1

Topic: Wiki

Personen

De Bende van Farcy bestond hoofdzakelijk uit de volgende personen:

Veel mooi volk, en ook veel gevaarlijk volk.

2

Re: Wiki

Aubanel wrote:

Marcel Legros

Is dit niet Marcel Castris, zijn bijnaam was 'Dikke' of 'Grote' Marcel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

3

Re: Wiki

Neen, het gaat over twee verschillende individuen.

Re: Wiki

Ik weet niet wat de bron is maar op welke manier behoren bv. Lippens en Becker tot de bende?

5

Re: Wiki

fipilip wrote:

Ik weet niet wat de bron is maar op welke manier behoren bvb Lippens en Becker tot de bende?

Ik heb de namen gaandeweg uit een aantal betrouwbare bronnen gesprokkeld en ze nu uit mijn notities overgeschreven. Ik probeer op te zoeken hoe ik bij Lippens en Becker kwam.

De belangrijkste bron was hoe dan ook de fameuze brief van Jozef Vienne, integraal geciteerd in Bouten, De Bende van Nijvel en de CIA, p. 103-113.

Re: Wiki

Aubanel wrote:

Neen, heet gaat over twee verschillende individuen.

Klopt, Marcel Legros is dood teruggevonden in Parijs. Een naam die nog niet op het lijstje staat maar heel belangrijk is Guillaume Vogeleer.

Voor Brussel en omstreken alleen al had met tussen de 10 à 20 kg per dag nodig met de ongeveer 8.000 verslaafden. De kilo's die Farcy smokkelde waren niet genoeg. De echte grote spelers die het na de French Connection hadden overgenomen zijn buiten schot gebleven (zie ook Cams en de rijdende labo's, Philippe Chauveau, de schoonzoon van VDB en Gherardi Dandolo). Ook Lekeu was heel goed op de hoogte van het NDB-dossier. Hij praat over alles en nog wat doch hij zwijgt over het NDB-dossier, en is heel bang.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.