41

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ook Eddy Vos wou graag het lichaam van Zwarts vinden om te weten te komen met welk kaliber hij werd vermoord:

"Stel bijvoorbeeld dat Beijer wil vertellen waar de resten van de vermoorde geldkoerier Francis Zwarts begraven liggen, dan zouden wij graag willen weten met welk wapen die man vermoord is. Wij zijn geïnteresseerd in elke moord met een wapen waarvan het kaliber overeenkomt met de wapens die de Bende gebruikte."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

42

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ik acht het mogelijk dat dit een gefingeerde diefstal is, waarbij het eigenlijke doel was: Zwarts opruimen. En de verzekering oplichten.

43

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Het is vergezocht maar past binnen een bepaald scenario: Is het mogelijk dat Zwarts behoort tot een cel van Gladio? En dat zijn verdwijning in werkelijkheid zijn activatie is?

44

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Nee, dat is niet mogelijk. Francis Zwarts werd op lafhartige wijze vermoord door de bende rond Madani Bouhouche en Robert Beijer. Na al die jaren weigeren degene die het lichaam weten liggen deze informatie te delen. Zodat de nabestaanden nog steeds met zoveel vragen achter blijven.

Het geld van de overval hebben de gangsters gebruikt om hun eigen criminele activiteiten te financieren.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Merovinger wrote:

Een andere reden waarom Beijer mysterieus blijft over de plaats waar het lichaam van Zwarts begraven is kan ook te maken hebben met het gebruikte wapen.

Nog een andere reden zou kunnen zijn dat de plaats waar het lichaam van Zwarts begraven is iets of iemand in opspraak zou kunnen brengen.

De grote Manitou ziet alles

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Misschien is de reden gewoon dat Beijer en Bouhouche het niet weten, beiden waren op momenten praatziek en hebben veel gelost en vindplaatsen aangeduid doch nooit het lichaam van Zwarts, de kans dat zij de uitvoerders waren acht ik ook klein.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Merovinger wrote:

Beijer heeft al met de speurders gezocht achter de exacte locatie (is ook met de speurders ter plaatse geweest) maar vindt het niet terug omdat het gebouw niet meer bestaat en de huidige toestand niet meer dezelfde is als toen.

Dat het gebouw niet meer bestaat en de huidige toestand niet meer dezelfde is dan in 1982/1983 lijkt mij meer dan aanneembaar en kan misschien als een stille wenk bedoeld zijn naar (mede)-daders.

De grote Manitou ziet alles

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

De overval in Zaventem toont grote gelijkenissen met 2 à 3 andere overvallen in dezelfde periode waarvan 1 in Nederland, dus de kans dat het om dezelfde daders/bende gaat is reëel. Het is moeilijk om Bouhouche en Beijer in de ruimere context als uitvoerders te plaatsen, trouwens heel dom om de uurwerken erna te dragen, en waar is het goud dan naartoe? Beijer moeit zich al jaren in het onderzoek, was ook betrokken bij het in opspraak brengen van de BOB'ers van Waver, hij zegt te willen helpen maar doet het omgekeerde. Ook bij Vandeuren en het gevonden wapen iemand begon te praten een tijd geleden Beijer moeit zich en het word stil. een wenk naar mede betrokkenen zeker, maar is de richting die hij aanduid wel juist?  

Over Bouhouche en Beijer en hun stoere profs imago, de wijze waarop ze te keer gegaan zijn bij Suleiman is amateuristisch zowel de voorbereiding als het verloop, wat een chaos en paniek dat daar moet geweest zijn. Zeker 1 van de 2 moet aan de grond genageld gestaan hebben en de reactie van de andere kan men alles behalve beheerst noemen. 2 zo gezegde getrainde rijkswachters met wapens hebben 3 ongewapende personen voor zich, en dan gebeurt zoiets, om de zaak de baas te kunnen schiet er één 2 personen dodelijk neer, en vluchten ze maar laten een wapen en pruik achter waar er haar op zit. 

Als men de daders van Zaventem vind, acht ik de kans dat men dicht bij de Bende van Nijvel zit heel groot, dus hoe Bouhouche aan het uurwerk kwam is heel interessant, De Pomp is ook niet veraf in die hoek is iets dat met Waver te maken heeft, maar wat?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

the end wrote:

Ook bij Vandeuren en het gevonden wapen iemand begon te praten een tijd geleden Beijer moeit zich en het word stil. een wenk naar mede betrokkenen zeker, maar is de richting die hij aanduid wel juist?

Een wenk naar Bouhouche kan het niet zijn want die is overleden in 2006. Een wenk naar zichzelf is uitgesloten. Ofwel betreft het een wenk naar de 4de onbekende dader ofwel een wenk naar Buslik en co. In verband met Buslik wens ik op te merken dat deze door - naar mijn mening - iets te veel onachtzaamheden de dans mooi is ontsprongen en naar alle waarschijnlijkheid hechte banden had/heeft met de CIA.

De grote Manitou ziet alles

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Een wenk naar de uitvoerders, of een doodlopende spoor in stand houden weg van de echte daders. Met Beijer is alles mogelijk. In die reeks is 1 van de overvallen gedaan om de mislukte staatsgreep in Spanje mee te helpen financieren, uiteindelijk is het geld gebruikt om een haven aan te leggen voor het smokkelen van drugs ergens in zuid Frankrijk. Die speelden hoog spel, in de vracht van Zaventem zat ook een diplomatieke koffer. Vele van de elementen uit die reeks komen later terug in het Bende van Nijvel-dossier, en is vooral voor Waver belangrijk. Ken nu niet alles uit mijn hoofd maar zal het opzoeken als ik tijd heb.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.