101

Re: Verhaal van Insider

Hestur, of er nog krantenwinkels in de buurt waren kan ik niet zeggen. Overijse was een onbekende streek voor mij. De Delhaize bevond zich buiten de dorpskern in een (volgens mij) handels en kmo zone. Na 18:00 zal je nog moeilijk een krantenwinkel open vinden, de meeste ervan zijn aan de slag vanaf 04:00 voor het ontvangen en etaleren van de kranten.

Ik plaatste mijn wagen (persoonlijke wagen, geen dienstvoertuig) dikwijls in de doorgang tussen de Delhaize en de naastliggende gebouwen. Daar had ik het beste zicht op de parkinginrit, de ingang van de Delhaize en de donkere doorgang naar de krantenwinkel als ik even aan mijn koffie ging drinken.

Bezoekers van het warenhuis parkeerden er ook al eens, men kon eigenlijk met de auto tot aan de krantenwinkel rijden. Waarom te voet gaan als het met de wagen ook kan?

Re: Verhaal van Insider

Hestur wrote:

Leo, was daar ergens in de buurt een andere locatie waar je kranten kon kopen? We moeten absoluut zeker zijn dat dat op dat uur nergens in de buurt nog mogelijk was.

Vlak in de buurt van de Delhaize was, naar mijn weten, geen krantenwinkel.
Wel wat verder op de Brusselsesteenweg in Jezus-Eik, maar da's al een dikke kilometer verder.

103

Re: Verhaal van Insider

Volgens wat ik versta woonde Finné 3 km van deze winkel en ging daar regelmatig winkelen soms met zijn dochter. Hij parkeerde vlakbij de ingang en ging de winkel binnen toen hij de schoten op het jongetje hoorde en terug naar zijn wagen liep. De volgende lading was voor hem voordat hij bij zijn wagen was aangekomen. Ik weet niet van waar de melding komt dat hij een krant wilde kopen.

Op de site van Trisch schrijft ze dat haar moeder (gescheiden?) slechts de dag erna rond 14h00 op de hoogte werd gesteld van het overlijden en ook zij heeft dit,via,van haar moeder moeten vernemen. Ondertussen was een gemeenteflik die Finné erkende reeds een dierenarts opgeroepen om de honden van Finne af te maken en de jongskes naar een kennel te brengen. En natuurlijk ook huiszoeking te doen bij Finné. Toch allemaal  zeer eigenaardig deze prioriteiten!

Finné. dochter en Djuroski moeder hebben weken lang telefoontjes ontvangen en ook dachten ze dat hun telefoon werd afgeluisterd want er zat plots een bip op. Men kende dus Finné en wist dat hij wapens met vergunning had maar hoe kan dit zonder huiszoekingsbevel?

104 (edited by Boemerang 28-11-2010 05:16)

Re: Verhaal van Insider

1)
Wat info over Suriname en de vele coup-pogingen.

De Sergeantencoup 26 Feb.1980. Desi Bouterse ( alias Bouta ) grijpt de macht met een organiserende rol voor het hoofd van de NL militaire missie, Kolonel Hans Valk (Plan "DE ZWARTE TULP").
verdere spelers zijn Demmink ( komen we ooit nog eens op terug ) en Hans van Mierlo ( NL, D66 politicus, alias Hafmo ) die eind jaren `70 mede verantwoordelijk voor de financiële controle
op NL-ontwikkelingsgeld voor Suriname. In de periode Sept.`81 tot Nov.`82 is Hafmo Minister van defensie. Vanaf Dec.1981 betaalt het Ministerie de wapens en training van de Surinaamse militaire inlichtingendienst
en hoopt zo een vinger in de pap te houden bij het leger omdat het Bouta-bewind "iets te veel naar links neigt".

