Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Heb er ook mijn twijfels over.

92

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Hoe dan ook, het spookhuis lijkt zich ergens te bevinden tussen de Rue du Pire en de plaats waar Clerbois de daders zag, op een steenworp.

93

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Tuurlijk kloppen de coördinaten niet. Als er iemand de moeite zou hebben genomen om mijn uitleg te lezen, dan zou je ook weten waarom:

Maar ik doe nogmaals een oproep aan de mensen die het huis al hebben gevonden om de coördinaten te geven. Ik heb een stafkaart van het bos (versie van het jaar 2000) maar daar staat het huis niet op.

Maar dim heeft wel gelijk als hij zegt dat het op een steenworp moet zijn van de plaats waar Clerbois de daders zag.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

94

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Wat ik ook niet begrijp is als de Golf 's avonds in het Bois de la Houssiere is gezien met een lichaam op de grond nadat ze eerst hadden mensen beschoten en vermoord dat ze dan ze niet op de getuigen hebben geschoten in het Bois de la Houssere? De getuigen zijn ook maar na 18 jaar met hun verhaal op de proppen gekomen, dus vind ik het een raar verhaal.

In het Bois de la Houssiere is er trouwens nooit iets gevonden en het bos is meermaals uitgekamd met speurhonden en metaaldectoren en er is nooit iets gevonden. Geen enkele wandelaar, boswachter of fietser, stroper of motocrosser dat daar ooit iets verdacht heeft gezien. Hoe kan dat dan hun comfortzone zijn. Je hebt daar geen onderdak, geen ruimte om te oefenen of om auto om te bouwen. Het klopt gewoon niet!

95

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Er zijn bovendien andere, even interessante bossen in de buurt die gebeurlijk als comfortzone konden dienen, en Houssière dus als een soort afleidingsmaneuver kan worden gezien.

96

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

In die periode was het herfst nog winter de bladeren zijn van de bomen, het is koud en drassig in de bossen. Ik denk dat dit gewoon het zoveelste dwaalspoor is. Wie gaat er nu in een bos aan auto's sleutelen in de regen en kou. Het is vroeg donker en heb je hebt licht nodig in die periode. Als de bladeren van de bomen zijn zou er zeker iemand iets opgemerkt hebben!

Plus een het is een drassige bos. Geen bandensporen of resten van een vuurtje, er is gewoon nooit iets gevonden in een van die bossen. Dan heb je daar in de buurt het oude circuit van Nijvel met tal van gebouwen die leeg stonden of bv. de immens grote parking aan het hellend vlak van Ronquières waar je u achteraan op de parking ook kon verstoppen.

97

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Heeft er iemand info over de Golf die zogezegd zou gezien door de getuigen om middernacht na de overval in Aalst waar het lichaam zogezegd op de grond lag. Was dat dezelfde Golf als bij de overval in Aalst? En raar dat die getuigen daar maar jaren nadien met hun getuigenis naar de speurders zijn gestapt. En raar dat men dan nog 2 hulzen vindt! Ik heb mijn twijfels.

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

kenza wrote:

En raar dat die getuigen daar maar jaren nadien met hun getuigenis naar de speurders zijn gestapt .

Inderdaad, aangezien mag worden aangenomen dat deze getuigen op de hoogte waren van de gruwelijke feiten lijkt het mij logisch dat men dergelijke informatie onmiddellijk naar de speurders stapt. Manipulatie?

De grote Manitou ziet alles

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Niet Simpel wrote:

Inderdaad, aangezien mag worden aangenomen dat deze getuigen op de hoogte waren van de gruwelijke feiten lijkt het mij logisch dat men dergelijke informatie onmiddellijk naar de speurders stapt. Manipulatie?

Ze hadden de hele avond in een discotheek doorgebracht. Voor zover ik weet, staan er in discotheken geen televisies aan met de laatste nieuwsberichten. En aangezien we in 1985 ook het gebruik van een gsm of laptop met internet kunnen uitsluiten, is er een reële kans dat ze helemaal niet op de hoogte waren van de gruwelijke feiten in Aalst. Dat hebben ze waarschijnlijk pas een dag later ontdekt.

Bovendien vind ik het helemaal niet verdacht dat iemand pas na zoveel jaar naar de politie stapt met een getuigenis. De Bende van Nijvel was niet zomaar een Bende. Ook in de jaren 80 deden er al geruchten de ronde dat er wel eens rijkswachters bij de Bende zouden betrokken kunnen zijn. Dan denk je wel twee keer na voor je met je getuigenis naar buiten komt.

Los daarvan, moeten we ook voorzichtig zijn met de veronderstelling dat er een lijk naast/achter/voor de Golf lag. Als ik me niet vergis, heeft de man beweerd dat er "een massa" langs de auto lag. Enkel de vrouw herkende een mannenlichaam met lange mantel en donker haar. Dat is later al snel een lijk geworden toen bleek dat Eddy Nevens in Aalst in de richting van de daders had geschoten.

100

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Waarom er niet geschoten is op de getuigen? Wellicht niet meer te achterhalen.

  1. Misschien hadden de boeven hun wapens eerder die avond al ergens afgeleverd of verstopt, en waren ze niet in de mogelijkheid om de getuigen te bedreigen (tijdlijn!);

  2. Misschien is er wel met een wapen gedreigd (bedreigd) naar de getuigen, waardoor jarenlange angst;

  3. Wie weet was één van de getuigen een bekende voor de boeven en is die getuigenis deel van een dwaalspoor, en een communicatie-wissel ter plaatse geweest, of een wapenwissel of een wagenwissel, ...;

  4. Misschien is 'het lijk' iets anders (bv. de zak wapens) maar is er wel een vorm van bedreiging geweest.

  5. Enz.

Gelieve de onmogelijke situaties er tussenuit te discussiëren.