21

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ik beweer dit.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

U brengt het als een feit. Daar kan ik het niet zomaar mee eens zijn.

23

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Dit brengt ons weer ver van de essentie: ik breng het als iets dat ik zeg.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ik ga met u mee als er een harde link is tussen de Bende en Bouhouche.

25 (edited by Merovinger 23-10-2012 21:11)

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Het is meer dan plausibel dat de buit voor de financiering van andere geplande misdaden (Bende van Nijvel, CCC, of anderen) zou gediend hebben, alleen is daar tot nu toe geen bewijs van gevonden. Een andere reden waarom Beijer mysterieus blijft over de plaats waar het lichaam van Zwarts begraven is kan ook te maken hebben met het gebruikte wapen. Stel:

  • Zwarts wordt met een .22LR vermoord

  • Enkele weken later krijgen Bouhouche & Beijer de opdracht/vraag om een wapen te leveren aan persoon X

  • Bouhouche & Beijer zijn zeker van hun zaak dat ze niet kunnen gelinkt worden aan de moord op Zwarts en zien hun kans om het verbrande wapen door te geven. Wordt het wapen gebruikt voor nieuwe feiten en worden deze daders gepakt, dan zouden deze nieuwe daders, bij een vondst van Zwarts, ook opdraaien voor de moord op Zwarts (= redenering Bouhouche & Beijer)

  • Persoon X levert het wapen aan Y

  • Y geeft het aan de killer

  • De killer gebruikt de .22LR om Vandeneynde, Angelou, Fourez-Dewit, ... te vermoorden

  • Bouhouche & Beijer wisten niet waarvoor hun wapen ging dienen. Na het ontdekken van het gebruik van het wapen voor de Bende van Nijvel feiten ze zwijgen als een graf omdat ze anders gelinkt worden aan de Bende van Nijvel-moorden

Bovenstaande is louter een eigen hypothese waarvoor tot nu toe ook geen enkel bewijs voor bestaat. Hiervoor zou eerst het lichaam van Zwarts moeten gevonden worden. Maar het zou wel verklaren waarom Beijer nog steeds niet wil zeggen waar het lijk ligt. De moord op Zwarts is immers al lang verjaard. Hij riskeert dus niets meer door de begraafplaats van het lijk aan te geven tenzij de gebruikte kogels naar de Bende van Nijvel zouden verwijzen natuurlijk. Volgens mij wacht hij echter de verjaring van de Bende van Nijvel-feiten.

Je kan je natuurlijk dan wel afvragen waarom Beijer zich dan in zijn boek heeft geout als opdrachtgever van de overval. Hij had evengoed definitief kunnen zwijgen. Tenslotte werd Beijer, als ik het mij goed herinner, op zijn proces enkel maar veroordeeld voor de heling van een horloge gestolen tijdens deze overval en niet voor de moord of ontvoering van Zwarts noch voor het plegen van de overval.

26

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Je moet deze overval ook vanop afstand bekijken. Nog geen maand voor deze moord plegen onbekenden een overval op de wapenwinkel van Dekaise (mogelijke daders: Bouhouche en Beijer). De Bende heeft nu de beschikking over wapens, de organisatie heeft enkel nog geld nodig om de acties te financieren. Vanuit deze optiek kan je ook de eerste warenhuisovervallen verklaren: relatief veel geld voor weinig moeite.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Noorderling, waar is volgens jou het geld van de overval heen gegaan? Iedereen weet dat Bouhouche & Beijer erachter zaten. Beijer spreekt ervan in zijn boek. Maar wat deed men dan met de opbrengst?

Servo per Amikeco

28

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Volgens Léon De Staerke (zie Bouten) passeerde het geld via André "Johnny" Janssens uit Londerzeel (bijouterie "Gold Center", wapenhandel, mogelijke link met Van Binst, Louvaert en Hage Maroun) en Goldstein (ex-kolonel Israëlische leger), twee Mossad-pionnen.

Ik val misschien in herhaling, maar gezien de niet ondenkbare linken tussen de Mossad en de (al dan niet half) joodse Bende-verdachten Buslik, Mendez en (volgens Bouten ook) Beijer en de met een jodin getrouwde Bouhouche is dit niet oninteressant om mee te nemen. Denk dan ook nog eens de allomtegenwoordige libanezen, de wapen- versus drugstrafieken, de uitspraak van Mendez over onze eigen Mossad-minister Gol, de beweringen van Ostrovsky over de Bende die door de Mossad werd gestuurd en de uitlopers vanuit de bende Haemers naar Mossad-kringen (via Vander Elst, Szombat, Nathan/VdB, Frantsevitch/Monsieur/Salik, Ciolini, Przedborski, ...).

29

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Zie voor Janssens, Van Binst, Louvaert, Libanezen, ... ook dit rapport van de BOB van Waver » www.scribd.com

Renée Use was de "concubine" van Janssens en hield samen met hem "Gold Center" open, ze woonde ook een tijd samen met die andere interessante figuur: Marcel Houbotte, een heler van juwelen en genoemd in de zaken Van Camp en Dekaise, ...

30

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Merovinger wrote:

De moord op Zwarts is immers al lang verjaard.

Is dat niet vandaag? Of is de verjaringstermijn 15 jaar geleden niet verlengd geweest?