De Amerikanen ( Bush/Reagan in Jan.`81 aan de macht gekomen ) zijn niet blij met zowel de capriolen van Hafmo als die van Bouta. Vanaf het aantreden van Bush/Reagan ( en CIA directeur Casey ) wordt er gestookt in het onrustige Suriname. Coupplannen worden gemaakt.
Al op 15 Maart is het zover. de Surinaamse serg.-maj. Wilfred Hawker wordt gearresteerd voor een poging tot staatsgreep Dit is de zgn. Hawker coup.
Hafmo stuurde iemand naar de States om uitleg over zijn beleid te geven, In Jan.`82 werd overeengekomen om de info die NL kreeg via de banden met de Surinaamse militaire inlichtingendienst stiekem te delen met de CIA. Twee maanden later al is het raak. Op 11 Maart `82 vindt een coup plaats die wordt neergeslagen door het Bouta-bewind.
Dit is de zgn. Rambocus/Hawker coup » VPRO  ( Info, radio-fragmenten en krantenartikels.)
Hawker wordt standrechtelijk geëxecuteerd. Rambocus wordt opgesloten ( hij is in Dec `82 geëxecuteerd). In het Witte huis is men laaiend op Nederland omdat de door Nederland opgeleide SMI succesvol is in het blokken van couppogingen. De door Nederland betaalde wapens worden ingezet tegen de coupplegers. Bush en de club van Ollie North en John K.Singlaub zien dit als "verraad", Hafmo heeft het nu helemaal verziekt bij de CIA. Hij wordt bespioneerd ( door o.a. Insider cool ) terwijl hij Minister is en zijn relatie met Greetje Bedier, die wordt aangewreven voor de KGB te werken, wordt via de Telegraaf naar buiten gebracht.

Achter de schermen lijken ook Drugs-belangen mee te spelen.... stelling.nl » Hafmo addio
Naast een extreem-rechtse CIA-WACL drugslijn naar NL, via Tsjung Mon / gouden driehoek, was (is) er een concurrent/collega drugsnetwerk vanuit Pakistan. De drugs-koning Mushtak Malik, verantwoordelijk voor de handel naar NL (dikke mik met legertop èn de Bhutto`s) schoof zo af en toe eens wat geld door naar Phillip Agee, een vriend van Hafmo en zijn toenmalige liefde Greetje Bedier. Agee kreeg na zijn roemruchte verscheiden bij de CIA onderdak in Nederland en kreeg steun van de TNI. (Een onderzoeksinstelling op het gebied van internationale politieke en sociale wetenschappen waar Bedier bij actief was.) Bedier en Mushtak zijn bevriend.

Greetje Bedier is later Gretta Duisenberg, vrouw van Wim Duisenberg ( NL-bank en EG-bank directeur ) zij zet zich o.a. in voor Palestina. Mushtak betaalde ook al de atoombom voor Pakistan ( Qadeer khan kreeg de plannen zo mee van Nederland ). Misschien komen we later hier ook nog eens op terug...

Een strijd tussen een Links-liberaal netwerk met drugsconnecties en een neo-liberaal netwerk met drugsconnecties ? Inzet... een Zuid-Amerikaans land met veel verkeer naar NL, terwijl het decennium van de Cocaïne op het punt staat te beginnen ? En de Surinaamse bevolking blijft verdeeld achter, in twee verschillende kampen verdeeld over twee verschillende landen.

In November treedt in NL het kabinet Lubbers aan. Op 8 December 1982 executeert Bouta 15 tegenstanders die hij ervan beschuldigt een coup te plannen. De zgn. Kerstcoup wordt afgeblazen. Daarmee houd het nog lang niet op...

Tijdslijn:

  • November 1975 ; Suriname wordt onafhankelijk van Nederland.

  • 1975 - 1980 ; In verband met 3,5 miljard ontwikkelingshulp constateert Hafmo corruptie en   wanbeleid in Suriname.

  • Februari 1980 ; De Sergeantencoup, Bouta komt aan de macht met steun van Nederland.

  • Januari 1981 ; Bush/Reagan veroveren het Witte huis.

  • Maart 1981 ; Hawker coup-poging.

  • September 1981 ; Hafmo wordt Minister van defensie. Vanaf Dec. betaalt men opleiding en bewapening van de SMI.

  • Januari 1982 ; Uitwisseling inlichtingen Nederland - USA.

  • Maart 1982 ; Rambocus/Hawker coup-poging.

  • Sept ('82?) ; De telegraaf komt met de affaire Hafmo/Bedier.

  • December 1982 ; De 8 Decembermoorden. 15 tegenstanders van Bouterse worden geëxecuteerd. Onder hen opposanten en vermeende coup-planners.

  • December 1982 ; De Kerst-coup. Afgelast.

  • December 1982 : CIA-directeur Casey geeft toe dat Reagan hem groen licht gaf voor Suriname. De Senaatscommissie verbied verdere bemoeienis met Suriname.

