Re: Dossier Atlas

Kan hier voorlopig niet verder op ingaan, sorry.

22

Re: Dossier Atlas

Ik probeer het Atlas-dossier terug te vinden. Stond enige tijd geleden als link op dit forum, maar zoek nu tevergeefs. Kan iemand terug de link online zetten?

Oostvl - Belgi

Re: Dossier Atlas

Hier vind je alvast de Engelse vertaling » www.scribd.com

24

Re: Dossier Atlas

Sex, Lies and Interest Rates' - Buzzfeed story

Buzzfeed has an explosive story of how a powerful criminal network infiltrated the Bank of England. The news site writes:

Detectives bugging the phone of a businessman suspected of laundering millions for organised crime gangs heard him romancing the wife of a Bank of England insider to glean highly sensitive information. The inner sanctum of the Bank of England was penetrated by a "powerful criminal network" linked to money laundering, terrorism, and contract killings, according to explosive intelligence that the police and MI5 tried to keep secret.

The details of the covert operation – which uncovered a suspected gangland plot so audacious detectives feared it could "destabilise" the British economy – are revealed for the first time in secret police files seen by BuzzFeed News and interviews with several well-placed sources. The infiltration was discovered when detectives tapped the mobile phone of a Ferrari-driving businessman suspected of laundering money "on a vast scale” for organised crime gangs and reported hearing him receiving secrets from inside the Bank."

Atlas - the legend continues...

25

Re: Dossier Atlas

Armand De Decker en zijn "Orde van Malta"-kornuiten > affaire Chodiev, maar ook George Forrest !! (het ganse Kazakhgate-gedoe is echt wel gewoon een verlengde van dossier ATLAS).

De in opspraak gebrachte ex-senaatsvoorzitter Armand De Decker (MR) deed niet alleen lobbywerk voor Patokh Chodiev en co. Oud-senaatsvoorzitter Armand De Decker (MR), Jean-François des Rosaies -de raadgever van de voormalige Franse president Nicolas Sarkozy- en de geheimzinnige Orde van Malta zijn drie namen die voorkomen in het Kazakhgate-dossier uit 2011. Dezelfde drie namen duiken nu ook op in een mislukte poging om twee jaar later in 2013 de omstreden Belgisch-Congolese mijnbouwer George Forrest een adellijke titel te geven.

De Standaard en Le Vif legden de hand op twee brieven waaruit blijkt dat Armand De Decker en Jean-Pierre Mazery, grootkanselier van de Maltezers, elk een brief stuurden aan de Raad van de Adel -een commissie bij buitenlandse zaken- om Forrest te promoten. Uit het gerechtelijk onderzoek naar de Kazakhgate-affaire bleek bovendien al eerder dat Forrest in 2013 95.000 euro aan Maltezer des Rosaies betaalde voor zijn hulp om die adellijke titel te bekomen.

De pogingen om Forrest een adellijke titel te geven, mislukten. De bevoegde commissie bij buitenlandse zaken weigerde. Maar Forrest kreeg in 2014 wel de troostprijs van Grootofficier in de Orde van de Kroon op voordracht van buitenlandse zaken. Een beslissing die door 11.11.11 als ‘onbegrijpelijk’ werd bestempeld.

Bron » www.standaard.be

26

Re: Dossier Atlas

Dossier Atlas: de Republic National Bank (RNP) van Edmond Safra (B'nai B'rith, 1001 club) zou gebruikt geweest zijn voor witwasoperaties van de Mossad en van het Przedborski-netwerk?

» wikileaks.org

Re: Dossier Atlas

Dossier Toussaint met inbegrip Dossiertje Atlas (pag. 83 - pag. 97) » www.scribd.com

28

Re: Dossier Atlas

Uit de Rijkste Belgen, artikel dd. 23/01/2017. Over Felix Przedborski/Atlas/D. Weekers/Cools/Mathot/PS. Publifin/Moreau/Canal+/VOO/ ... De wereld van de intercommunale vetpotten. Cruciale sector voor vele bedrijven vernoemd in het Atlas- dossier » derijkstebelgen.be

Die twee Luikse Rijkswacht speurders zaten er in 1992 al pal bovenop. Hoe groot is de invloed van deze nebuleuse vandaag nog?

29

Re: Dossier Atlas

LEO wrote:

Was Jacky Ickx niet getrouwd met een Blaton?

Jacky Ickx is drie keer getrouwd. Zijn eerste vrouw was Catherine Blaton, dochter van Ado Blaton. Hij hertrouwde met Maroussia Janssen maar ook dit huwelijk liep stuk. Ickx is nu gehuwd met de Burundese zangeres Khadja Nin; ze wonen samen in Monaco. (Bron: Wikipedia)

Pro memorie: Blaton > Maud Sarr > Pilarski > Moussa > bende De Staerke
Voor mij ook nog open vraag: Blaton > broers Fussen

Ickx trouwde in augustus 1970 met Catherine Blaton. Op de foto's van Le Mans 1986 staan ze nog samen.

30

Re: Dossier Atlas

In post 8,9,10 van dit topic stellen Walter Bayens en Dim zich vragen over een zekere " Le Hodey".
Ondertussen zovele jaren later vraag ik mij af of dit hem niet is.:

"Minder dan een week voor de ontmoeting in het Parlement met de gezant van Felix Przedborskikreeg ik van Walter De Bock een vijftiental bladzijden lang dossier dat een jaar eerder door de rijkswacht van Luik over hem in het grootste geheim was opgesteld. Het dossier is van de hand van de inspecteurs Jean-Marie Hody en Didier Deck. Het geeft een vrij precies beeld weer van de internationale vriendenkring van F.P., van zijn positie als grootmeester van de Joodse loge;van de Mossadvrienden in zijn directe "

Inspecteur Jean-Marie Hody dus.

Beter laat dan nooit? Of zit ik er glad naast ? Dat Atlas rapport etc... is zo lang geleden voor mij.


Ben ook lang niet zeker dat één van beide heren nog ooit zal antwoorden, maar wie niet waagt niet wint.

Ik kan het maar blijven herhalen, indien de Mossad ( zijnde de beste inlichtingendienst ter wereld toen)  niet wist wie de bende was dan wist of weet niemand het.