581

Re: Jean-Marie Tinck

johan666 wrote:

Zijn hele motoriek is nogal afwijkend. Als je bijvoorbeeld dat YouTube-filmpje bekijkt (waar de boot te water wordt gelaten), dan lijkt het wel alsof hij een  knop omzet en ineens begint te klappen.

Johan, kan je de link bezorgen voor dit filmpje?

582

Re: Jean-Marie Tinck

Die is offline gezet, maar zal kijken. Misschien heeft Floris hem nog.

583

Re: Jean-Marie Tinck

Kristof DC wrote:

Zou dit familie zijn van onze Jean-Marie Tinck? De zussen wonen blijkbaar in Manage, niet zover van Binche.

Minstens één van de zussen uit deze stamboom woonde net naast Fayt-Lez-Manage, dat wil zeggen dat dit dus bijna zeker de familie is van de trompetspeler en niet van "onze" Tinck. Ik vermoed dat de zus van deze laatste (ofwel) Collete (ofwel Martine) heet, gezien de link met Engeland. Zie Facebook.

Re: Jean-Marie Tinck

rni220 wrote:

Wat the end schrijft over het gesprek in de auto intrigeert mij. Wat zou daar besproken zijn. kan ook dat ze daar volkomen dol gedraaid zijn omdat de buit van de eerste overval tegen viel.

Of heeft een bendelid tijdens de rit naar Overijse een overdreven hoeveelheid cocaïne geconsumeerd? Een lage buit in Eigenbrakel, ze zijn boos en willen toch nog op dezelfde dag scoren. Ze smeren zich in de wagen cocaïne op het tandvlees en in Overijse verliezen ze iedere terughouding.

Re: Jean-Marie Tinck

Patricia Finné heeft vanavond volgend bericht geplaatst op haar forum:

Bonsoir à toutes et tous,

La situation est un peu difficile en ce moment pour moi.  Mélangée entre espoir mais surtout prudence. En attendant le verdict de la chambre des mises, demain, je vous propose de calmer nos ardeurs positives ou négatives.

Sachez, que, si,  il est véritablement incriminé pour les faits du BW (gardons le droit de présomption d'innocence) se sera un soulagement pour les familles,  pour le moment un seul me suffirait pour faire tomber la série de domino...

Par contre, s'il s'avère qu'il est mythomane, je vous assure (et après réflexion mûrement réfléchie) il ne va pas s'en tirer sans perdre de plumes.  Une plainte sera déposée à son égard :  harcèlement, obstruction à la Justice et pour le reste je vais voir avec mes Avocats.  J'inviterais également TOUTES les familles à me suivre, y compris celles qui ont subit un préjudice physique et moral.

Il y a 2 mois, j'ai reçu des sms d'une personne qui connaissait l'un des auteurs, mourant, et qui voulait me parler... scénario idéal,  pour faire bref, il voulait me tirer de l'argent alors qu'il avait pris ses renseignements sur le Net. Je n'ai pas déposé plainte... erreur, peut-être.

Une fois, çà passe, la 2ème est de trop. Je n'ai pas l'intention de me laisser faire, suffit de se victimiser et j'ai bien l'intention d'aller jusqu'au bout.

Je vous remercie pour cette lecture.

Patricia Finné

Indien Tinck een mythomaan zou blijken te zijn, zal Patricia Finné het niet nalaten om klacht tegen hem in te dienen voor o.a. terging en obstructie van het onderzoek. Dat is alvast duidelijk.

586

Re: Jean-Marie Tinck

Kan iemand dat voor mij vertalen? Met dank.

587

Re: Jean-Marie Tinck

Vertaling:

Goedenavond iedereen,

De situatie is op dit moment een beetje moeilijk voor mij. Een mengeling van hoop, met vooral ook de nodige voorzichtigheid. In afwachting van de uitspraak van de Kamer van inbeschuldiginstelling morgen stel ik voor om onze positieve of negatieve geestdrift in toom te houden

Wetend dat indien hij daadwerkelijk beschuldigd wordt (met behoud van onschuldpresumptie) voor de feiten van de Bende van Nijvel dit een grote opluchting voor de gezinnen zal zijn. Op dit moment zou één enkel genoeg voor mij zijn om een domino effect te verkrijgen

Maar mocht hij een pathologische leugenaar blijken te zijn , dan verzeker ik U (en dit na zorgvuldig wikken en wegen en reflectie) dat hij hier niet zonder zijn pluimen te verliezen mee wegkomt. Een klacht zal dan worden ingediend voor: intimidatie, obstructie van de rechtsgangen, ... dat ik met mijn advocaten zal bespreken. Ik nodig ALLE families uit om mij hierin te volgen, met inbegrip van degenen die fysieke en morele schade hebben geleden.

Een 2-tal maanden geleden kreeg ik een sms van iemand die een 'op sterven liggende' dader kende, en die met mij wilde praten.  Het ideale scenario, in het kort, hij wilde geld voor informatie die hij op het net gevonden had. Ik heb geen een klacht ingediend ... fout misschien. Eenmaal ging nog, maar een tweede is nu echt teveel. Ik ben niet van plan om mij te laten doen en zal tot het uiterste gaan en geen genoegen nemen met 'het slachtoffer' te spelen,

Bedankt voor het lezen.

588

Re: Jean-Marie Tinck

Bedankt Lily.

Re: Jean-Marie Tinck

Met alle respect, maar Finné kan Tinck toch moeilijk aanklagen omdat hij opgepakt werd?

Re: Jean-Marie Tinck

Hestur wrote:

Maar het verhaal van Tinck laat omgekeerd ook een onduidelijkheid. Ruzie omwille van het doodschieten van een kind, goed, maar waarom schieten ze dan in Aalst nogmaals een familie dood?  Dit is niet logisch. Het verhaal van De Staerke biedt daar een mogelijke aanvulling: er werd gezocht naar een aantal nieuwe bende leden met minder scrupules. Aalst werd maw. door andere gangsters gedaan dan Overijse.

Het zou kunnen dat omdat dader 1 een kind doodgeschoten heeft hij hetzelfde verlangt van dader 2 en 3. Als ze gepakt worden staan ze op gelijke voet, ... ze moeten dus voor mekaar zwijgen.