  • Juni 1983 ; Een coup ge-financiert door Suri/hindoe-gemeenschap ( Gebr.Oemhrawasingh ). Afgeblazen na bemiddeling van de Braziliaanse Generaal Vintorini tussen Suriname en V.S.

  • Juli 1983 ; Een CIA coup vanuit Florida Amerikaanse en "andere" huurlingen. Afgeblazen na ontdekking door een NL veiligheidsdienst.

  • Maart 1984 ; Roy Bottse coup-poging.

  • Oktober 1986 ;  Nederland wil een invasie plegen en Bouta afzetten. 850 mariniers ondersteund door de V.S., Daarna zouden V.S. troepen mee gaan doen. Afgeblazen uit vrees voor hoge aantallen doden/gewonden

  • 1986 - 1989 ; Het Junglecommando van Ronnie Brunswijck vecht in de zg. "Binnenlandse oorlog" met Bouta om de macht in Oost-Suriname en de controle over de Cocaïne-handel.

  • 1987 ; Democratische verkiezingen, Bouta blijft echter aan als legerleider.

  • 1992 ; Bouta treedt af als legerleider.

  • 2010 ; Bouta wint de presidentsverkiezingen. Op 12 Aug. is hij beëdigd. Heden is hij de zittende president.

105 (edited by Boemerang 26-11-2010 19:52)

Re: Verhaal van Insider

2)
Gelezen :
,,Personen die over de voorgenomen Kerstcoup van 1982 kunnen getuigen zijn leden van de zogenaamde Pittsburgh-groep, o.a. Edgar Wijngaarde, Wilfred Lionaros, Ab Judel en de gebr. Oemhrawsingh (volgens een nichtje is een van hen overleden). Deze groep was in 1982 bezig om Chin a Sen weer president van Suriname te maken en wel middels een staatsgreep. Een groep Nederlandse en Belgische huurlingen zouden rond kerst 1982 de aanval openen en daarbij steun krijgen van een groep verzetslieden en militaire steun van Roy Horb en aan hem loyale militairen. Horb was dit met Chin a Sen en de CIA overeengekomen tijdens zijn bezoek aan Chin a Sen te Pittsburgh in oktober 1982. Chin a Sen heeft later bij een ontmoeting tegen Haakmat gezegd dat "hij er van overtuigd was dat Horb de macht van Bouterse zou overnemen".  Laat Lionarons en Cyriel Karg eens vertellen waarom zij na het vertrek van Horb, gelijk naar Pittsburgh togen, voor een gesprek en overleg met Chin a Sen. Laat zij aangeven wat er besproken is en of er daadwerkelijk sprake was van een voorgenomen coup. Wat de wapens betreft, voor het bedrag van 1,3 miljoen gulden, door de familie Rambocus verstrekt, zijn heel wat wapens te krijgen. woord over repte. Het is lang geleden, maar er zijn nog genoeg getuigen in leven. Een van hen is Chris Mahabier, betrokken bij de coup van Rambocus en betrokken bij latere coup's ".

http://lh6.ggpht.com/_w9CR5VmH5fc/TO_eZBCKgjI/AAAAAAAAAPk/-5WZ3zoonUA/coupgroep1.gif
Acht medestanders van Roy Bottse, in Frans Guyana opgepakt onder verdenking van een tegencoup tegen Bouterse te hebben voorbereid, kwamen dinsdag 27 maart op schiphol aan.
http://lh4.ggpht.com/_w9CR5VmH5fc/TO_eZB58YoI/AAAAAAAAAPo/h0xWfckcnsE/coupgroep2.gif
De laatste zeven van de groep van zestien, die door de autoriteiten van Frans Guyana zijn uitgewezen naar de Nederlandse Antillen en van daaruit werden overgevlogen naar Nederland, zijn donderdagmorgen op Schiphol aangekomen. De zeven zingen in houding het Surinaamse volkslied.
 
Gelezen :
,,De groep op foto 2 was de groep die door Peter van Haperen getraind is in 1983. Uiterst rechts (met baard), staat Chris Mahabier ".
,,Uiterst rechts op foto 2 is duidelijk herkenbaar Hardley Lie-A-Tjam (Dino) ".
,,Op de bovenste foto zien we Glenn Tjon-A-Kiet ".
,,Een groep tegenstanders van Bouterse was aan het trainen in de jungle van Frans-Guyana en werd door de Franse autoriteiten met een militair vliegtuig uitgezet naar Curaçao. Onder de deelnemers waren o.a. de ex-officier Roy Bottse en Romeo Hoost ".
,,De recrutering en selectering werd gedaan in een flat in Osdorp ". ( Amsterdam )
,,Chris Mahabier was ook betrokken bij de voorgenomen coup in juni 1983. Hij behoorde tot het kader van Peter van Haperen en gaf leiding aan de groep Surinaamse militairen tijdens hun opleiding tot Para, op Texel.


