11

Re: Hallerbos

Merovinger, ik heb gisteren een fotograaf/vogelspotter gesproken en hij had ook nog weet van dat militaire domein in het Hallerbos. Het militair domein in het Hallerbos was een omheining met geen enkel gebouw op. Als je vroeger over de omheining klauterde, dan kwam je op het domein een paar heuvels tegen met rails op en dat zou gediend hebben om eventueel raketten op af te schieten. Maar nu staat enkel de omheining er nog maar nergens nog een bordje met "militair domein".

Aan de zandgroeve op de rand van het Hallerbos loopt er een verhard wegje (Sentier de la Bruyere in Braine l'alleud) dat van op de baan van Braine-le-Chateau naar Waterloo loopt te bereiken is, er staat geen enkel huis op maar als je iets verder rijdt kom je een raar gebouw tegen en het lijkt mij overduidelijk een overheidsgebouw dat al van in de jaren '80 leeg staat maar het is beveiligd zodat je er niet in kan.

Het rare aan dit gebouw is dat het niet groot is maar de garage loopt een ganse eind de heuvel in (zie je aan de luchtkokers op de heuvel in het bos). Dus je kon daar gemakkelijk uw auto in kwijt en niemand ziet iets. De veldweg spitst 3 keer iets verder in het bos: een keer richting Lasne, een keer richting Sint-Genesius-Rode en een Keer naar Ophain. Van het militair domein vind ik ook totaal niets terug op het internet.

Re: Hallerbos

Kenza, op basis van uw aanwijzingen vond ik een atoomschuilplaats terug, gesitueerd in één van de drie bossen ten oosten van het Hallerbos. Locatie: Eigenbrakel, Chemin Vingt-Trois/Sentier de la Bruyère. Zie L'abri antiatomique à Braine-l'Alleud voor meer info/foto's

Deception is a state of mind and the mind of the State (James Jesus Angleton)

13

Re: Hallerbos

Juist no UFO's, dat bedoel ik. Heel erg bedankt! Het lukte mij niet om foto's te plaatsen. Het gebouw ziet er heel normaal uit van op straat, maar als je op het dak kruipt zie je dat het gebouw een heel eind in de heuvel verder gaat. De garage is precies een loskaai voor camions, maar als je er 2 oprijlatten voorlegt kun je er gemakkelijk met een auto inrijden.

Volgens een wandelaar stond er vroeger een grote antenne op de heuvel. Het ideale schuilhol, niemand ziet je, geen enkel huis. Zonder dat iemand je ziet rij je vanuit Lasne naar het schuilhol via een verharde veldweg. Zonder dat iemand je ziet, rij je via ook een verharde veldweg vanuit Sint-Genesius-Rode zonder dat je ook maar 1 huis tegenkomt naar het schuilhol. Vanuit Ophain rij je via een verharde veldweg zonder dat je maar 1 huis tegenkomt naar het schuilhol. Vanuit Eigenbrakel rij je naar het schuilhol zonder dat je 1 huis tegenkomt! Plus, het was vroeger militair domein. De politie of rijkswacht mocht er niet komen en het stond leeg!

Re: Hallerbos

Mooi gevonden No UFO's.

Kenza, en wat is je stelling nu over deze locatie? Dat dit het schuilhol van de Bende van Nijvel was? Ik zie wel niet goed waar ze hun wagen daar dan zouden verstopt hebben vermits er geen garage is (wel platform).

15

Re: Hallerbos

Merovinger, ik heb wat opzoekingswerk gedaan met dank aan no ufo's. De atoomschuilkelder zou 3500 m2 groot zijn en er is een poort aan met heel dik staal. Als je twee oprijplanken legt, kun je gemakkelijk met een auto binnen. Het ligt enorm afgelegen met redelijk wat toegangsweggetjes waar geen enkel huis staat. Na hun overval in Genval en Overijse zouden ze naar dit schuilhol kunnen gereden zijn. Het ligt binnen de comfortzone. Ik geloof niet een garagebox want dan had zeker iemand iets gezien.

16

Re: Hallerbos

Waarom ik ook denk dat ze naar een schuilhol zijn gevlucht in de buurt na hun raid op de Delhaize van Genval en de Delhaize van Overijse en niet naar een safe house of een garagebox ergens in het Brusselse, omdat er dan zeker iemand hen zou gezien hebben en de raid die heel goed was voorbereid. Na dat ik de getuigenis had gelezen van Joel Lhost dat hij de baan moest verkennen naar Chièvres was dat enkel in geval van nood indien er iets zou mislopen zijn? Bij Chièvres denk ik onmiddellijk aan WNP en dus net zoals de militaire basis op de Kesterheide ook aan iets van militaire origine in de buurt en dan komt deze plek - L'abri antiatomique à Braine-l'Alleud - als ideaal in aanmerking. Volgens mij valt alles als een puzzel in elkaar.

Re: Hallerbos

Uitstekend gevonden en een hele spannende locatie. Toch kan je zonder enig onderzoek, zo vind ik, geen enkele conclusie trekken. Hoe groot is die laad-en losdeur eigenlijk? Kon er technisch een auto naar binnen? Op de foto's niet te zien. Maar nog veel belangrijker, stel je eens voor dat een voetganger, fietser of automobilist de golf dat terrein had zien oprijden, of anderszins daar in de buurt had gezien, dan zou het hele complot gevaar lopen. Goed gevonden ja, onderzoek waard ja. Zijn er concrete aanwijzingen? Nee.

18

Re: Hallerbos

Helaas zoals altijd geen enkele aanwijzing, een fietser of voetganger is altijd mogelijk maar het is een enorme lange veldweg dat het risico vermindert. Niemand in de buurt wist dat het gebouw een atoomschuilkelder van 3500m2 verbergt. Je kan er zeker met een auto in. Als bv. 2 aluminium oprijlatten legt zoals je een bobcat of buldosertje in een camion of remorque rijdt.

Re: Hallerbos

Ik bedoel de toegangsdeur. Die zie ik niet op de foto. Ik geloof u op uw woord dat er een auto in kan, en ik zie dat het qua hoogte met oprijlatten te doen is. Het zou gewoon fijn zijn dit ook te kunnen zien.

Re: Hallerbos

L'abri antiatomique à Braine-l'Alleud:

https://sourcelektra.files.wordpress.com/2015/03/labri-antiatomique1.jpg

Deception is a state of mind and the mind of the State (James Jesus Angleton)