Re: Denise Tyack

Ik ben een tijdje geleden iets gaan drinken in Tyack haar bar in Wavre. Ze was heel sympa moet ik zeggen, ik was er helemaal alleen. Heb me gewoon de toog gezet en we zijn zelfs beginnen praten. Over stomme dingen. Het leek me een vrouw zoals een andere. Nog personen die daar uit nieuwsgierigheid al eens langs geweest zijn?

Re: Denise Tyack

Heeft Denise Tyack soms geen zwijggeld gekregen? Is het niet zo dat ze geld van een postoverval niet heeft moeten terugbetalen na de dood van Patrick Haemers of ben ik mis?

Re: Denise Tyack

Scaramouche, zie » Forum

24

Re: Denise Tyack

dim wrote:

Nee, geboren in Antibes, Zuid Frankrijk. Welgestelde familie. Ze bracht haar jeugd door in Frankrijk, Zwitserland en Zuid-Afrika. Ze verliet haar ouders toen ze 18 was en kwam naar België waar ze de prostitutie indook. Milieu rond joods restaurant "Tel Aviv". In 1974 werd ze het land uitgezet maar komt naar België terug na een Belg te hebben gehuwd. Ze opent een "bar" in Antwerpen en wordt hierdoor veroordeeld in 1983. Omstreeks 1985 ontmoet ze Haemers.

Ben haar boek aan 't lezen, dus ik kan wat aanvullen en korrigeren. De veroordeling in België is vroeger, in 1981, voor proxenetisme (effectief twee maanden gevangenis) Naar eigen zeggen verdiende ze in die tijd 600.000 tot een miljoen per maand. De ontmoeting met Haemers is ook vroeger, in november 1983, kort na de overval in Herstal, waar bende Haemers een half uur lang tientallen mensen gegijzeld hield.

Werd door haar ouders, amper twee jaar oud, geplaatst in een Zwitsers gezin, waar ze op haar negende weer wordt weggehaald. ... Nog een paar locaties na de veroordeling : L'équipe. Karshma. Le Picotin.
Dan ontmoeting met Patrick Haemers en meteen op zijn kosten op reis naar Mauritius, waar haar moeder een villa heeft. Nadien Happy Few.

25

Re: Denise Tyack

Nog een kort artikel uit 2012:

“Ik vroeg me telkens af of hij levend terug zou keren”

“Ik wist dat Patrick geldtransporten overviel en ik vroeg me elke keer opnieuw af of hij levend terug zou keren. Maar als ik de klok kon terugdraaien, dan deed ik alles opnieuw over”, zegt Denise Tyack, de weduwe Patrick Haemers, een van ’s lands meest beruchte gangsters ooit.

Denise Tyack, de weduwe van Patrick Haemers, vertelt in een interview aan weekblad Humo openhartig over haar leven aan de zijde van de gangster en zijn vrienden. Een hechte bende die wou leven als god in Frankrijk, maar daarvoor niet wou werken. Geweld schuwden ze niet: gebruik makend van machinegeweren en springstof pleegden ze meer dan 50 overvallen op vooral geldtransportwagens. Soms was dat een overval per week, want de bende verbraste soms 10.000 euro per maand. “Leven als opgejaagd wild, is duur”, zegt Denise Tyack.

“Al bij onze eerste ontmoeting had ik door dat Patrick een gevaarlijk leven leidde”, zegt Haemers’ vrouw. “Maar zijn betoverende blik, zijn grote en slanke gestalte, heel zijn houding zorgden ervoor dat de argwaan verdween. Ik was smoor op hem, hij op mij. Het gezonde verstand was zoek.”

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

26

Re: Denise Tyack

Ik merk dat Le Napoleon niet meer bestaat? Iemand een idee waar ze naar toe is?

Apero bar l'Escale in Wavre...op 200 m van de oude Dekaise?

27

Re: Denise Tyack

Sabrina......
Ze leek een gewone vrouw , ik heb er mee gepraat schreef Groupy hier.

Gewoon ? Het is door dit soort vrouwen dat andere gewone vrouwen die ondertussen ex vrouw zijn niet meer geloofd werden in dit dossier. ( en in andere dossiers).

Waar zit ze ons Sabrina ? Misschien zoals ons Bernadette in Marbella of omstreken? Dat ze dan maar oppast dat ze ook niet de kop ingeslagen zal worden zogezegd omdat er discussie was over het niet betalen van een factuur. In ieder geval raad ik haar aan in de pers te laten schrijven dat al haar documenten bij een notaris liggen.

Maar soit, deze lange inleiding om te zeggen dat haar boek één grote leugen is.

Een voorbeeld:

Pagina 222 van het boek Mijn leven met Patrick Haemers:

Ik voelde me mistroostig en had niet in de gaten dat de man die op hetzelfde ogenblik samen met mij de gevangenis verliet me in het oog hield. Op het trottoir voor de poort sprak hij me aan. "Mevrouw Tyack, toch?" vroeg hij. "Ik zie dat u te voet gekomen bent. Kan ik u misschien ergens heen brengen?"

Ik kende de man niet, maar hij zag er voornaam uit. Hij deed me denken aan een politicus of een advocaat. "Dat is heel vriendelijk van u", antwoordde ik. "Dat zou me wel van pas komen, zeker nu het is beginnen te regenen." Hij glimlachte. "Ik heb veel gelezen over uw man", zei hij. "Mijn wagen staat in de volgende straat." "Wie bent u als ik vragen mag?" vroeg ik terwijl we naar zijn auto stapten. "Mijn naam is niet belangrijk", suste hij. "Ik wil u gewoon een dienst bewijzen."

"Als u het zegt", zei ik, zette Kevin op de achterbank en stapte in terwijl hij de deur voor me openhield. Pas een hele tijd later heb ik de man in kwestie herkend als baron de Bonvoisin, ook wel de Zwarte Baron genoemd vanwege zijn contacten met allerlei extreemrechtse personen en organisaties. Ik leek dat soort figureren op mysterieuze wijze aan te trekken.

Posts: 11 to 20 of 26

Klinkt mooi en onschuldig , niet??? Ware het niet dat de Bonvoisin op bezoek geweest was in Brazilië bij haar en Patrick.

Volgens Kurosowa moeten we oppassen voor pedojagers ( zeer zeker denk ik dan) maar volgens mij moeten we ook oppassen voor mensen uit het dossier die boeken beginnen schrijven zijn.

En voor alle mannen hier die vallen voor dit soort vrouwen, voor je het weet ben je zelf een pedofiel. Of tenminste toch voor je DNA analyse het tegendeel zal bewijzen.

En speciaal voor de flikken hier, begin nooit iets met de zus van Axel Z.