Aanvullende bronnen inzake m'n laatste 2 bijdragen:

» kennisaanval.nl
» waterkant.net
» Volkskrant van afgelopen Zaterdag  e.v.a. bronnen.

De archiefstukken van het Nederlandse ministerie van Defensie met betrekking tot Suriname zijn "per ongeluk" vernietigd. (!)

106 (edited by Boemerang 26-11-2010 20:23)

Re: Verhaal van Insider

3)
Beste Insider,

Alhoewel ik uitzie naar komende bijdrages wil ik toch even terugblikken en de volgende vragen stellen.
Gerichte en gewichtige vragen...

  • Wanneer zijn de orders voor de planning van actie tegen Bouta gekomen?

  • Wanneer is begonnen met de training specifiek voor een coup tegen Bouta?

  • Wanneer zou de coup ten eerste male ten uitvoer gebracht worden?

  • Uiteindelijk is de coup afgeblazen, wanneer en waarom?

  • Had(den) deze operatie(s) een naam?

  • Hoeveel couppogingen zijn vanuit uit deze hoek ge-organiseert?

  • Vanaf wanneer en tot wanneer trainde Nederlandse mensen in overheidsdienst mee met Belgische extreem-rechtse para-militaire groepen?

  • Handelde "Dienst O" in zake dezes in opdracht van of in overeenstemming met, leden van het Kabinet?

  • Zo ja, met welke leden van het Kabinet? (Wist Lubbers ervan?, en Max v/d Stoel?)

  • Zo nee, in wiens directe opdracht dan wel?

  • Heb je weleens in Navo-verband ge-oefent met extreem-rechtse para-militaire groepen?

  • Wist een zekere Bernard van O-N. ook van de plannen?

  • Heb je opmerkingen/aanvullingen of correcties in de bovenstaande bijdrages?

Wij blijven naar Belgische namen vissen. Misschien komt dit op jou over als minder belangrijk maar
omdat er op de Fora meerdere mensen met meerdere invalshoeken bezig zijn vallen door het noemen van namen
soms puzzelstukken in elkaar ( soms uit elkaar ). Naast de foto die Dim plaatste enkele pagina's terug zijn er onlangs andere foto's opgedoken. Zou je er eens naar willen kijken? ( Je "collega" uit die tijd is natuurlijk ook welkom op het forum. roll)

Forum » Claude Delperdange | Front de la Jeunesse | Luc Vankeerberghen

107 (edited by Boemerang 26-11-2010 20:10)

Re: Verhaal van Insider

4)
Peter van Haperen.

  • Peter Meijer, de PvdA politicus? Was hij erbij betrokken of werd er naar hem "gelekt"?

  • De zaak op Am*dam Centraal speelde in Juni '83. Is van Haperen daarna nog actief als coup-organisator?

  • Hoe moet ik dit dan plaatsen?

  • Wat de oplichters-praktijken van Peter van Haperen (en Nancy) betreft, dit kan geen lastercampagne meer zijn.

  • Ook wordt er gezegd dat hij de pooier uithing en drugs ripte, Hoe plaats jij deze beschuldigingen? (Beroepsdeformatie of ?)

  • Ken je ene Hans Chelius?

In het volgende verhaal vertelt een huurling over schijnbaar een ander inititatief i.v.m. Suriname.
( Deze huurling vertelt elders over zijn ontmoeting met Andre Haakmat en van Haperen, hij zegt dat van Haperen er met het geld vandoor ging.)

In 1983, toen ik met een stel Duitse huurlingen bezig was met het plannen van een inval in Suriname om Desi Bouterse te verdrijven dook het fenomeen geheim agent opnieuw op. Bij de Surinamers die met ons samenwerkten waren er steeds geruchten over infiltraties door de BVD, de toenmalige Binnenlandse Veiligheids Dienst. Of het allemaal waar was kwamen we nooit met zekerheid te weten, maar er waren mensen die bang werden en afhaakten. Zoals onze Hindoestaanse huisbaas bijvoorbeeld die door de BVD was gewaarschuwd voor de levensgevaarlijke Duitse huurlingen in zijn huis in de Amsterdamse Swammerdamstraat.

