Re: Wegenkaarten

Wat moet je er nog van geloven. Er zijn zoveel tegenstrijdige verklaringen. Die verklaring van Eddy Nevens over Aalst is toch volledig het tegenovergestelde dan wat men ons al die jaren heeft wijsgemaakt over de vlucht in Aalst. Dan ook nog de robotfoto's. Heeft men deze gemanipuleerd om ze te laten lijken op bepaalde personen uit het criminele/rijkswachtmilieu? Of is het echt zo. Ik begin De Staerke nu ook meer te zien als een slachtoffer dan als een verdachte in Aalst.

12

Re: Wegenkaarten

Renne, het is niet meer dan normaal als je een supermarkt in het Vlaamse landsgedeelte overvalt dat je roept "kom geld" en niet "give me your money". Hou goed in het achterhoofd dat de getuigen van de drama's een verklaring moesten afleggen na een zeer onverwachte en stresserende ervaring. Als ze dagen, soms weken, later de feiten voor zichzelf op een rijtje zetten betrappen ze zich op foutjes. Maar geen enkele getuige komt terug op zijn eerst afgelegde verklaring. Daarmee zou hij zichzelf ongeloofwaardig doen overkomen. Hou er rekening mee dat een gewone burger niet getraind is in het opslagen van belangrijke feiten of details.

Biggus Dickus, ontsnappen na een massamoord en gebruik maken van de heersende paniek is een koud kunstje als je kunt beschikken over een op elkaar ingespeeld team. Het probleem stelt zich als je moet blijven ontsnappen. M.a.w, als je na een overval in de ruime omgeving wil verder leven, krijg je het ganse gerechterlijke kluwen over je heen. Zo is het niet gebeurt bij de warenhuisovervallen.

De daders, dus de overvallers, de killers werden weggeholpen door de plaatselijke criminelen (die ook de verkenningen deden). Auto's werden gewisseld en de daders (ik hou het op ingehuurde huurlingen) werden afgevoerd
naar luchthavens, treinstations, havens. Wapens en voertuigen werden achtergelaten en gedumpt door de hulpjes. Maar wat voor mij de belangrijkste vraag is: Wie is de coördinator van dit alles?

  • Niet de opdrachtgevers.

  • Niet de uitvoerders.

Wie is de persoon die contacten heeft met zowel de opdrachtgevers als de uitvoerders?
Wie is de persoon die contacten heeft met plaatselijke zware jongens?
Wie is de persoon die contacten heeft met huursoldaten?
Iemand enig idee?

13

Re: Wegenkaarten

club_le-happy-few wrote:

Ik begin De Staerke nu ook meer te zien als een slachtoffer dan als een verdachte in Aalst.

Awel happy-few, ik begin dat ook te denken. Terwijl ik al die jaren hem als een belangrijke schakel zag (nu de kans is er nog altijd dat hij erbij was maar ik betwijfel het, hij was er misschien bij maar ze hebben hem misbruikt). Vergeet niet dat ze van Haemers ook de reus wilden maken. Ze wilden dat hij bekende dat hij de reus van de Bende van Nijvel was (lees boek Guy Bouten pagina 9-10) maar hij weigerde natuurlijk, dus misschien heeft De Staerke hetzelfde voor gehad.

Het begint stillaan duidelijker te worden, al heb ik nog meer dan 400 pagina's te lezen. smile

LEO wrote:

Maar geen enkele getuige komt terug op zijn eerst afgelegde verklaring

Waar en ook vele mensen die geen verklaring wouden afleggen, die angst was te groot en terecht.

14

Re: Wegenkaarten

Om nog even in te spelen op Club's bedenkingen. Als De Staerke in Aalst gezien is, dan is dat geen strafbaar feit, alleen een aanwijzing. Als Beijer in Groot-Bijgaarden gezien is, dan is dat geen strafbaar feit, alleen een aanwijzing. Of wilden de hulpjes, los van elkaar, nachecken waarvoor hun demarches gediend hadden? Een beetje afpersing is snel meegenomen.

15

Re: Wegenkaarten

Even terug on-topic. Ik heb de plaatsnamen op de kaart even opgezocht en de volgende lijst gemaakt :  

  • Anthee, Flavion, Ermeton-Sur-Biert: Vlak bij luchtmachtbasis van Florennes, Dinant en de Franse grens. Het is hier ook een zeer bosrijk gebied (en zeker de moeite om eens te gaan wandelen).

  • Wanfercee-Baulet: Iets boven Charleroi, langs de E42, ook wel Autoroute de Wallonie genaamd.

  • Boignee-St-Martin: Ligt tussen Sombreffe en Wanfercee-Baulet, vlak naast de E42.

  • Ligny: Ligt ook iets boven Charleroi, maar aan de andere kant van de E42 dan Wanfercee-Baulet.

  • Tongrinne: Een klein gehucht nabij Sombreffe en in de buurt van Ligny, iets boven Charleroi. Ook vlak bij de E42.

  • Sombreffe: Een stadje iets boven Charleroi op de kruising van de N93 naar Nijvel en Namen en de N29 naar Tienen (Vlaanderen) en Charleroi.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Wegenkaarten

Dus zou je eerder kunnen stellen dat de E42 hun vluchtroute was, met dan een ander voertuig dat ergens in het bos klaarstond. Wat is de relatie met die plaatsen, t.o.v.:

  • De doelwitten

  • Woonplaats mogelijke daders

  • Vindplaatsen van wapens, uitgebrande wagens, ...

Ergens moet er misschien wel iets zijn dat een zekere logica geeft aan dit alles. Of zijn het gewoon plaatsen die genoemd worden om verwarring te stichten.

17

Re: Wegenkaarten

Misschien onderduikadressen of verzamelpunten? Op drie van de vier stukken landkaart staat een vliegveld(je) aangeduid.

18

Re: Wegenkaarten

LEO wrote:

Op drie van de vier stukken landkaart staat een vliegveld(je) aangeduid.

Ik zie op de bovenste kaart de militaire luchtmachtbasis van Florennes en op de andere de luchthaven van Charleroi.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

19

Re: Wegenkaarten

Ben wrote:

Ik zie op de bovenste kaart de militaire luchtmachtbasis van Florennes en op de andere de luchthaven van Charleroi.

Op de tweede kaart op 3 cm van de bovenkant, ik kan echter geen plaatsnaam ontcijferen (ook niet op Google earth).

Re: Wegenkaarten

Ja om nu nog het vliegverkeer te gaan traceren van op die vliegvelden is het rijkelijk laat natuurlijk, zou men dat ooit gedaan hebben?