1

Topic: Guy Bouten

Guy Bouten is onderzoeksjournalist en was 25 jaar journalist bij de VRT. Hij heeft twee Nederlandstalige boeken over de Bende van Nijvel geschreven: De Bende van Nijvel en De Bende van Nijvel en de CIA. Het eerste boek is ook vertaald in het Frans, titel "Tueries du Brabant", maar is uitgebreider dan de Nederlandstalige editie.

Op donderdag 23 oktober 2003 werd Guy Bouten opgepakt en door onderzoeksrechter Freyne aangehouden wegens bedreigingen, valse naamdracht en poging tot afpersing. Op dinsdag 21 oktober bedreigde Bouten de advocaat Guy François in zijn kabinet. Volgens de advocaat werd daarbij een wapen gebruikt, Bouten geeft de bedreiging toe maar ontkent dat daarbij een wapen in het spel was. De ex-journalist vroeg de advocaat zo'n 8.056 euro. Guy François was de advocaat van de Albanese pooier die Bouten in 2002 aankloeg.

Op het YouTube-kanaal vind je twee interviews met Guy Bouten » Interview Guy Bouten | Guy Bouten over de Bende van Nijvel

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Guy Bouten

In Guy bouten zijn toespraak op de benefit in Nieuwpoort had hij het over nieuwe onthullingen waar hij nog niets kon over vertellen. Zou dat de reden zijn voor wat er nu gebeurd en zijn publicatie opschuift naar een latere datum? Als dat zo is past de puzzel maar hij heeft ook een paar namen genoemd van betrokken personen en volgens de laatste ontwikkelingen klopt zijn theorie tot nu toe. Ik ben echt benieuwd!

3

Re: Guy Bouten

Guy Bouten heeft tegen mij gezegd in Zeebrugge dat de reportage van gisteravond op RTBF niets anders is als een dwaalspoor, dat moet dienen om een nieuwe theorie van de onderzoekers van bij begin aan in de grond te boren.

Hij gelooft enkel dat Gladio, gesteund door de Mossad erachter zit.

4

Re: Guy Bouten

tja, dan moet Bouten dat hardmaken met bewijzen. Bouten heeft - tot op heden - niks nieuws aangekaart/aangebracht dan hetgeen we allemaal al 100x gehoord/gelezen hebben.

Re: Guy Bouten

Grootste verdienste van Bouten tot nu toe is dat hij het onderwerp levendig houdt en de mogelijke scenario's onderzoekt. Voor een groot deel is het ook zijn beroep en moet er brood op de plank. Zou iemand nou ooit anoniem willen reageren, dan zou dat bv via Bouten kunnen.

Re: Guy Bouten

Hou alvast 12 maart vrij in je agenda. Dan komt Guy Bouten een woordje vertellen in Cultuurhuis De Leest in Izegem.

Re: Guy Bouten

Gewezen VRT-journalist Guy Bouten is opgepakt en door onderzoeksrechter Thierry Freyne aangehouden wegens bedreigingen, valse naamdracht en poging tot afpersing. Dat bevestigt het parket van Brussel. Via het Moldavische hoertje Nina infiltreerde Bouten in 2002 in het Albanese prostitutiemilieu in het kader van een onderzoeksreportage. Na een paar weken vervaagde zijn rol als verslaggever en probeerde hij Nina uit het maffiawereldje te redden en haar pooier achter de tralies te krijgen.

De journalist werd door de VRT ontslagen nadat Nina’s pooier de journalist, toen 25 jaar in dienst, aankloeg. De pooier liet een videoband uitlekken waarop te zien is hoe Bouten zijn liefde verklaart aan het hoertje. Bouten beweert dat hij acteerde. Hij vindt dat hij in een val is gelokt van de advocaat van de pooier, Guy François. "Binnenkort krijgen ze allemaal de rekening gepresenteerd", verklaarde hij eerder deze maand in Gazet Van Antwerpen.

Meer » Nieuws

De boeken van Guy Bouten lijken wel een wraakactie. In hoeverre kan er nog geloof worden gehecht aan zijn objectiviteit?

De grote Manitou ziet alles

Re: Guy Bouten

Toch goed dat hij een visie/mening of doel heeft, men moet nooit zomaar geloven wat men leest, wie is objectief. Ik kan onmogelijk van mezelf zeggen dat ik objectief ben, en dat ik de tijd dat ik hier aan besteed zonder doel is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Guy Bouten

Van een journalist wordt verwacht dat hij/zij objectieve verslaggeving brengt. Ik ben geen journalist en U? Laat ons ook niet vergeten dat Guy Bouten werd ontslagen bij de VRT.

De grote Manitou ziet alles

Re: Guy Bouten

Ja natuurlijk, maar van een journalist verwacht ik dat er professioneel gewerkt word als je dat bedoeld met objectiviteit, want objectief zijn is in feite een abstract begrip. Guy Bouten heeft veel tijd en werk in zijn boeken gestoken laat alle partijen aan het woord, en het is een bron van informatie, hij is zelf met de maffia in Italië gaan praten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.