We zouden opnieuw moeten verhuizen en waren amper in een fraaie bovenwoning vlakbij de Amstel ingericht of er waren al twee verdachte controleurs van het kijk-en luistergeld die per sé de woning in wilden. Binnengekomen hadden ze maar bar weinig interesse voor de televisie, maar keken met grote belangstelling naar de Duitse ex-legionairs en para's die zwijgend aan tafel zaten en de heren aankeken. Op de vraag van de 'controleurs' wat de heren hier deden kwam geen antwoord, zelfs niet in het Duits, en dus verdwenen de heren weer zoals zij gekomen waren, zij het in omgekeerde richting.

Toen de vele strijdplannen van het Surinaamse verzet in Amsterdam allemaal eindigden waar ze waren begonnen, dat wil zeggen in Amsterdam, werd het tijd voor iets anders. En het was hier dat een geheim agent uit het niets leek te verschijnen om dan in godsnaam zelf maar het heft in handen te nemen. Het heft én het geld.

De geheim agent was Peter van Haperen, een naam die niet erg serieus klonk, maar het wel was. Op een vergadering die ik samen met de Duitse huursoldaat Karl had met André Haakmat, de Surinaamse ex-minister en advocaat, was Van Haperen met de Surinamer Hans Chelius opgedaagd. Opgedaagd en zeer nadrukkelijk aanwezig. Wat besproken moest worden zou in het gezelschap zijn van een fles whisky en niet in dat van ons. Karl, een grote vierkante ex-legionair, en ik werden weggestuurd door Peter want we waren te laag in rang. Peter was namelijk naar eigen zeggen kapitein van het Korps Commando Troepen al had hij zijn groene baret niet op.

En wij waren maar simpele korporaals. Al snel bleek dat van ons allen Peter van Haperen tenminste een echte huurling was, want na een inzameling door het Surinaamse verzet ging de pseudo-kapitein er met zo'n 300.000 gulden vandoor. Geld dat was ingezameld door Surinaamse burgers met het doel een kleine strijdmacht te trainen die dan later met kapitein Peter Suriname zou moeten ontdoen van zijn dictator. Van Haperen zou nog wel een training verzorgen en hij werd ook nog gesignaleerd in de Johan Willem Friso-kazerne in Assen, maar dat was alleen om wat uitrustingstukken op te halen bij de foerier.

Het geld dat Van Haperen incasseerde om met zijn mannen te vertrekken verdween met de man zelf. En zou onvindbaar blijven. Ook van de plannen om met een door Van Haperen gekaapt vliegtuig naar Paramaribo te vliegen zou natuurlijk helemaal niets terechtkomen. En een andere groep die op weg wilde gaan naar Suriname blies de plannen af toen ze hoorden dat Van Haperen al binnen korte tijd op weg zou gaan. Van Haperen voorkwam dus een invasie en door met het geld te verdwijnen voorkwam hij de volgende ook. En legde het verzet van de Surinamers in Nederland vrijwel stil.

  • Weet jij iets over andere (concurrerende )initiatieven? Kwamen deze van Suri-patriotten of waren hier ook weer overheids-diensten van welk land dan ook bij betrokken?

  • Ik zou het vreemd vinden als zwarte en hindoe-Suri's alswel als Molukkers mee-trainden met Belgische groepen die het Keltische kruis aanbeden. Heeft dit plaatsgevonden of trainden deze mensen niet met deze Belgen?

Beste Insider... Ik hoop dat je duidelijkheid kunt scheppen in bovenstaande. Alhoewel ik uitzie naar de vervolgverhalen ( In het bijzonder wnp/burafex ) en al bij voorbaat er naar neig vragen daarover te willen stellen, denk ik dat het goed is om nu even alvast wat puntjes op de i te zetten voor we straks te ver in het verhaal zitten om hierop terug te blikken. Ik begrijp dat het allemaal wat veel is... Ik wil nogmaals zeggen dat je oud-collega ook welkom is op dit forum. :)

Bedankt en gegroet.
"Boemie"

Re: Verhaal van Insider

Dag Rende, alhoewel het te verwachten was dat er te zijner tijd mensen op dit forum uit zouden komen die mening en kennis inzake dezes hebben, hoopte ik natuurlijk op een iets andere aanleiding. Ik bied je mijn excuses aan. Het was niet per ongeluk... broodje tactiek met backfire-saus. Hier volgt alsnog een link » ondervreemdevlag.nl

Of Insider van Haperen is, ik heb redenen te denken van niet, maar ja... wie weet. Mocht je vaker op dit forum willen komen dan ben ik benieuwd of en in hoeverre jullie ervaringen met Suriname en Peter overeen stemmen.

