1

Topic: Boek: Bruidsluier

Schrijver: Piet Duthoit
Uitgegeven: 25-10-2005
Taal: Nederlands
Genre: Thriller
302 pagina's
Eerste druk: Akwastilis, Emelgem (België)

Een boerenjongen vindt in een fles een briefje met een angstaanjagende boodschap. Deze simpele ontdekking zal speurders Tak en Vliege in de poel van katholieke sekten en het wereldje van kindermisbruikers onderdompelen.

http://img.literatuurplein.nl/blobs/ORIGB/517452/1/1.jpg

De laatste roman van Piet Duthoit "Bruidssluier" is behoorlijk controversieel. Piet is uitgenodigd in het radio 1-programma "Wilde Geruchten" om tekst en uitleg te geven. De eerste druk was in één week uitverkocht! De tweede is maandag 24 oktober a.s. klaar. Bruidssluier handelt over twee katholieke sekten en de immense grijze zones van de X-dossiers uit de zaak Dutroux. Het boek is daardoor razend actueel.

"Ik werd in het programma 'Wilde Geruchten' aan de tand gevoeld", aldus Piet Duthoit, "over de inhoud van het boek en de controverse met het Opus Dei en de top van de toenmalige Rijkswacht. Beide organisaties hebben me schriftelijk gevraagd om bepaalde passages niet te publiceren. Het gaat voornamelijk over kindermoorden die in de jaren '80 met kruisbogen werden gepleegd."

"Op dat ogenblik gebruikte een speciale afdeling van de Rijkswacht identieke kruisbogen. Bepaalde van mijn bronnen hebben verteld dat er een bewezen inmenging van leden van die speciale eenheid was. De (huidige) federale politie wenst daar niet aan herinnerd te worden. Het Opus Dei waarschuwde me schriftelijk om niet 'dezelfde vuiligheid' te schrijven als Dan Brown in z'n Da Vinci code. Ze vroegen me of ik wel wist waarmee ik bezig was."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Boek: Bruidsluier

Kindermoorden in de jaren '80 met een kruisboog. Rijkswacht en Opdus Dei. Koningin Fabiola kreeg in haar laatste jaren toch ook een doodsbedreiging waarin werd aangekondigd dat ze aan de hand van een kruisboog het leven zou laten? En de link tussen Fabiola en Opus Dei is er altijd geweest. Toch wel een zeer bizar toeval.