111

Re: Patrick Haemers

Waar ligt Patrick Haemers begraven?

112

Re: Patrick Haemers

Hij is niet begraven maar gecremeerd (zie ook dit tekstje » Forum).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

113 (edited by Merovinger 14-09-2012 17:25)

Re: Patrick Haemers

Nog in oktober '85 verricht de gerechtelijke politie een eerste huiszoeking bij Patrick Haemers. Haemers woont dan op nummer 1 in de Chemin de la Ferme Simonart in Lasne-Chapelle-Saint-Lambert. Een van de leden van het team dat de huiszoeking uitvoert, is inspecteur Eric Clavie. Hij heeft later nog bij de Nationale Brigade gewerkt die de zaak Haemers onderzocht. De GP van Nijvel vindt alleen een riotgun die meteen in beslag wordt genomen.

Waar was je twee jaar geleden", vragen ze Haemers ... Hij weet het niet meer. Maar wat hij wel weet, en wat hij in Brazilië altijd met klem zal benadrukken, is dat hij nooit een stap in 'Au Trois Canards' gezet heeft. Bijna een jaar later krijgt Haemers de riotgun terug. Een ballistisch onderzoek is negatief gebleken. De riotgun van Haemers werd niet door de Bende gebruikt. De GP van Nijvel had niet veel succes, maar kreeg ook niet de tijd om veel stil te staan bij het geval Haemers. In de herfst van 1985 werden ze immers van de ene huiszoeking naar de andere gestuurd. Ze holden bijna wanhopig van links naar rechts op zoek naar een aanwijzing in verband met de Bende van Nijvel.

Wie was de expert van dit ballistisch onderzoek? Dery?

114 (edited by Merovinger 17-09-2012 15:11)

Re: Patrick Haemers

Volgens Denise Tyack had elk bendelid zijn specifieke taak en was iedereen op elkaar ingewerkt. De kortste overval duurde 40 seconden. Thierry Smars was bijvoorbeeld steeds de chauffeur en Patrick Haemers stapte telkens als eerste uit om met zijn gestalte indruk te maken. Patrick Haemers was nooit bang want hijzelf maakte indruk op de mensen. Een modus operandi die sterk op deze van de Bende van Nijvel lijkt.

115

Re: Patrick Haemers

Merovinger wrote:

Thierry Smars was bijvoorbeeld steeds de chauffeur en Patrick Haemers stapte telkens als eerste uit om met zijn gestalte indruk te maken. Patrick Haemers was nooit bang want hijzelf maakte indruk op de mensen. Een modus operandi die sterk op deze van de Bende van Nijvel lijkt.


lol

De mensen die hij geen kans gegeven heeft door ze op te blazen, of ze lafweg een kogel door de kop te jagen. Nooit bang bestaat niet. Toen één van mijn collega's vanuit de bank het vuur opende, ging hij gaan lopen met zijn staart tussen zijn benen. Geef normaal zelden commentaar op overleden personen, maar als mevrouw Tyack de pretentie heeft om in de krant te schrijven dat ze alles overnieuw zou doen zonder één woord van spijt aan de slachtoffers, dan heb ik er geen spijt van dat Haemers te laf was om zijn straf uit te zitten tussen de zware jongens.

116

Re: Patrick Haemers

Inderdaad Geronimo, hij was een lafbek die zich profileerde tegen tegenstanders die normaal gezien geen enkel gevaar voor hem zouden betekenen. Ronnie Croes was 22 jaar oud, komaan zeg! Toen wij indertijd op de baan waren met het waardetransport hebben we afspraken gemaakt tussen voerder en begeleider. Dit stond haaks op de richtlijnen die je kreeg van de firma. Daarom opteerde ik om steeds dezelfde teams laten samen te werken, je weet wat je aan elkaar hebt. Ik weigerde de baan op te gaan met een onbekende begeleider. Niet dat we ons superman voelden, maar klakkeloos vermoord worden was niet onze bedoeling.

