1 (edited by Merovinger 22-01-2013 15:29)

Topic: Boek: De dag van de grote ontsnapping

Harry Van Oers, 'achter de tralies', geeft op woensdag 30 januari 2013 om 20 uur in GC Warande in Liedekerke een voordracht.

Op 3 mei 1993: "Mannen, neem mij! Je moet niet iedereen meenemen, aan mij heb je genoeg." Met die woorden begon voor Harry Van Oers een dag die zijn leven voor altijd zou veranderen. De voormalig inspecteur-generaal van het Belgische gevangeniswezen werd die dag door Philippe Lacroix, Kapllan Murat en Basri Bajrami meegenomen tijdens hun ontsnapping. Elf uur duurde zijn tocht.

Van Oers gebruikt niet alleen het verhaal van de "Ontsnapping van de eeuw" voor zijn voordracht. Hij kaart ook de problemen in de Belgische gevangenissen aan. Een lezing die niemand onberoerd laat!

Voordracht op woensdag 30 januari 2013 om 20 uur in GC Warande. Ticket kost vier euro.

2

Re: Boek: De dag van de grote ontsnapping

De dag van de grote ontsnapping

Auteur: Harry Van Oers
Plaats en jaar van uitgave: Antwerpen, 2010
Uitgeverij: Witsand Uitgevers
Taal: Nederlands

De ex-inspecteur-generaal bij het Belgische Bestuur der Strafinrichtingen doet verslag van 3 mei 1993, de dag waarop hij, gegijzeld door drie criminelen, betrokken was bij een spectaculaire ontsnapping.

http://img.literatuurplein.nl/blobs/ORIGB/723017/1/1.jpg

Meer » www.standaardboekhandel.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: De dag van de grote ontsnapping

Bedankt voor deze topic te starten, heb het boek zonet besteld. Mijn mening erover volgt eens ik heb gelezen heb uiteraard. smile