht van maffia in het diamantwereldje geïnfiltreerd. Al degenen die het land uitgevlucht zijn hebben er volgens mij mee te maken. Of ze willen hun geld opleven in een rustige omgeving of ze weten dat hun leven in België in gevaar is.

Hier kan ik je gerust in bijtreden.

Re: Robert Beijer

Tueries du Brabant: Robert Beijer prêt à parler

Cité dans le passé dans plusieurs affaires de grand banditisme, Robert Beijer s'est dit prêt aujourd'hui à aider l'enquête sur les tueries du Brabant. L'ancien gendarme a également avoué que son complice Madani Bouhouche a bel et bien tué le convoyeur Francis Zwarts en 1982.

Dans les années 80, marquées notamment par les tueries du Brabant, plusieurs affaires troubles ont touché la gendarmerie. A cette époque, Robert Beijer était gendarme. Mais, il s'agissait d'une couverture car ce petit homme d'apparence calme était en réalité un espion qui travaillait pour les Soviétiques et dont la mission principale était de déstabiliser et ridiculiser la gendarmerie. "Je suis rentré à la gendarmerie à la demande des services de renseignements militaires soviétiques", a admis Robert Beijer. Prochainement, il va publier un livre dans lequel il revient sur certaines de ces affaires en apportant des révélations. Une conférence de presse est prévue mercredi prochain.

Robert Beijer était l’invité de Pascal Vrebos ce dimanche sur RTL-TVi dans le cadre de l'émission "L'info confidentielle de Paris Match". Suspecté dans de nombreuse affaires de grand banditisme, l’ancien gendarme a été condamné à 14 ans de prison en 1996. Entendu mais jamais condamné dans l’affaire des tueries du Brabant, Robert Beijer se dit aujourd’hui prêt à aider les enquêteurs.

L'ex-collègue de Madani Bouhouche, criminel de haut vol dans les années 80, détiendrait également des informations sur l'affaire "Francis Zwarts", du nom de l'agent de sécurité de la compagnie aérienne Sabena, disparu dans la nuit du 25 au 26 octobre 1982 avec sa cargaison d'or et de valeurs à Zaventem. Robert Beijer a tout organisé, mais n'a pas participé au meurtre. "Les policiers sont partis sur des mauvais mobiles", a souligné l'ex-gendarme. Selon lui, les enquêteurs restaient focalisé sur le vol d'une cargaison d'or. Or, le vrai objectif était de récupérer la valise diplomatique pour Moscou (NDLR: voir encadré).

Madani Bouhouche était lui "un peu un sergent recruteur qui avait ses hommes". "C'est lui-même qui m'a dit, contrairement à ce qui avait été prévu, qu'il a abattu le convoyeur", a dévoilé Robert Beijer. Son ancien complice lui aurait également révélé l'endroit approximatif où se trouve le corps de la victime. Aujourd'hui, il se dit prêt à parler afin que la famille de Francis Zwarts puisse retrouver une "forme de paix intérieure". Madani Bouhouche a été condamné en 1995 à vingt ans de réclusion pour sa participation à l'affaire Zwarts. Robert Beijer avait pour sa part été écopé de 14 ans de réclusion.

Nieuwsdossier » Robert Beijer wil praten

7

Re: Robert Beijer

Onder de viaduct in Vilvoorde zoals de wapens van SIE?

Re: Robert Beijer

Robert Beijer is bereid te praten

Topgangster Robert Beijer, die vroeger onder meer in verband werd gebracht met de Bende van Nijvel, is bereid om het onderzoek naar de bende vooruit te helpen. Dat zei de gewezen rijkswachter zondag in de uitzending "L’info confidentielle de Paris Match" op RTL-TVi.

Nieuwsdossier » Robert Beijer wil praten

Als, ik zeg wel als, hij gaat praten, hoelang zou hij dan nog te leven hebben? cool

9

Re: Robert Beijer

Is het jullie niet opgevallen dat Beijer op TV een pruik draagt?

10

Re: Robert Beijer

  1. Bob Beijer was en is geen topgangster. Te dom.

  2. Iemand die een nieuwe identiteit zoekt, schuwt de media.

  3. De media moet de weg effenen voor hem.

  4. Bob Beijer heeft geld nodig.

  5. En het kan hem geen zier schelen om moeder Zwarts voor zijn kar te spannen.

Ik hoop dat Justitie er niet intrapt.