Re: Denise Tyack

swansongunsung wrote:

Ik dacht dat niemand twijfelde over het feit dat hij schuldig van moord was. Patrick Haemers heeft het zelf toegegeven (interview in Brazilië).

Video van Patrick Haemers van toen: een brave jongen, heeft zopas een ijsje gekregen, en straks zal op vakantie naar de zee vertrekken. Dat lijkt een theater op deze video gespeeld. Hij zou beter op school de Bijbelse verhalen gelezen hebben. Over joodse hoeren en wat er alles daarna kan gebeuren. Kortom: eigen schuld! Voor niets! Blonde jongen met blauwe ogen.

12

Re: Denise Tyack

Aleks Donskij wrote:

Welk motief had Patrick Haemers? Hij had geld genoeg.

Ik denk dat geld op zich al een groot motief is, in zo'n milieus willen ze altijd maar meer. Ik denk dat Haemers en co vaak gezegd heeft nu is het de laatste keer, nog één slag en gedaan maar zo gaat het nu éénmaal niet bij de merendeel.

dim wrote:

Was Tyack joodse (ik dacht het niet?) of enkel actief in joodse milieu's aan de louiza?

Wat was haar nationaliteit of haar land van herkomst eigenlijk? Ik dacht van Israël, maar ja dat wil nog niet zeggen dat zij joods is.

13

Re: Denise Tyack

Nee, geboren in Antibes, Zuid Frankrijk. Welgestelde familie. Ze bracht haar jeugd door in Frankrijk, Zwitserland en Zuid-Afrika. Ze verliet haar ouders toen ze 18 was en kwam naar België waar ze de prostitutie indook. Milieu rond joods restaurant "Tel Aviv". In 1974 werd ze het land uitgezet maar komt naar België terug na een Belg te hebben gehuwd. Ze opent een "bar" in Antwerpen en wordt hierdoor veroordeeld in 1983. Omstreeks 1985 ontmoet ze Haemers.

14 (edited by Merovinger 04-09-2012 21:25)

Re: Denise Tyack

Deze week in Humo.

15

Re: Denise Tyack

Tijd om eens het "rapport Toussaint" te lezen en herlezen, waar Tyack in haar post-Haemers periode centraal staat: verder nog Potier, Cryns, huurlingenmilieu's van Ukkel, Delhuvenne, prostitutienetwerken, Roefs, Frantsevitch, Dumont, Nihoul, Habran, Hormans, Verdeyen, ...

16 (edited by Merovinger 14-09-2012 17:19)

Re: Denise Tyack

Denise Tyack's echte voornaam is Sabrina (zie interview in Humo).

Uit het rapport Van Brussel-De Jonghe:

  • E.H. heeft tijdens Patrick’s gevangenschap, Sabrina en Kevin verscheidene malen gevoerd naar Auderghem. Zij moest zogezegd naar de pediater voor Kevin. Maar E.H. wist zeer goed dat de pediater waarmee Sabrina in kontakt was, in Lasne woonde. E.H. diende haar af te zetten op de hoek van de rue des Pêcheries en de av. Van Nieuwenhuyse, alwaar ze de building, op de hoek gesitueerd, binnenging.

  • Uit onze enquête ter plaatse, blijkt in dit gebouw geen dokter, noch pediater woont of gewoond heeft. Wel wist de conciërge ons te vertellen dat er een zekere Weykamp woonde, welke reeds enkele malen bezoek kreeg van politiediensten (Delta-Groep).

  • Gezien wij weten dat Sabrina tijdens haar dagelijkse bezoeken in de gevangenis van Vorst, in nauw kontakt stond met Maurice Lammers welke er op zijn beurt zijn zoon Eric kwam bezoeken, is het goed mogelijk dat deze haar in kontakt bracht met Weykamp en via deze laatste met Dossogne, om de plannen van de ontsnapping voor te bereiden.

Er bestaat dus wel degelijk een band tussen de Bende Haemers en Eric Lammers. Er is zelfs een band met Weykamp.

Re: Denise Tyack

Even ter info. In de Dag Allemaal van 2 oktober staat op pagina 160 een interview met Denise Tyack.

Re: Denise Tyack

Een afkooksel van de docu waarschijnlijk.

Servo per Amikeco

Re: Denise Tyack

Tyack bevestigde in de docu dat ze het losgeld van VDB en van de Post nog steeds niet heeft teruggeven. Ze blijft erbij dat dat een zaak van Haemers was en dat haar geld daar niets mee te maken heeft.

Re: Denise Tyack

Pagina 222 van het boek Mijn leven met Patrick Haemers:

Ik voelde me mistroostig en had niet in de gaten dat de man die op hetzelfde ogenblik samen met mij de gevangenis verliet me in het oog hield. Op het trottoir voor de poort sprak hij me aan. "Mevrouw Tyack, toch?" vroeg hij. "Ik zie dat u te voet gekomen bent. Kan ik u misschien ergens heen brengen?"

Ik kende de man niet, maar hij zag er voornaam uit. Hij deed me denken aan een politicus of een advocaat. "Dat is heel vriendelijk van u", antwoordde ik. "Dat zou me wel van pas komen, zeker nu het is beginnen te regenen." Hij glimlachte. "Ik heb veel gelezen over uw man", zei hij. "Mijn wagen staat in de volgende straat." "Wie bent u als ik vragen mag?" vroeg ik terwijl we naar zijn auto stapten. "Mijn naam is niet belangrijk", suste hij. "Ik wil u gewoon een dienst bewijzen."

"Als u het zegt", zei ik, zette Kevin op de achterbank en stapte in terwijl hij de deur voor me openhield. Pas een hele tijd later heb ik de man in kwestie herkend als baron de Bonvoisin, ook wel de Zwarte Baron genoemd vanwege zijn contacten met allerlei extreemrechtse personen en organisaties. Ik leek dat soort figureren op mysterieuze wijze aan te trekken.