Re: Volkswagen Golf: Houssière

fipilip wrote:

Ja, het is inderdaad mogelijk dat men tijdens de drie onverklaarbare uren ergens stopt of nog van alles doet.

Op die drie uren kan je gerust met de overvalwagen van Aalst naar bijvoorbeeld Hornu rijden en terugrijden naar het bos van Houssière met een andere Golf. Al moet ik wel toegeven dat daarvoor veel lef nodig is aangezien op dat ogenblik de ordediensten overal uitkijken naar Golfen met drie inzittenden.

102

Re: Volkswagen Golf: Houssière

En waarom zouden ze ook ziets doen?

103

Re: Volkswagen Golf: Houssière

dim wrote:

Vandaar de dringende nood aan een volledige samenvatting van de Golf-data, willen we hier klaar in zien. De nacht van Aalst is immers een essentieel puzzelstuk willen we de zaak ook begrijpen.

Ik ben akkoord met dit punt. Maar ik vind de informatie over alle teruggevonden VW's zeer verwarrend. Zoals ik in de openingspost van dit topic aangeef, zou deze Golf niet gebruikt zijn in Aalst. Daar heb je al een eerste probleem: waar komt deze auto vandaan en was het wel een wagen van de Bende?

Daarnaast heb je nog een aantal wagens die gedemonteerd zijn teruggevonden. Zaten daar auto's van de Bende tussen? Dat kunnen wij moeilijk beoordelen. Als laatste punt heb je nog een aantal wagens die de speurders blijkbaar nooit hebben teruggevonden.

Als al deze wagens als doel hadden om een dwaalspoor te zijn, dan is het goed gelukt. Ik krijg er in ieder geval geen lijn in.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Er zijn tal van opties. Misschien was de uitgebrande Golf niet van de Bende van Nijvel. Ik geef toe, gezien de locatie en het tijdstip nogal onwaarschijnlijk, maar er gebeurden in Houssière wel meer vreemde zaken.

Andere variant: de getuigen in Aalst verwarden de Golf van de Bende van Nijvel met een andere. Of ze hebben het gewoon verkeerd gezien (ongelukkige lichtval? paniek?). Hoeveel getuigen waren er eigenlijk die over een vijfdeurs spraken? Het meeste volk bevond zich toch in de winkel en had geen goed zicht.

Om het helemaal James Bond te maken, dan deze: om een dwaalspoor te leggen had de Bende van Nijvel extra deurklinken op de driedeurswagen bevestigd of geschilderd, en dan was de uitgebrande Golf wel dezelfde. Dit is pas echt een dwaalspoor.

Nog een mogelijkheid: het was inderdaad een vijfdeurswagen in Aalst, gestolen in het buitenland, wat verklaart waarom de speurders hem niet hebben kunnen traceren. Ze zullen vast contact hebben gehad met een aantal buitenlandse collega's, maar ik ben er zeker van dat niet alle gestolen Golfs ooit zijn teruggevonden. Dat was de meestverkochte (en meestgestolen) auto van de jaren tachtig.

Of, waarom niet, deze variant: de Golf was gewoon netjes gekocht - zelfs schurken kopen weleens iets - en daarna van vervalste nummerplaten voorzien. Ook dan kan men eindeloos naar gestolen Golfs met vijf deuren zoeken.

105

Re: Volkswagen Golf: Houssière

CleverTrevor wrote:

Hoeveel getuigen waren er eigenlijk die over een vijfdeurs spraken?

Volgens Eddy Vos alle getuigen: "Alle getuigen, ook in Aalst, spraken van een GTI met vijf deuren."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Volkswagen Golf: Houssière

En omdat iedereen in Aalst over een grijze GTI met vijf deuren spreekt, laat Eddy Vos in de uitzending 'De laatste 30 uren van de Bende' de daders van Aalst rondrijden in een zwarte GTI met drie deuren!

107

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Ik zou zeggen: ga eens in het kanaal vissen met een onderwater-drone.

http://i59.tinypic.com/14smp6p.jpg

108

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Als je iets dumpt in het kanaal heb je altijd kans dat voorbijvarende boten zoals in de zwaaikom waar de wapens zijn gevonden alles bovenploegen. Ik zou eerder eens in de zwaaikom gaan kijken waar het riviertje de Sam in het kanaal Brussel-Charleroi komt. Die zwaaikom is niet zo groot er zit geen scheepvaart meer op en ideaal om iets te dumpen vanop de brug voor het hellend vlak.

Die kleine zwaaikom is heel gemakkelijk te dreggen met magneten aan een koord of met een haak aan een koord. Het is zelfs geen moeite om die kleine zwaaikom te laten leeglopen het water niveau staat hoger dan dat van het kanaal plus dat het stilstaand water is.

109

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Ok, even verder redeneren. Als je een auto wil dumpen in het water moet je hem verzwaren, het liefst met zo'n 2 à 300 kilo. En wat heb je daar voor nodig? Stenen. Maar je wil niet heel ver rijden met een topzware auto vol met stenen, dus de dumpplek moet vlakbij zijn. Nabij de plek waar die spullen gevonden zijn en waar ze dus gestopt zijn, liggen veel stenen (opslag bouw materialen). Volgens mij hebben ze de auto verzwaard, 3 km gereden naar het kanaal en de auto + lichaam in de plomp gereden. Ze zijn juist op die locatie gestopt vanwege de stenen:

http://i62.tinypic.com/n553jl.jpg

Opslag:

http://i60.tinypic.com/2ldf1vb.jpg

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Vooruit 12.11.1985

http://nsm08.casimages.com/img/2014/08/27/14082702051214738712480930.jpg

Vooruit 13.11.1985

http://nsm08.casimages.com/img/2014/08/27/14082702051314738712480931.jpg