11 (edited by Hestur 18-04-2011 21:52)

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

usabelg wrote:

Gouden staven worden toch bestempelt? En deze 50 Vrenelli goudstukken, 12 gouden Cartier-uurwerken moeten toch ook makkelijk herkenbaar zijn. Ik vraag me af waar deze buit zich bevind?

Als wij al niet weten hoe die staven en horloges er uit zagen, welke gewone, niet-in-overvallen-geïnteresseerde burger zou het dan weten? Dat Beijer met de moord te maken heeft, is intussen afdoende bewezen; hij heeft dit zelf toegegeven.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

De feiten over de verdwijning van Francis Zwarts, zoals die in uw forum staan, zijn niet helemaal correct. Ik was, zonder twijfel, de laatste persoon met wie Francis, die avond, een gesprek had alvorens hij zich naar de aankomst van de vlucht uit Zurich begaf. Ons gesprek liep van 21u40 tot enkele minuten na 22 uur. De voorziene aankomst uit Zurich was 22u20. Het onderwerp van ons gesprek? Francis was dolblij mij te kunnen aankondigen dat hij papa was geworden.

Ik eindigde mijn dienst om 23 uur en hoorde pas van de overval, en de verdwijning van Francis Zwarts, de volgende dag. Waarom Zwarts bij het onderzoek ooit in verdenking werd gesteld is mij steeds een raadsel gebleven. Er werden in dat onderzoek vele blunders gemaakt en vele nalatigheden gepleegd. Het volledige verhaal van die avond en vele vragen die ik me nog altijd stel, heb ik in een lange brief geschreven, een brief die te lang is om hier in te tikken (*). Als U interesse hebt in mijn verhaal mag ik dan mijn verhaal overmaken per post of e-mail?

(*) Ik lijd aan DMLA en heb veel moeite om kleine tekst te lezen en schrijven.

Getekend, R De Jonge (ex-Sabena medewerker)

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Dag Roger, als je wil wil ik eventueel de brief bij u is komen halen. Kom voor mijn werk momenteel elke dag op het tarmac en heb mij steeds afgevraagd hoe en waar het juist gebeurt is. Hoor het verhaal liever van een ancien die Francis Zwarts gekend heeft. Het staat je vrij hoor, als je liever geen contact hebt versta ik dat voor 100%. Laat gerust iets weten. Een andere optie is de brief doorsturen naar Ben,hij zal hem dan wel op de site zetten.

14 (edited by Merovinger 14-03-2012 23:53)

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Beijer is weer eens bereid om aan te geven waar het lichaam van Zwarts zou begraven zijn geweest door Bouhouche. Volgens Beijer heeft Bouhouche hem op een dag getoond waar hij Zwarts begraven heeft. Toen Bouhouche dit aan Beijer vertelde reden ze op de linkeroever van het Zeekanaal Brussel-Schelde ter hoogte van de Rubensstraat. De locatie zou een in 1982 vervallen fabriek geweest zijn.

Beijer heeft al met de speurders gezocht achter de exacte locatie (is ook met de speurders ter plaatse geweest) maar vindt het niet terug omdat het gebouw niet meer bestaat en de huidige toestand niet meer dezelfde is als toen. Op basis van een oude luchtfoto (periode 82-83) of foto's van de inrijpoorten van de toenmalige fabrieken zou hij de locatie nauwkeuriger kunnen aanduiden. De speurders hebben echter geen foto's gevonden. Ook de brandweer noch de stedenbouwkundige diensten hebben de speurders kunnen vooruithelpen.

Vandaag heeft Beijer de volgende kaarten op tueries gezet:

http://i43.servimg.com/u/f43/09/03/15/13/1_itin10.jpg

http://i43.servimg.com/u/f43/09/03/15/13/1_traj10.jpg

http://i43.servimg.com/u/f43/09/03/15/13/zwarts10.jpg

De blauwe lijn is de route die zou genomen zijn vanuit Zaventem. De rode lijn geeft de zone weer waar vroeger de vervallen fabriek stond waar Zwarts zou zijn begraven. Het zou een bakstenen  gebouw geweest zijn.

OK, we weten allemaal dat Beijer vroeger ook al meerdere malen gezegd heeft dat hij de locatie ging aanduiden. Deze keer lijkt hij het echter wel te menen (ondanks de beledigingen van franstalige forumleden op tueries). De kans moet dan ook gegrepen worden indien daarmee inderdaad het lichaam van de veiligheidsagent zou kunnen teruggevonden worden.

Indien er hier iemand over foto's uit de periode 82-83 zou beschikken van deze omgeving kan dit de zaak mogelijks vooruithelpen. De foto's kunnen ofwel hier of op het franstalige forum geplaatst worden.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Dag Merovinger, dat is vlakbij de grote brug (Vilvoorde) waar aan één van de peilers de wapens zijn gevonden. Weet niet juist meer welke wapens (dacht deze van het SIE), maar iemand hier zal het nog wel weten. Zal één dezer dagen is een kijkje gaan nemen. Zal is aankloppen bij de mensen.

16

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Merovinger wrote:

OK, we weten allemaal dat Beijer vroeger ook al meerdere malen gezegd heeft dat hij de locatie ging aanduiden. Deze keer lijkt hij het echter wel te menen (ondanks de beledigingen van franstalige forumleden op tueries). De kans moet dan ook gegrepen worden indien daarmee inderdaad het lichaam van de veiligheidsagent zou kunnen teruggevonden worden.

Raar, enkele jaren geleden wou hij de locatie vertellen in ruil voor een "nieuwe" identiteit en nu blijkt dat hij eigenlijk helemaal niet weet waar het lichaam ligt (enkel bij benadering). Kan die man a.u.b. stoppen om met de voeten van de nabestaanden te spelen, dank u.

Eens een keer open kaart spelen zou helpen, in plaats van altijd een "laatste leugen" te vertellen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

+10

18

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Geen oude luchtfoto's? Zever! Geen kaarten? Zever! Desnoods biedt zelfs het kadaster uitkomst. Als ze hier een paar dagen op ploegen, kan dit geen probleem zijn.

19

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Over een paar dagen zal het exact 30 jaar geleden zijn dat de Bouhouche, Beijer, Buslik en een vierde man een overval pleegden op een geldtransport in Zaventem. Ze hebben toen veiligheidsagent Francis Zwarts vermoord. Tot op heden is het lichaam van Zwarts nog steeds niet gevonden.

De buit van deze overval hebben de gangsters gebruikt om de feiten die toegeschreven worden aan de Bende van Nijvel te financieren. En dit is volgens mij de enige reden waarom niemand ooit heeft gezegd waar het lichaam ligt, omdat dan zal blijken dat deze misdaad gelinkt kan worden aan de Bende.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ben wrote:

De buit van deze overval hebben de gangsters gebruikt om de feiten die toegeschreven worden aan de Bende van Nijvel te financieren.

Pardon, maar wie beweert dit? Bouten zeker.