Re: Lezingen

Knap werk van Sebastiaan. wink

Re: Lezingen

Naar de lezing geweest, het was zeer aangenaam en leerrijk. Heb het boek ook gekocht en een praatje gemaakt met Daniele. Een warme en humoristische vrouw. En vooral ook altijd leuk om weer wat bij te praten! Verrassing van de avond was de aanwezigheid van Guy Bouten die ook boek heeft gekocht. smile

Servo per Amikeco

63

Re: Lezingen

DeadLetterBox, ging de lezing alleen over de inzet en werking van een profiler of heb je ook iets concreet opgevangen over de Bende van Nijvel? Met excuses voor mijn nieuwsgierigheid, maar ik kon onmogelijk deelnemen.

Re: Lezingen

Het was inderdaad een leuke avond. De lezingen georganiseerd door dolorean worden alsmaar professioneler. Deze keer kregen we zelfs kaas en lekker streekbier. tongue

Over haar Bende van Nijvel-onderzoek heeft ze niet zo veel verteld. Wel dat ze daar gedurende twee en een half jaar bijna 7/7 op heeft gewerkt. Haar advies paste echter niet in de pistes van de onderzoeksrechter. Over die fameuze "Eddy", volgens haar één van de daders, wist ze te zeggen dat zijn naam éénmaal voorkwam in het lijvige dossier meer bepaald in een héél kort zinnetje. Ze vergeleek het met vinden van een speld in een hooiberg.

Nog eens alle lof voor dolorean die de moeite en de tijd neemt om zulke lezingen te organiseren. Hup naar de volgende lezing!

Re: Lezingen

Bedankt voor de leuke reacties DeadLetterBox en Merovinger, ik hou het forum op de hoogte ivm toekomstige lezingen.

Re: Lezingen

Leo misschien volgende keer he!

Servo per Amikeco

67

Re: Lezingen

Ja DLB inderdaad, het wordt zowat tijd dat ik ook eens onder de mensen kom om m'n gedachtengang te ventileren. smile Tenslotte wordt ik ook al een dagje ouder. roll

Re: Lezingen

Van Zeebrugge naar Maaseik! cool

Geïnteresseerd in een boeiende avond over één van de donkerste periodes uit de Belgische geschiedenis? Op donderdag 22 mei 2014 om 20u organiseert de bibliotheek van Maaseik een lezing omtrent de Bende van Nijvel. De lezing wordt gegeven door Dirk Hermans.

Meer info » bibmaaseik.blogspot.be

Re: Lezingen

Weet iemand of Guy Bouten of Hilde Geens lezingen geven over de Bende van Nijvel? Ik wil wel graag een initatief hierrond nemen maar beschik niet over de contactgegevens van deze auteurs.

Re: Lezingen

Ik heb alvast een mailtje gestuurde naar de respectievelijke uitgeverijen.