31

Re: Nr. 17

Het eerste dat mij opvalt nu ik de tekening zonder bril zie is dat zijn rechteroog (voor de kijker links) net als bij Tinck onder een hoek van 30 graden naar buiten kijkt...

32

Re: Nr. 17

Volgens verschillende artikels die tegenwoordig over deze robotfoto verschijnen, zou deze tekening gemaakt zijn op basis van een getuigenis onder hypnose.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Nr. 17

Er is al veel gezegd over de zogenaamd loensende blik van Nr. 17, behalve dit: de oorzaak van het loensen is waarschijnlijk niet de beschrijving van de getuige, maar ligt bij degene die de tekening heeft gemaakt. Kijken we namelijk naar andere robotfoto's zien we in bijna alle gevallen een blik die als licht loensend kan worden omschreven, ook als het om heel andere daders gaat. Het is niet eenvoudig om een perfect symmetrisch gezicht te tekenen. Komt bij dat de meeste mensen ook geen perfect symmetrisch gezicht hebben.

Wat ik me weleens afvraag: Nr. 17 is aan Tinck gekoppeld vanwege het zeemansmutsje dat hij altijd droeg/draagt. Maar was het wel een zeemansmuts? Je kunt een balaclava ook op een dusdanige manier vouwen dat hij lijkt op een zeemansmuts, zie bijvoorbeeld rechtsonder:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5c/20070102_per_erik_strandberg_balaclava_arranged.jpg/800px-20070102_per_erik_strandberg_balaclava_arranged.jpg

In dat geval is er alweer een grond minder om Tinck te verdenken.

Re: Nr. 17

Wie kan mij helpen? Welke namen zijn ooit geplakt op robotfoto 17?

35

Re: Nr. 17

René De Witte wrote:

Wie kan mij helpen? Welke namen zijn ooit geplakt op robotfoto 17?

Bouhouche, "josé", Tinck, ...

36

Re: Nr. 17

Met enige goede wil, ik ben niet super in gezichten, maar give it a try: Francis Heaulme

Alle foto's die ik vind zijn van een stuk later, Francis Heaulme dus, maar zeven jaar jonger en nog relatief gezond. Shot in the dark. In elk geval is de moord op de zoon van de chauffeur van Vernaillen het vermelden waard op de site.

37

Re: Nr. 17

1m90!

38

Re: Nr. 17

Als dat deze is?

http://scenedecrime.blogs.com/scenedecrime/images/2008/09/15/patrick_dils.jpg

Re: Nr. 17

De foto die hier zopas geplaatst werd is van Patrick Dils. Die was 12 jaar in 1982. Lijkt me niet meteen Nr. 17.

40

Re: Nr. 17

Bedankt. Dan zijn er geen foto's meer van die andere op de leeftijd waarop we 'm zoeken. En ik vermoed dan dat in de jaren 80 zo'n snor en bril normaal waren.