109 (edited by Boemerang 28-11-2010 05:06)

Re: Verhaal van Insider

Beste Rende, ik heb even rondgelezen op je site (had je zeker wel gezien dan wink). Ik wil hier niet off-topic gaan maar interessant, spannend, een realist en ... mij ontbreken Tanya's ballen. Soms eens, soms oneens maar mijn respect heb je.

Bedankt voor deze bijdrage. Wellicht dat Insider er wat over kan zeggen. Ik zal bekennen dat voordat Insider hier over schreef ik weinig meer wist van Suriname dan dat wat er in de mainstream-media over was verschenen. Ik wist wel dat er meer was (het H. Valk verhaal is al oud) maar ik struikel ondertussen zowat over de coups of plannen daar voor. Langzaam begint het zich Suriname-verhaal zich wat duidelijker af te tekenen maar ik ben nog lang niet bij. Ik beheers nog niet alle Bende van Nijvel info, een hoop Franse namen in een complex land en nu krijg ik hier het Suriname verhaal op m'n dak haha. Dat was niet iets dat ik verwachte.

Er zijn dus behoorlijk wat verschillende initiatieven geweest. Het is voor mij nu nog niet te duiden welke verschillende facties er allemaal waren en wie er evt achter zat. Wel is het duidelijk dat sommige werden gesteund door of Nederland, of de VS, of door beiden (ze waren het schijnbaar niet altijd eens). Sommige facties zaten elkaar dwars ivm "de macht na Bouta". Sommige facties zaten elkaar dwars ivm drugshandel of andere praktijken. Als initiatieven niet de goedkeuring van NL kregen, zat NL dwars, idem de VS. Dan heb je natuurlijk nog de Bouta aanhangers in Nederland (en de overlopers). En regerings of beleids-wissels.  

De BVD op je dak krijgen, tsja niet helemaal verwonderlijk in geval van 4 huurlingen in èèn hokkie en ontvoeringsplannen e.d., ze komen voor minder in actie. Daarbij kun je je afvragen in hoeverre de diverse geheime diensten op de hoogte waren of werden gehouden van elkaars praktijken. Af en toe is er concurrentie, mis-communicatie, flaters. Dan was er nog een aantal ambtenaren en politici die Bouta ooit in het zadel hebben geholpen of gehouden.

Dat ze de archieven "per ongeluk" in de kachel hebben gegooid is voor mij wel een indicatie dat er ergens iets goed mis is. Ik ben er niet helemaal uit wat jij over van Hap. denkt, hij liegt en bedriegt maar laten we zeggen dat hij minstens voor de overheid werkte in jouw ogen (toch?). Gezien het verhaal Interdoc > manipulatie > fraude en oplichting zou het mij niet verbazen dat het oplichten van de groep Haakmat in dit geval een verijdeling van een niet welgevallige couppoging is als zowel een manier om budget te vergaren voor iets anders (en als kers op de taart is nog een andere coup in de soep gelopen).

Dat Armfelt en zijn ümfelt zich met fraude en oplichting bezig hielden is ook bekend. Het schijnt wel vaker voor te komen bij de Gladio's. Ik begrijp dat van Hap weer gaat getuigen binnenkort.

110 (edited by Boemerang 28-11-2010 04:56)

Re: Verhaal van Insider

Nog even terugkomend op al eerder genoemde fraudezaken.

Insider, je spreekt over Armfelts (en P.Iedema's?) bankfraude, zwendel en valse dollar praktijken. Ik vind hier dingen over terug op stelling.nl. Komt jou info inzake deze praktijken daar ook vandaan of kun je hier wat meer over vertellen? Wie waren hier zoal bij betrokken? Ik zou een antwoord hierop zeer op prijs stellen. Sorry als het al met al wat veel ineens is geworden.