1 (edited by Gendarm 30-03-2011 19:05)

Topic: Televisie: Het web rond de Bende van Nijvel

Misschien wel de meest interessante docu over de Bende: een Panorama-reportage van de toenmalige BRT met als titel 'Het web rond de Bende van Nijvel', uitgezonden op 18/01/1990.

» www.deredactie.be

2

Re: Televisie: Het web rond de Bende van Nijvel

Gendarm, zou je niet eens aan VRT vragen of ze deze documentaire willen uitzenden.

Re: Televisie: Het web rond de Bende van Nijvel

Merci voor de link, zeer interessant. Ook ideaal om personen in de toenmalige tijdsgeest terug te zien!

4 (edited by Gendarm 11-11-2010 22:13)

Re: Televisie: Het web rond de Bende van Nijvel

Ik denk dat men bij de VRT een heruitzending mogelijks heeft overwogen, kenza. Misschien wel interessant om Ben de vraag te laten stellen, dit in naam van Bendevannijvel.com? In ieder geval hoort de docu zeker thuis op het You Tube-kanaal van de site. wink

De reportage is bij mijn weten op de 'Videozone' van VRT-deredactie.be verschenen op het moment van de bijeenkomst in Aalst.

Re: Televisie: Het web rond de Bende van Nijvel

Merci gendarm, had deze nog niet gezien.

Re: Televisie: Het web rond de Bende van Nijvel

Dank je wel voor de link! Heel interessant!

Re: Televisie: Het web rond de Bende van Nijvel

Op 34:04 begint een stukje over een Franse reconstructie. Wat mij opvalt: de daders rijden met hun Golf van de parking en komen oog in oog te staan met een combi van de rijkswacht, hierop draait de Golf en rijdt de andere richting uit. De Bende moet dus hun vluchtroute aanpassen. Hadden ze dit verwacht of niet?

Kan iemand op een plan aanduiden welke kant ze normaal uitgingen en welke kant ze namen toen ze moesten omkeren?

8

Re: Televisie: Het web rond de Bende van Nijvel

Luister, in het ene boek rijden ze achteruit van de parking, in een andere reconstructie vooruit. In werkelijkheid was de chauffeur capabel om ook op twee wielen te rijden. Net zoals de gendarmen trouwens, want ze hadden dit geleerd op de circuits in Nijvel!

Natuurlijk zijn ze dit allemaal vergeten! Net zoals een mogelijke aankoop van Saab's bij (...). Ja, natuurlijk, blaasjes, onzin?

9

Re: Televisie: Het web rond de Bende van Nijvel

luckyiron wrote:

Wat mij opvalt: de daders rijden met hun Golf van de parking en komen oog in oog te staan met een combi van de rijkswacht, hierop draait de Golf en rijdt de andere richting uit.

Ik zou niet te veel aandacht besteden aan die reconstructie, ik zou zelfs niet weten welke overval het is. Het is een gedramatiseerd fragment.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Televisie: Het web rond de Bende van Nijvel

Onder de mom dat de aanhouder wint: Onmogelijk om de reportage bij 'Media' (You Tube) te plaatsen, Ben?