Re: Nederlandse Connectie

Boemerang wrote:

Schijnbaar hadden de Nederlanders Bertus L., Roberto L. en Wilhelmus P. (Bert,Rob en Willem ?) een import/export bedrijf en hadden ze weinig contact met de buren. Het was er een komen en gaan van dure Bmw`s en Mercedessen(dit is relatief, 3 man= alvast 3 auto`s). Hun woning/bedrijf lag aan de Immerzeeldreef xxx in Aalst. (huisnr verwijderd er wonen nu andere mensen)
Met ongeveer een halve kilometer wel in de buurt van het ouderlijk huis van David maar niet echt buren,
Op dit kaartje staat van en naar » Google maps

Niet uit te sluiten maar het lijkt me vreemd als er toch NLers bij betrokken zijn.

Van het artikel in De Morgen heb ik alleen de op internet geplaatste intro gelezen, maar ik begrijp dat de strekking is: de familie werd beschoten omdat de daders wellicht in de buurt woonden en niet herkend wilden worden, en omdat er mogelijk een Nederlandse Mercedes bij de feiten betrokken was, zou het kunnen gaan om drie Nederlanders waarvan één een Mercedes had en die destijds op 500 meter van de familie Van der Steen een bedrijf hadden. Als dit alles is, is er vooral niet veel... Stond er ook nog nieuws in De Morgen vandaag?

Vergeef me als ik cynisch word. Er waren in die tijd (en vandaag nog) heel wat Nederlanders met bedrijven actief in Vlaanderen. Mercedes was en is een populair automerk onder wie er een betalen kan. Een halve kilometer vind ik nog een heel eind in een stad als Aalst. Als die Nederlanders buren waren of in dezelfde straat hun bedrijf hadden als de familie Van der Steen, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Ik zou het trouwens nogal onnozel vinden als een bende Nederlanders in dezelfde stad waarin ze hun bedrijf hebben de Delhaize op stelten gaan zetten.

Als dit het hele verhaal is, kan ik het niet serieus nemen.

22

Re: Nederlandse Connectie

Alles lijkt interessant maar het feit dat de woning in februari gehuurd werd en de aanslag pas is gebeurd in november doet mij denken aan een toevallige piste tenzij we de zaken moeten superposeren. Bv. ze kwamen foefelen met BTW of drugs of dure wagens al of niet gestolen en door toevallige passages leerden zij deze familie kennen. Ergens komen ze onder druk te staan en doen Delhaize: om een of andere redenen vallen ze terug op deze familie en onderbreken hun dodentocht om deze te elimineren.

Ze waren toen reeds 2+ maanden weg uit de villa. Dus lees het artikel eens opnieuw en denk zoals de vos. Piste of niet? Kan in een complot maanden op voorhand "sleepers" naar Aalst gebracht zijn die zich laten zien in alle dancings en louche cafes in de streek? Neen. Hetzelfde voor specifieke huurmoordenaars maanden op voorhand: neen. Dus dwaalspoor of zijspoor?

23 (edited by club_le-happy-few 16-10-2010 21:55)

Re: Nederlandse Connectie

Hun conclusie: ze herkenden de daders omdat de dochter: "Niet op papa schieten" schreeuwde. Maar dat wil toch niets zeggen? Er zouden wel meerdere kinderen in paniek soortgelijke reacties roepen vermoed ik? Dit of zich achter hun ouders verbergen ... Ik denk dat meeste kinderen in dergelijke situatie één van beide reacties zouden hebben, en zeker niet weglopen. Want tenslotte in dergelijke situaties voel je je toch veiliger "samen met je ouders".

Het kan natuurlijk dat die Hollanders louche zaakjes deden, en misschien zonder het te weten een auto aan de Bende gehuurd of verkocht hebben. Daarom zijn ze nog geen mededader. 99,9% van misdadigers gaat niet in het wilde weg mensen gaan neerknallen op warenhuisparking. Dit is tegen alle codes van de misdaad in. En als je iemand wil liquideren zo onopvallend mogelijk, want anders wordt het "milieu" voor maanden lastiggevallen door politie en rijkswacht.

Als deze heren voor een ontknoping kunnen zorgen des te beter, maar ben bang dat het een zoveelste wanhoopspoging is om te bewijzen dat ze er mee bezig zijn.

24 (edited by Boemerang 16-10-2010 22:43)

Re: Nederlandse Connectie

Als (met de nadruk op als!) deze Nederlanders al louche zaken deden (is de aanwijzing slechts dat er dure auto's kwamen?) komen er slechts èèn Willem P. en èèn Bertus L. naar boven drijven. Grote criminelen uit de Amsterdamse onderwereld, niet mensen die overvallen pleegden!

Eentje is/was huurmoordenaar/drugsimporteur en was van die beroemde club voor motormuizen (geroyeerd). Zijn bijnaam is "Grote Willem". (Niet verwarren met "Big Willem" ook geroyeerd bij het zelfde cluppie). Eentje was een echte Patjepeejer, opgeklommen door huizenmelken en drugsgeld-witwas-praktijken tot vastgoedmagnaat. Tot dat de kogels hem troffen voor zijn restaurant.

Ik ben geen links van deze heren naar Belgie tegengekomen, laat staan dat ze er gewoond hebben. Ze zouden enorm opvallen in dat voorstadje van Aalst (is niet bepaald Aalst Centrum). Over ene Roberto L. is niets te vinden. Als er nu uitkomt dat van die lui in Aalst er eentje groot, smerig, en vol getatoeëerd was en een ander was een klein dik schreeuwerig gassie uit de Dapperbuurt ... Dan komen we pas ergens. Tot nu toe pure speculatie.

25

Re: Nederlandse Connectie

De notaris vond het in ieder geval niet zinvol een akte van oprichting PVBA Ocean trading op te maken voor deze kerels.

26

Re: Nederlandse Connectie

Tegen het bos wat hun zogezegde confortzone betreft loopt het kanaal Brussel-Charleroi en kort in de buurt is er een wachtbekken voor schepen die wachten op de sluis of daar ook wachten op vracht. Heel veel schippers zijn Nederlander

27

Re: Nederlandse Connectie

CleverTrevor wrote:

Nederlanders zeggen meestal "van de tap".

Kuros wat denk je? Was het "van 't vat" of "van de tap"? Of  had je zo'n schrik dat je dit niet meer weet?

Tweedens, de auto met kleine lichten die in de stad Aalst rondreed en tot tweemaal toe werd aangemaand om de grote lichten aan te steken, verwijst volgens mij eerder naar een Franse chauffeur daar in de grootsteden in Frankrijk zo gereden wordt? En in Nederland?

Waren er dan toch meer nationaliteiten in de bende aan het werk? Wie gaat er nu een woning huren (februari) om maanden later (november) een overval of moordcontract uit te voeren en bovendien zich in alle etablissementen te vertonen en grote sier te maken waar milieu en balances en politie rondhangen.

Ik vind deze piste eerder een complicatie dan een vooruitgang.

Re: Nederlandse Connectie

In Nederland reed niemand met enkel de stadslichten aan, tenzij daadwerkelijk een foutje. Detail: In Frankrijk reden in die tijd alle auto's met gele koplampen. In Nederland reden alleen auto's van een Frans merk met gele koplampen.

Re: Nederlandse Connectie

Bertus L. = Bertus Luks?

30

Re: Nederlandse Connectie

Ik weet niet of de lampen geel waren van de auto's in Aalst. In België was geel ook toegelaten maar in Frankrijk moest het geel zijn.