Re: Paul Vanden Boeynants

Gol en Smets waren bovendien ook intelligente kerels (was Gol trouwens geen lid van Mensa?) die om infiltratie te bekomen in bepaalde middens niet geaarzeld zouden hebben om mensen die behoorden tot het "rechtswezen" in België (rijkswacht, gevangeniswezen) te overtuigen om een "criminele" rol te vervullen, waardoor ze aangeklaagd of ontslagen werden. Na hun ontslag kon men dan via hun "criminele" contacten een verdere infiltratie mogelijk te maken. Hieruit volgend zou het me dan ook niet verwonderen dat Bouhouche, Beijer en Bultot hierin een (aanzienlijke) rol hebben gespeeld. En Bouhouche, zo'n linke en doordachte kerel, die na zijn loopbaan, een gevaarlijke houthakkersrol gaat "spelen"...overleden bij het houthakken?

12

Re: Paul Vanden Boeynants

De Nieuwe Snaar wrote:

Niet uit het oog verliezen dat na het "opdoeken" van CEPIC een aantal leden (PSC) zijn overgestapt naar PRL (Partij J. Gol). Dit zal ook wel een reden gehad hebben...

» IESP

13

Re: Paul Vanden Boeynants

De Nieuwe Snaar wrote:

Gol en Smets waren bovendien ook intelligente kerels (was Gol trouwens geen lid van Mensa?) die om infiltratie te bekomen in bepaalde middens niet geaarzeld zouden hebben om mensen die behoorden tot het "rechtswezen" in België (rijkswacht, gevangeniswezen) te overtuigen om een "criminele" rol te vervullen, waardoor ze aangeklaagd of ontslagen werden. Na hun ontslag kon men dan via hun "criminele" contacten een verdere infiltratie mogelijk te maken. Hieruit volgend zou het me dan ook niet verwonderen dat Bouhouche, Beijer en Bultot hierin een (aanzienlijke) rol hebben gespeeld. En Bouhouche, zo'n linke en doordachte kerel, die na zijn loopbaan, een gevaarlijke houthakkersrol gaat "spelen"...overleden bij het houthakken?

Dat vind ik een erg interessante opmerking. Van Bouhouche en Beijer wordt dat soms beweerd, en er zijn daar argumenten voor te vinden. Bultot? Lijkt me onwaarschijnlijk.

Zwarts zou dan niet zijn vermoord maar zou een nieuw leven hebben gekregen. In ruil voor inlichtingen over de illegale trafiek van Kirschen. Reality beats fiction, ik acht het mogelijk. Zou verklaren waarom Beijer zo opvallend met dat lijk schermt doorheen de jaren. Zou graag je argumenten horen wat Bultot betreft.

14

Re: Paul Vanden Boeynants

Op 17 juni 1982 werd zijn parlementaire onschendbaarheid opgeheven. Zou dat niet de 'conceptie' zijn geweest van de Bende van Nijvel?

15

Re: Paul Vanden Boeynants

Ook nog even in herinnering brengen dat iemand anders richting Vanden Boeynants wees, als man achter de bende van nijvel. Namelijk Juan Mendez. We weten dat uit een interview met zijn broer. Die broer echter twijfelde sterk hieraan, en dacht dat het Juan was ingefluisterd door Bouhouche.

Als het inderdaad ingefluisterd werd door Bouhouche, dan ben ik net geneigd het zeer ernstig te nemen. Met ARI had Bouhouche namelijk ongekende mogelijkheden om 'inlichtingen' te verzamelen. Als er iemand destijds de mogelijkheid had om netwerken in kaart te brengen en achter schermen te kijken, dan wel Bouhouche.

16

Re: Paul Vanden Boeynants

Ook blijven in gedachten gehouden: de zeer actieve betrokkenheid van VDB en Al Ajjaz bij wapentijdschriften en tijdschriften rond huurlingen. Zie ook bepaalde bewijsstukken in die richting by the way. Dergelijke magazines lijken me van cruciaal belang voor wie bij illegale wapentrafieken betrokken is.

Het schema van Latinus lijkt als spilfiguur Robert K. Brown te tonen. Van die man is geweten dat hij in het kader van zijn magazine wereldwijd de gebieden bezocht waar huurlingen actief waren. Was dus ideaal geplaatst om te informeren over mogelijke 'klanten' en om dergelijke deals te faciliteren. Hou hierbij ook in gedachten dat de Violet op het schema van Latinus ook centraal staat in de affaire van de snuffelvliegtuigen.

Duik vervolgens in het proefschrift van Klaartje Schrijvers en breng het hele netwerk Violet in beeld. Begin dan na te denken over de verschuivingen binnen Europees-Atlantisch 'neo-aristocratisch' rechts, waar VDB en wijde omgeving, denk o.a. aan De Pauw en Van Wijck, heel slecht uitkomen, en je zal veel verstaan.

17

Re: Paul Vanden Boeynants

Wie zou er in België beroepshalve geïntresseerd moeten zijn in de huurlingen branche?

  1. De Staatsveiligheid.

  2. De militaire inlichtingendiensten.

  3. De rijkswacht.

  4. Mendez.

En ze zijn alle vier betrokken partij. roll

18

Re: Paul Vanden Boeynants

Behalve Kaatje Schrijvers, zie vooral ook het werk van David Teacher (voor AESP, Cercle Pinay, Bilderberg, P2, MAUE, ...). "Rogue Agents". De basis voor ieder die aan "de dossiers" wil beginnen en de "bovenbouw" van organisaties zoals WNP wil begrijpen.

19

Re: Paul Vanden Boeynants

Ik heb sterk de indruk dat Vanden Boeynants niet alleen betrokken was in wapenhandel maar ook betrokken was in het ronselen van huurlingen. In denk hier vooral aan de extreem rechtse staatsgreep in Chili 1973. 

Stel dat de Brusselse tak Violet inderdaad in de jaren 70 huurlingen heeft geronseld om in Chili Pinochet aan de macht te krijgen. Zou de Chileense geheime politie dan in de jaren 80 geen wederdienst komen bewijzen?

20

Re: Paul Vanden Boeynants

piotr wrote:

Paul Vanden Boeynants is in Aalst gestorven, denk ik? Welke contacten had hij met de stad?

Ik denk dat zijn zoon in Aalst een buitenverblijf had, of iets in de aard of een kantoor. Ik heb dat ergens gelezen in het boek van Wils, Bloed zonder tranen. Als ik kan zoek ik het eens op, ik denk dat zijn zoon Christian noemt.