Topic: Boek: Onopgeloste moorden in België

Ze zijn vermoord maar door wie?

Tv-kijkend Vlaanderen zoekt zich vanavond de laatste keer suf naar de moordenaar in het VTM-programma De perfecte moord. Maar bestaan die ook in het echte leven? Niet alle nabestaanden krijgen het antwoord op de cruciale vragen: wie en waarom? Een overzicht van enkele cold cases of oude moorddossiers zonder ontknoping.

» www.nieuwsblad.be

Ook hier weer een link met Nihoul?

Re: Boek: Onopgeloste moorden in België

En wederom van een dader(s) geen spoor, een Belgisch fenomeen?

Re: Boek: Onopgeloste moorden in België

Ieder land zal zo zijn onopgeloste moorden hebben.

Wat ik wel denk: Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar de Belgische politie en justitie in de jaren '80 hadden zo'n slechte naam, dat ik me kan voorstellen dat mensen er geen heil is zagen anoniem te gaan getuigen. Je wist dan immers van tevoren al, dat binnen de kortste keren alles op straat zou liggen, of zoek zou raken, of dat een corrupt agent het proces-verbaal door zou spelen.

Dit heeft zeker niet in het voordeel gewerkt van het oplossen van de Bende van Nijvel-moorden.

Re: Boek: Onopgeloste moorden in België

Klopt, maar als ik die X-dossiers lees dan komen daar ook de meest gruwelijke kindermoorden in voor, iemand die dat in dat verband deed had ook kinderen kunnen vermoorden voor de Bende van Nijvel, lijkt mij. Al vaker ging hier de discussie op wie kinderen zou kunnen vermoorden.

Re: Boek: Onopgeloste moorden in België

Mincky wrote:

Klopt, maar als ik die x-dossiers lees dan komen daar ook de meest gruwelijke kindermoorden in voor.

Dat klopt als een bus, maar je moet ze dan ook met een deftige korrel zout nemen.

Re: Boek: Onopgeloste moorden in België

Biggus Dickus, is waar, maar ook al is er bv maar 10% van waar dan is het toch nog zeer ernstig?

7 (edited by Ruf Nachtergaele 13-05-2011 15:52)

Re: Boek: Onopgeloste moorden in België

Eind mei verschijnt een boek waarin een aantal onopgeloste moorden ter sprake komen.

Auteur: Luc Schoonjans
Categorie: Crime
Publicatie: 25/05/2011
Pagina's: 392
Afwerking: paperback
ISBN: 9789089312143
Verkoopprijs: € 22,50

» www.borgerhoff-lamberigts.be

http://www.borgerhoff-lamberigts.be/modulefiles/books/218/onopgeloste-moorden-in-belgie.jpg