61

Re: Claude Dubois

Zeer verwarrend die 2 personen die Claude Dubois heten en van geen van beide een foto. Stel je toch maar eens voor dat die Dubois zowel één van de uitvoerders was van die Bende overvallen en dat hij in de jaren '90 effectief de slachter van Bergen was...

62

Re: Claude Dubois

Claude Dubois en de bende? Zou kunnen, hij zat in veel louche zaken.

Claude Dubois en de slachter van Bergen? De "modus operandi" komt totaal niet overeen denk ik.

63

Re: Claude Dubois

Het blijft interessant om het weinige wat we van die mens weten bij elkaar te schrapen. Ik vind het bijzonder interessant om vast te stellen dat het lijk van die Algerijn in oktober 2001 gevonden wordt en dat Dubois uiteindelijk gevonden wordt in november 2001 in het huis van Raymond Lippens in Perpignan. Een huis dat al Lippens zijn eigendom is sinds 1982. Colette Dumon werd wellicht in 1983 vermoord. Ten tijde van de slachter van Bergen (1997) was er in Frankrijk ook een seriemoordenaar actief met dezelfde modus operandi.

Als je dan leest dat Raymond Lippens hand en spandiensten verleent heeft aan de clan De Staerke en dat Dubois met Eckhardt en De Staerke de cel heeft gedeeld in '84...Toeval dat er dan geen officiële bendefeiten zich hebben voorgedaan?

64

Re: Claude Dubois

Als je alle gebeurtenissen en feiten chronologisch op een rijtje zet vanaf 1983 tot 2009 is het toch wel indrukwekkend waar hij overal van verdacht werd.

In 1982/1983:

  • Hoofdverdachte van de slachtmoord op Colette Dumon;

  • Carjacking van de Austin Allegro in Elsene;

  • Diefstal van de Santana in Lembeek;

  • Ook het stelen van de Saab 900 Turbo in Eigenbrakel draagt zijn signatuur. (waakhond wordt doorzeefd met het wapen van de killer) (Een wagen waar Farkas en Bébé de Staerke enkele weken voordien interesse voor toonden.)

  • De gestolen Golf GTI bij het restaurant Au trois Canards wordt gevonden dicht bij het rusthuis waar Colette Dumon werkte;

  • eind 1983 begin van zijn voorhechtenis.

Nog opmerkelijk: Zowel taxichauffeur Angelou (Bergen) als Vanden Eynde (Beersel) worden op een identieke wijze neergeknald met het wapen van de killer.

In 1984:

In 1985:

  • Op 11/11/1985, 2 dagen na Aalst heb je dat frituurbezoek in Vilvoorde van De Staerke en Co, de discotheek 'Le Top Ten' van Claude Dubois ligt vlakbij.

In 1996, 1997 en 1998:

  • De slachter van Bergen én een seriemoordenaar met identieke werkwijze in Perpignan. Aanvankelijke hoofdverdachte, Leopold Bogaert komt uit hetzelfde zigeunersnest als de De Staerke clan;

  • Veel parallellen tussen de moorden op de Bergense vrouwen en de moorden op Colette Dumon (1982) en Karim Mounouar (2001). Bemoeilijken identificatie slachtoffer, versnijden van de lichamen, dumpen op verschillende plaatsen,  allen eerst afgemaakt met een shot in het hoofd of de nek (net zoals de killer).

In 2001:

  • Op 22/10: Vondst slachthmoord op Karim Mounouar

  • Op 6/11: Claude Dubois gevonden in het huis van Raymond Lippens in Perpignan. Zijn eigendom sinds 1982.

  • Beschuldigingen t.o.v. Philippe De Staerke n.a.v. zijn mogelijke betrokkenheid bij de Bende van Nijvel wordt ingetrokken.

In 2004:

  • Dubois voor Assisen voor de moor op Mounouar en wordt veroordeeld

In 2009:

  • Dubois vraagt in een brief aan de procureur zijn in beslag genomen zaag terug!

Zijn link met de De Staerkes en Raymond Lippens doorheen die ganse periode is toch wel zeer opmerkelijk te noemen. Misschien zijn er toch wel uitvoerders die in de 2 periodes actief waren.

Re: Claude Dubois

En via Lippens terug naar Farcy die had verblijf op het landgoed van jeugdvriend van Beijer. Die zelf ook een rol speelde in het Bende van Nijvel-verhaal volgens mij (o.a. ARI). Die foto's van die paarden bij andere bewijsstukken doen me onmiddellijk aan hem denken. Was dit werkterrein voor rijkswacht en ARI (helikopter, wagens in colonne, schuilhol De Staerke).

Je ziet ook de evolutie ... Farcy begon eveneens als kleine boef maar kon zich in tegenstelling tot de anderen in korte tijd opwerken (met hulp van Goffinon en François). Zijn opmars was zo sterk dat hij begin jaren 80 al Bende De Staerke en Haemers zijn vuile werkjes liet doen. Het zou dus ook niet te verwonderen zijn dat Claude Dubois af en toe van dienst was.

Farcy behoorde tot Franse prostitutiemilieu die ook actief was in de Aarschotstraat. Het nieuws dat een Delhaize-baas zich daar wilde komen moeien zullen ze daar zeker niet aanvaard hebben! Hij staat dicht bij Beijer en ARI via Otten. Die werken aan hun 'Strategie van de Spanning'. Voor de gewone mens zijn het gewoon gewelddadige overvallen, maar voor bepaalde mensen vermoedelijk een sein of intimidatie. Trouwens Farcy zijn hoofdverblijf was ook Elsene, Chaussée de Boondael.

