11

Re: Eigenbrakel: Café 421

Ik vraag mij of er in dit café nog meer interessant volk kwam. In bijlage 3 van het verslag van de Tweede Bendecommissie staat deze zin:

Ook werd nagegaan of Van Camp zich niet, in het bijzijn van potentiële verdachte personen, had opgehouden in bars, onder meer in Eigenbrakel en Waterloo. (*)

Stel dat Van Camp in dit café kwam, zou er dan geen band kunnen zijn tussen de daders van de overval in Ohain en Van Camp?

* De hele tekst kan je hier lezen » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

12

Re: Eigenbrakel: Café 421

Als je de baan van Kasteelbrakel naar Waterloo neemt dan heb je op een gegeven moment 2 grote betonnen palen staan op uw linkerkant. Als je daar inrijdt kom je op een verlaten stort uit dat goed omheind is. Dan rijdt je via verharde veldweg verder en kom je een betonnen garage tegen en die zit potdicht en staat alarm op (raar want er komt daar geen kat). Als je dan verder rijdt via het bos kom je rare verlaten boerderij tegen en uiteindelijk kom je aan café 421. (Gewoon een rare plek dat ze terzake doet weet ik niet.)

13

Re: Eigenbrakel: Café 421

De twistzieke Sudisten gingen vaak pinten drinken in de 421 op de Alsembergsesteenweg in Eigenbrakel. In het begin van de jaren tachtig kreeg het café daardoor een slechte reputatie. De eigenaar zag zich verplicht in te grijpen, ontsloeg de Spaanse exploitant en renoveerde het café later tot eenluxueuze brasserie. Tot de stamgasten in die tijd behoorden ook enkele werknemers van Securitas, onder wie een inspecteur die in Erps-Kwerps belast was met de bewaking van het enorme wagenpark van Volkswageninvoerder D'Ieteren.

Bron: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube