Re: Madani Bouhouche

kenza wrote:

Je kunt ook nog duiken in de steengroeve van Lessines maar de steengroeve van Ecaussines ligt toevallig heel kort bij Ronquières. Ze is goed te zien aan de voorkant van in het centrum maar de achterkant is heel verlaten en ze is volledig omheind en afgesloten.

Ik weet niet of het correct is, maar ik dacht dat die groeves tot 60 meter diep kunnen zijn.

162

Re: Madani Bouhouche

Dat zou best kunnen. In Lessines en Rebecq staan de steengroeves leeg en die zijn inderdaad heel diep en als ze vol water staan zou dat inderdaad wel 60 meter kunnen zijn.

Re: Madani Bouhouche

Op deze site vind je een hele lijst met huidige duiksites, waarvan heel wat in carrières » www.delphinusdiving.be

Re: Madani Bouhouche

Volgens Michel Libert was Madani Bouhouche als reserve bij WNP ingeschreven met een AX-kaart van 'auxiliaire', en stond Bouhouche op een lijst van personen die die vroeger verantwoordelijke functies hadden in de anti-communistische organisaties maar nu [1989] hinderlijk geworden zijn.

165

Re: Madani Bouhouche

Iedereen zit te speculeren over de wapens uit het kanaal dat daar bedrog in het spel is, maar het wapen dat ze bij Bouhouche in de spagethisaus gevonden hadden: dat bij de eerste expertise zou gebruikt zijn bij de laatste Bende-overval en dan plots bij de tweede expertise ineens totaal niets met de Bende te maken had! Waar is dat wapen nu? En kunnen ze dat niet terug onderzoeken met vernieuwde technieken, want bedrog en manipulatie lijkt normaal in het onderzoek.

166

Re: Madani Bouhouche

Dat je zo moeilijk kunt bepalen wanneer Madani Bouhouche in de misdaad gestapt is, of overgestapt van de misdaadbestrijding naar de misdaad en andersom, heeft een simpele reden. Bij Bouhouche waren die twee niet te onderscheiden. In de tweede helft van de jaren 90 spraken Raf Sauviller en ik [Hilde Geens] af met een van de vroegere speurders in het Mendez-onderzoek. In een tearoom bij de Beurs werd één ding direct duidelijk: de politieman had het debacle van het assisenproces Beijer-Bouhouche niet verteerd. Hij was een kraan die je opendraaide. De verhalen stroomden eruit.

"In onze processen-verbaal hebben wij laten merken wie Robert Beijer en Madani Bouhouche waren, twee figuren die rond 1980 begonnen zijn met hun criminele activiteiten. Ze waren bezig met een organisatie. Iets anders kun je het niet noemen als meerdere mensen samen wapens en auto's stelen en onder valse namen garageboxen, postbussen en appartementen huren om ze te gebruiken voor geheime bezigheden. We hebben niet kunnen uitmaken waar ze mee bezig waren."

"Bouhouche ging nog een stap verder. Toen hij in de lente van 1983 ontslag nam uit de rijkswacht had hij alle voorzieningen getroffen om zijn beroep van politieman verder te kunnen uitoefenen in de illegaliteit. Hij vroeg en kreeg een duplicaat van zijn rijbewijs met het zegel van de brigade-Brussel. Hij bezat blanco documenten met BOB-briefhoofd en -stempel, een bewijs van verlies van een nummerplaat op naam van een collega van de brigade-Ukkel, blanco bevelschriften van een onderzoeksrechter om een gevangene op te halen, arrestatiebevelen, en blanco bevelen voor gevangenentransfers voor Vorst."

Verschillende getuigen zeiden in het onderzoek dat Bouhouche wel degelijk die bevelschriften gebruikt had om gangsters op te halen uit de gevangenis voor zijn plannen, maar dat werd niet bewezen. Bouhouche heeft hierover nooit een uitleg gegeven. Bij een van de vele huiszoekingen werden tussen zijn 79 revolvers, pistolen en machinegeweren ook identificatiekist voor drugs aangetroffen die afkomstig waren van de rijkswacht. Bouhouche had een plan. Maar welk plan?

Bron: Beetgenomen | Hilde Geens

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

167

Re: Madani Bouhouche

Bestaan er foto's van het stuk boom dat zogezegd op Madani Bouhouche is gevallen?

Re: Madani Bouhouche

Een stuk boom(top) dat op de zager valt, komt regelmatig voor. In Amerika heet zo'n afbrekende tak of top een widowmaker. Maar als ik het goed begrijp is dat niet het geval bij de dood van Bouhouche. Daar was toch het hout als het ware ontploft? Indien ja, zijn er dan bijvoorbeeld soortgelijke voorvallen bekend?

169

Re: Madani Bouhouche

Ik heb al heel veel bomen gezaagd en gekliefd maar wat Bouhouche zogezegd is overkomen vind ik heel raar (zelfs ongeloofwaardig).

170

Re: Madani Bouhouche

Het betreft waarschijnlijk dat de boom reeds inwendige oudere schade had en onder spanning stond. Bekijk even de tweede foto » mantingerveld.wordpress.com/ Dit kan inderdaad een knal geven, idem trouwens bij vorst- en lentescheuren.