Een beetje toeval kan, maar in dat ganse Bende-verhaal is er echt wel toeval. En toevallig ook steeds dezelfde namen die in het toeval betrokken zijn. Zelfs voor een klein land als is dat enorm veel toeval.

En nog zo'n cliché dat je ook in iedere misdaadfilm ziet. Een groot deel verliest zich snel aan de glamour en glitter: vrouwen, drank, drugs, gokken, ... Farcy zou vooral met zaken zijn bezig geweest en net de zwaktes van anderen in zijn voordeel gebruikt hebben, net zoals bij de echte grote maffiabazen dus. Mensen met zware gok- en drugsschulden die geen uitweg meer zien een 'jobke' voorstellen om zich vrij te kopen, maar als dat dan bv. de Delhaize-overvallen zijn dan ben je natuurlijk alles behalve vrij. Dan ga je niet praten hé.

Ik ben er vrijwel zeker van dat de piste Farcy-Beijer-Bouhouche de juiste is en dat ze bepaalde (ex-)rijkswachters en criminelen via chantage tot deze daden gedwongen hebben. Hij is trouwens ook één van de weinigen die er niet slechter op is geworden. ARI stopt in 87. Einde drugs for weapons. Zogezegd vertrek Farcy uit België. Ook na november '85 hebben ze nog zaakjes opgeruimd, denk maar aan moord op Mendez.

66

Re: Claude Dubois

Ik heb ARI altijd bekeken als een obscure zijtak van de rijkswacht. Het verwijderen van Bouhouche en Beijer uit de rijkswacht kan een false flag zijn om ARI op te starten. Als je de middelen, het klantenbestand en de onderhandse hulp van de Rijkswacht (BOB/BSR) bekijkt gaat er toch een belletje rinkelen! Ik zou zeggen: "Een operatie in het spoor van Kolonel Francois"! Grote broers FBI en CIA maakten ook gebruik van zulke 'ondernemingen'. Dit zou dan goed van pas komen voor bevelhebbers Beaurir en De Ridder, beiden vatbaar voor chantage door de onderwereld! En dan kom je in het vaarwater van ene Michel Nihoul, de man met "een arm zo lang als de Donau".

67

Re: Claude Dubois

Michel Nihoul ook te linken aan Elsene. Klant van een café in Malibranstraat waar ook De Staerke niet veraf was.

Re: Claude Dubois

Tru Dat wrote:

Beste Ben en Fipilip, er zijn geen fotos van Dubois, nergens te vinden! De Robotfotos zeggen mij niets.Het is dan ook zo een 25 a 30 jaar geleden. Ik woonde te Elsene en werkte in Ukkel (Fort Jaco). Ik kende Dubois als klant van het bedrijf waar ik werkte, mijn werkgever was opgegroeid met Dubois als jeugdvriend, uitgaansleven Vilvoorde , Strombeek, ... Het gaat wel degelijk over de Claude Dubois die eigenaar was van de Top Ten te Vilvoorde.

Ik heb Dubois een tiental gezien op het werk, waarvan 3 keer met een andere haarkleur. Als ik weg ben laat je hem maar doen, spreek niets tegen en schrijf het gewoon op zei mijn werkgever. Mijn werkgever was vaak weg op reis naar Canada. Je kan hem het beste vergelijken qua gezicht met het personnage Joshua in de film Die Hard. Ik weet niet exact waarom maar dat personage deed me altijd aan Claude denken. Het was geen reus maar ook niet klein, hij sprak Frans en gebrekkig Vlaams op zijn Brussels, zijn originele haarkleur was bruin voor zover ik weet.

Mijn werkgever zei: let op die is gevaarlijk, het waarom mail ik naar fipilip, die mag het naar Ben doormailen. Er was vanalles met die Claude aan de hand maar teveel om het duidelijk en gestructureerd hier weer te geven. Ik zal als ik de tijd kan vinden een meer inhoudelijk verslag hier plaatsen.

Is er intussen al iets concreter verschenen te hier ergens?

69

Re: Claude Dubois

Dubois reed destijds met een witte BMW 635 csi. Er lagen 2 wapens vooraan in de wagen. Hij wou een achterlicht laten herstellen (stoplicht) omdat hij een belangrijke rit moest doen. De koffer moest daarvoor open maar dat mocht niet van Dubois en uit koleire stampte hij tegen zijn eigen wagen met een ferme bluts als resultaat. Lagen er wapens in of gestolen goederen of iets anders? Dat weet ik niet.

De nummerplaat mocht ook niet worden ingeschreven in het register, dat was destijds verplicht. Elke wagen die in een garage stond moest officieel ingeschreven worden. Alhoewel Dubois veel eigendommen had was hij extreem gierig en op geld belust. Dubois kende vrijwel elke misdadiger. Dubois was opgegroeid met mijn werkgever destijds, er waren vaak gesprekken over vroeger enz...

Hij heeft bepaalde zaken bekend was het stoer doen? Ik denk het niet, hij was heel koelbloedig en meestal ging men voor hem opzij. Hij was zeer gevaarlijk en kon voor een pruts extreem agressief worden. Ik kan nog meer schrijven over hem maar welk nut heeft dat.

Re: Claude Dubois

Dit zegt al heel wat over de man!