31

Re: Website onderzoekers

luckyiron wrote:

Toch wel zwaar foutje door de hold-up op de Delhaize van Overijse op de verkeerde Brusselsesteenweg aan te duiden.

Ook de locatie van de moord in Beersel is verkeerd.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

32

Re: Website onderzoekers

Dus de reus kan niet langer rechtstreeks aan de feiten gelinkt worden? Wat is me dat nu weeral?

33 (edited by CleverTrevor 06-03-2012 12:24)

Re: Website onderzoekers

Als je de overgebleven robotfoto's bekijkt dan lijkt het erop dat de oude theorie van Reus-Killer-Oude aan de kant is gezet. Hieraan toegevoegd de toch wel uitzonderlijke harde bewoordingen richting de profiler, lijkt het erop dat ze het onderzoekswerk van Eddy Vos en de zijnen tenminste voor een deel in de vuilbak hebben gemieterd. Het is wel duidelijk waarom hij vertrokken is: druk van binnenuit.

Ik vermoed dat we de komende drie jaar een politiek gestuurd onderzoek krijgen. Men wil te allen tijde voorkomen dat achteraf wordt gezegd dat het extreem-rechtse spoor is verwaarloosd, want men voelt dat daar onvrede over is. Nu, dat spoor is al onderzocht. Wellicht, niet op een goede manier, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het nu - 15 jaar na het onderzoek naar extreem-rechts - meer zal opleveren.

Een mooie website, en een DNA-profiel van iemand die misschien al jaren dood is, als behang voor de begrafenis van een onderzoek.

Re: Website onderzoekers

luckyiron wrote:

Toch wel zwaar foutje door de hold-up op de Delhaize van Overijse op de verkeerde Brusselsesteenweg aan te duiden.

Doorgeven via Contact op de website. Ze reageren alvast vrij snel: "Bedankt om dit foutje te signaleren. Dit wordt doorgegeven voor verbetering." Nu nog even zien hoelang het duurt eer het foutje is rechtgezet.

35

Re: Website onderzoekers

Dat men de enge visie "reus-killer-oude" overboord gooit, ok, maar dat men dan ook ineens de robotfoto's van die gasten weg haalt? Het is toch niet zo dat de getuigen die de 'reus' hebben beschreven ineens onbetrouwbaar zijn? Of dat die plots niets meer met de aanvallen te maken hebben?

36 (edited by Boemerang 06-03-2012 16:56)

Re: Website onderzoekers

Ik vind het schrappen van die portretten ook raadselachtig. Toen ik dat schema van CBW natekende vond ik al dat er zo weinig portretten opstonden, drie van die portretten zijn bovendien onbekende portretten. Ik meende van "tsja die op het schema staan zullen wel degene zijn die op 'heterdaad' werden gezien". Het viel mij op dat die van Temse niet op het bord stonden. Nu komen juist die van Temse (waaronder de dubbele 9 en 9a) ineens naar voren. De enige die nu over zijn en ook op het schema van CBW te zien waren zijn Nr.17 en Nr.10.

Ook de heruitgave (of is het een officieel debuut?) van G3 uit de eerder geschrapte G-serie verbaasd me.

Wat betreft, het trio Reus, Killer en Oude, verlaten of niet? Het personage Killer lijkt mij altijd moeilijk te onderscheiden. Toch staat de Nr.10 (zou Killer zijn) er nog wel bij. In Nr.9 zien we het oude personage terug. In de beschrijvingen bij een aantal feiten is volgens het CBW nog steeds sprake van dader(s) van 1.90. en ook van een wat oudere persoon. Opvallend is dat een Reus bruine ogen heeft en een andere Reus heeft blauwe ogen. Af en toe zijn deze twee grotere daders dus ook samen gezien.

Er moet nog het een en ander door ons nagelezen worden op de CBW-site en vergeleken worden met wat er voorheen bekend was.

Ps: eventueel andere redenen voor het schrappen van portretten. De nieuwe leiding heeft het niet op portretten die onder hypnose werden gemaakt? Een van de tekenaars werd veroordeelt voor een zedenzaak en zijn werk is daardoor in diskrediet geraakt?

37 (edited by Boemerang 06-03-2012 17:27)

Re: Website onderzoekers

En die portretten zijn toch ook weer niet helemaal vergeten. Bij de persconferentie liggen zij hier op de foto (het gele papier).

http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1.1238501!image/3656949462.jpg_gen/derivatives/landscape470/3656949462.jpg

38

Re: Website onderzoekers

Er is nog een verklaring mogelijk: sommige fotos zijn geïdentificeerd en zij zijn van mededaders die overleden zijn. Hierdoor moet wettelijk de vervolging worden gestaakt. Dit sluit aan met  feiten die niet meer beschreven worden op de site.

Re: Website onderzoekers

CleverTrevor wrote:

en een DNA-profiel van iemand die misschien al jaren dood is, als behang voor de begrafenis van een onderzoek.

Interessante vraag is of men over het DNA van Bouhouche beschikt. Vermits hij "stoemelings" gecremeerd is. Zou wel een blunder van formaat zijn.

40

Re: Website onderzoekers

Met DNA van z'n familie kunnen ze ook al heel wat.