11 (edited by K& 13-09-2012 10:31)

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Een deel van deze video was bekend maar toch staan er details in die nieuw zijn voor mij (vb. plaats van de altercation). Er mankeren drie zaken:

  • De inhoud van de boodschap van lid Boreux op tueries;

  • Dit deze inhoud: de Jeep die de weg afsloot voor eventuele achtervolgers ev. gestolen rue de Stalle, de persoon, getuige, in het bos en de helikopter boven het bos alhoewel het dus donker was.

  • Uit deze boodschap blijkt dat de omgeving belangrijk is en daarom toont men ook de weg langs het kanaal, de sluizen, Aulne.

Maar als je de schema's van Libert en Latinus kent en er tussen alle fabels enige waarheid in ziet dan moet je ook de woonplaatsen van twee accolyten er bij tekenen. Temeer daar in jullie geliefde Bouten serie er toch een interview instaat met de eerste echtgenote van een van dezer.

Je moet ook weten dat le canard gedurende meerdere jaren in Charleroi deze accolyten en hun tabernakel in Aulne in het oog heeft gehouden aldaar, net voor hij de Vips moest soigneren in Broekzele, net toen de gordijnen openden van akte 1 van het Bende van Nijvel-theater. Je zal dan wel eens verschieten temeer dat ik ergens gelezen heb dat er een inderdaad wel een met helikopters zou geklooid hebben. Je zit hier schijnbaar in een echte militair geprepareerde operatie waarbij alleen James Bond nog mankeert.

Vergeet ook niet dat een bron stelt dat de nummerplaat gekopieerd is van een inwoner van Gozee maar er zijn nog andere bronnen. En vergeet ook niet erbij te denken dat bij de vindplaats van de Golf er daar vlakbij nog een ander Golf is teruggevonden en nog ene Passat maar daar is er nergens bevestiging van te vinden.

En tevens was aldaar het oefenterrein van WNP want dit zou bevestigd zijn door P.V. van het afstappen ter plaatse door Libert met de speurders. Waar is de plaatselijk antenne dus?

12

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Ik geef toe: ik geraak er niet meer wijs uit. Ook niet uit de video. Zou iemand die dat wel doet eens een helder maar volledig schriftelijk overzicht/tijdlijn kunnen maken over deze zaak (telkens met aangifte FEIT, HYPOTHESE, ONBEVESTIGD, ...)?

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Knap gedaan, complimenten aan de maker van het filmpje.

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Wat kan er met zekerheid gezegd worden over de karkas?

  • De carosserie is zeker en vast eentje van na 08/1980 (ttz Golf MK1 maar wel de versie met de grotere achterlichtblokken, de gefacelifte dus).

  • Het gaat om een 3-deurs versie (5-deurs GTI's waren destijds eerder een uitzondering).

  • Het interieur is een 100% GTI-interieur (te zien aan het stuur en de verbreders aan het zitvlak en lendesteunen van de voorste zetels).

  • Stalen velgen 13" (standaard GTI).

  • Aan de plaats waar de achterbank gezeten heeft, kan ik zelfs zien dat het om een echte GTI gaat. Nml. onder de cirkelvormige afdekplaat zat de elektrische benzinepomp die voor aanvoer van benzine uit de tank zorgde richting injectie (niet vergeten dat het in de jaren '80 zéér populair was bij de jongeren om hun gewone Golfje 1.100cc, 1.300 cc en 1.600cc te voorzien van een al dan niet gestolen GTI-interieur).

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Severus wrote:

Stalen velgen 13" (standaard GTI).

Inderdaad Severus, en wat is er gebeurd met:

"Een rode Volkswagen Golf GTI van het bouwjaar 1981 met de nummerplaten FGK991. Op het voertuig zijn goudkleurige sportvelgen gemonteerd."

Met dank aan www.killersbrabant.be. Nog nooit heb ik daarover iets gelezen, alsof dit geen belangrijk geen detail is.

16

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Misschien waren het kostbare velgen en hebben de daders deze vervangen door goedkopere velgen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

17

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Ben, er is nergens een bewijs dat de personen die het vervoer voor de bende prepareerden ook de daders zijn.

18 (edited by dolorean 01-11-2012 21:57)

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Ja dat vermoed ik ook, bij de Saab hadden ze ook enkele zaken gedemonteerd: een ingebouwde stereo-installatie van 2500 euro, de claxon en de mistlichten (die in koffer lagen). Die goedkopere velgen waren de stalen standaardvelgen van een golf uit die tijd.

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

Dat kan kloppen LEO. Ik vraag me af van wie Salesse geleerd heeft om auto's te prepareren voor een overval. Salesse werd door de gevonden BMW gerelateerd aan de Bende van Nijvel Golf GTI's omdat ze op dezelfde manier zo typisch geprepareerd waren. Maar ook Salesse zal het prepaperen van iemand geleerd hebben. Kan me moeilijk voorstellen dat als Salesse wagens voor Bende van Nijvel klaar gemaakt heeft, hij hetzelfde zou doen voor de bende waar hij automatisch aan gelinkt kan worden.

Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain

De gestolen Golf van de dochter Van Camp werd op 1 of 2 december 1983 uitgebrand teruggevonden in de Bois de Hourpes.

http://0.t.cdn.belga.be/picture:34557949:preview:watermark?m=amllbhio