117 (edited by Merovinger 17-09-2012 23:04)

Re: Patrick Haemers

http://www.vier.be/sites/default/files/styles/lightbox_big/public/Other%20program%20images/haemers02.jpg

http://www.vier.be/sites/default/files/styles/lightbox_big/public/Other%20program%20images/haemers15.jpg

http://www.vier.be/sites/default/files/styles/lightbox_big/public/Other%20program%20images/haemers10.jpg

Meer » www.vier.be

118 (edited by club_le-happy-few 18-09-2012 23:11)

Re: Patrick Haemers

Na het zien van de reportage zit ik toch wel met vragen.

Veel dingen zijn door de pers blijkbaar toch enorm verdraaid. Alhoewel ik ook niet alles van de Familie Haemers geloof. Volgens mij bedoelde D.T. dat ze opnieuw zou beginnen met PH maar niet specifiek dezelfde levensstijl. Maar het staat idd vast dat ze nadien weer met een zware crimineel aangepapt heeft, die prepareur van overval-wagens (RP). De PV's liegen niet ... naast gesjoemel met wagens ook vrouwenhandel etc. En dat is geen leugen van de pers, dat zijn feiten. De PV's hebben destijds op Waalse fora gestaan.

De grootste gek lijkt me wel vader Haemers te zijn en niet Patrick. De vader leek in één van de filmpjes toch wel onder invloed. Enkel alcohol of ook poeder? Kan de vader niet deelgenomen hebben aan Bende-overvallen? Hoe groot is hij? Als het klopt heeft hij bergen schulden achtergelaten bij zijn dood en allemaal op naam van zijn vrouw ... Wie dergelijke schulden heeft in het milieu, moet waarschijnlijk de klusjes doen die niemand anders wil doen. Wanneer is hij in de schulden geraakt?

Ook de dochter van Dewit is uitgebreid aan bod gekomen.

De link met De Staerke? Ik begin er mijn twijfels over te krijgen. Ik kan me moeilijk inbeelden dat iemand uit zo'n hautain Brussels milieu komt gaat aanpappen met dergelijke figuren (ook al hadden ze veel misdaadgeld op zak). Ik denk niet dat ze hun achtergrond kunnen wegsteken.

Re: Patrick Haemers

Zijn vader had in elk ook een pukkel naast zijn neus (aan dezelfde kant) en was ook precies zelfs groter dan Patrick.

http://www.vier.be/sites/default/files/takeover/debendehaemers/tijdslijn/img_22oktober1981.png

Wat ook wel opviel was de opmerking van moeder Haemers dat Achille aan zijn zoon wou laten zien dat ook hij een overval kon plegen (affaire BBl Deerlijk). Was de vader jaloers op de exploten van zijn zoon en wou hij zijn zoon overtreffen en had hij dan maar zijn eigen bende opgericht (Bende van Nijvel)?

Hopelijk heeft er iemand de uitzending ook opgenomen zodat onze Boemerang er de nodige foto's uit kan nemen.

Re: Patrick Haemers

Beste Merovinger, hierboven plaatste je ook arrestantenfoto's van Achille en Patrick. Daarop is ook de lengte vermeld (Achille 1.78 en Patrick 1.89) Het omcirkelde gedeelte uit de krant betreft 2 verschillende foto's. De volledige foto van Patrick heb ik hier ook ergens geplaatst.

Helaas is "Vier" idd betaal TV en ik ben überhaupt niet aangesloten op de kabel of digi-dinges. Wie de serie wel kan zien zou evt kunnen opletten hoe mank Patrick nou eigenlijk liep en of hij een opvallende pigmentvlek/moedervlek achter in zijn nek had.

club le happy few wrote:

De link met De Staerke? Ik begin er mijn twijfels over te krijgen. Ik kan me moeilijk inbeelden dat iemand uit zo'n hautain Brussels milieu komt gaat aanpappen met dergelijke figuren (ook al hadden ze veel misdaadgeld op zak). Ik denk niet dat ze hun achtergrond kunnen wegsteken.

Hij zou Patrick zijn coke-dealer zijn. Verder begrijp ik dat iedereen in het milieu elkaar zo'n beetje kende. Was Leon niet ook een handlanger van Papa Dewit terwijl Patrick toen met zijn dochter ging?