171

Re: Verjaring

Weet je wat ik raar vindt? Dat er nooit een film gemaakt is over de Bende van Nijvel. Of eens een deftige reconstructie zonder leugens en dwaalsporen. Eens een echte reconstructie met waarheden en een communicatie.

Re: Verjaring

Met dergelijk negativisme zal het inderdaad nooit opgelost worden. Hopelijk denkt de cwb met inzonderheid onderzoeksrechter Martine Michel er anders over.

De grote Manitou ziet alles

173

Re: Verjaring

kenza wrote:

Weet je wat ik raar vindt? Dat er nooit een film gemaakt is over de Bende van Nijvel.

Julien Vrebos heeft ooit een film gemaakt over de Bende van Nijvel, namelijk Le Bal Masqué. En op dit moment is Stijn Coninx bezig aan een film gebaseerd op het boek van David van der Steen.

Niet Simpel wrote:

Met dergelijk negativisme zal het inderdaad nooit opgelost worden.

Ik ben helemaal niet negatief. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de waarheid gevonden kan worden, maar als je mijn voorgaande reacties leest dan zul je ontdekken dat ik niet geloof dat het op de huidige manier zal lukken. Tien jaar extra onderzoek betekent gewoon het einde van het onderzoek. Hoe tegenstrijdig dat ook mag klinken. Ook de huidige onderzoekscel ontdekt dat er rond dit dossier muren zitten die geen politieman kan of mag slopen, kijk bv. maar eens naar de arrestatie en vrijlating van Michel Libert.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Verjaring

Wat bedoeld U met de huidige manier? Er zowat alle geheime diensten over de hele wereld erbij betrekken? Het enige reële spoor tot op heden zijn de zakken in Ronquieres - Vermeersch - Van Achten. Maar dan zitten we kort bij de ordediensten en daar mag niet te veel worden over gesproken of bepaalde forumleden trachten de berichtgever af te maken. Waarom? Heeft U zich dat al eens afgevraagd?

De grote Manitou ziet alles

175

Re: Verjaring

Juist Ben, ik heb die film gezien maar persoonlijk vond ik hem maar niets. Ik heb Julien Vrebos ooit eens ontmoet, hij lag te zonnen aan het riviertje de Samme bij Ronquières. Alle middelen zijn goed zolang dit thema maar in de media, blijft zorgen voor de nodige aandacht! En ik denk ook dat de daders een goede levensverzekering hebben.

Re: Verjaring

Hierbij de tekst van het nieuwe wetsvoorstel » www.dekamer.be

Dit voorstel neemt integraal de tekst over van het eerdere wetsvoorstel van Charles Michel van 18 maart 2013. Er is wel een verschil in de verwijzing naar het artikelnummer van de grondwet.

177

Re: Verjaring

Het verslag van de vergadering kan je hier lezen (het is alleen nog niet beschikbaar) » www.dekamer.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Verjaring

Ben, ik las uw pleidooi op » www.dewereldmorgen.be

Zeer goed verhaal. Heeft mijn volle steun.

België moet niet dezelfde fout maken als Zweden waar de verjaring van de moord op Olof Palme is opgeheven, met als gevolg dat iedereen die iets met het dossier te maken heeft (van speurders tot getuigen) gemuilkorfd is voor het leven. Zo vind je geen moordenaar.

179

Re: Verjaring

Tja, maar als het dossier verjaart, denk je dan echt dat iemand zal spreken? Waarom zouden ze. Wroeging? Dergelijke smeerlappen, no way. En wie gaat dan nog het onderzoek doen? Een paar stoffige historici die zich zullen baseren op oud materiaal en wat cirkeltjes rijden?

180

Re: Verjaring

dim wrote:

Tja, maar als het dossier verjaart, denk je dan echt dat iemand zal spreken? Waarom zouden ze. Wroeging? Dergelijke smeerlappen, no way. En wie gaat dan nog het onderzoek doen? Een paar stoffige historici die zich zullen baseren op oud materiaal en wat cirkeltjes rijden?

Bouhouche bekende toch zijn diefstal van de wapens van het SIE toen die zaak ging verjaren. Wroeging is niet de enige reden om te praten, ijdelheid kan de tong ook losmaken (zeker als er geen straf meer boven het hoofd hangt).