211

Re: Madani Bouhouche

Wikipedia over bomen die kunnen ontploffen » en.wikipedia.org/

Video waarop het te horen is (rond 44min). Er is ook een aflevering van de Myth Busters waarop ik 't ooit gezien heb, maar dit was geforceerd met natrium huppeldepup.

212

Re: Madani Bouhouche

Iceman, het betreft een fysische explosie en geen chemische.

Re: Madani Bouhouche

Hout kan tijdens het groeien vreemde kronkels aannemen en door een combinatie van omstandigheden onder spanning komen te staan. We kennen allemaal de uitdrukking "hout werkt".

Ik kan mij zonder moeite voorstellen dat een stevige boom die plotsklaps een ontlading van energie lost tijdens het zagen, hierbij doormiddel van grote splinters een man zijn hoofd verpulverd. Wat ik mij moeilijker kan voorstellen is dat een berekend iemand als Dany keer op keer zijn zaag niet correct gebruikt. En daarbovenop hiervoor gewaarschuwd werd. En vervolgens de pech heeft om één van de weinigen te zijn op aarde die gedood wordt door een zeldzaam ontlading van energie die door een mismeestering van de natuur verborgen zat in de stam.

Ik geloof niet in dergelijk toeval en zeker niet als het om Madani Bouhouche gaat. Zijn locatie was ideaal om regelmatig naar Spanje te trekken en zijn nieuw leven voor te bereiden. Zoals het een pro als Madani Bouhouche betaamd is zijn plan dan ook 100% geslaagd. Ik las in dit topic dat sommige mensen het vreemd vinden dat hiervan geen spoor te vinden is. Dat ligt natuurlijk helemaal in de aard van het spel, als je wil verdwijnen, dan leg nu éénmaal geen kruimelspoor. En als iemand dergelijke actie correct en geslaagd kan uitvoeren, is het wel iemand als Dany.

Hij zal niets hebben achtergelaten wat niet gevonden mocht worden. Eén punt in de zaak blijft wel als een vishaak in mijn gedachten zitten:

Namelijk het lichaam van de dubbelganger, uit de vriezer. Een dood lichaam reageert niet op dezelfde wijze op trauma als een levend lichaam en dit kon zelfs bij de eerste vaststellingen door een ervaren gendarme mogelijk worden vastgesteld. Twee punten:

  1. bloed: een dood lichaam bloed niet, bij een wonde zoals die in deze situatie wordt voorgesteld zorgt voor heel wat bloedverlies in de momenten dat het hart nog bloed door de aderen pompt. Is het geweten hoeveel bloed er werd aangetroffen?

  2. stand van spieren: een levend lichaam dat dergelijk trauma ondergaat is in beweging, zal mogelijk een afwerende reflex hebben uitgevoerd met de armen of nog spastische bewegingen hebben gemaakt op het moment dat de dood intrad.

Wat betreft de houding van het lichaam: aangezien er geen chemische explosie was, is het perfect mogelijk dat het lichaam in elkaar zakt in plaats achterover te vallen. Net hetzelfde bij schotwonden trouwens, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, vliegt een lichaam niet achteruit wanneer het getroffen wordt, het zakt gewoon in elkaar of het beweegt verder omdat het slachtoffer op dat moment nog momentum heeft.

Servo per Amikeco

214

Re: Madani Bouhouche

Als volgens Guy Bouten Madani Bouhouche nog leeft en ergens in Spanje vertoeft, waarom zoekt Interpol hem dan niet?

215

Re: Madani Bouhouche

Als hij in Spanje zit dan zal dat wel zijn redenen hebben. Ook een koningshuis die direct gelinkt kan worden aan het onze.

216

Re: Madani Bouhouche

kenza wrote:

Als volgens Guy Bouten Madani Bouhouche nog leeft en ergens in Spanje vertoeft, waarom zoekt Interpol hem dan niet?

Waarom zouden ze hem eigenlijk moeten zoeken, hij is toch geen (grote) verdachte in een andere strafzaak of vergis ik mij?

217

Re: Madani Bouhouche

Als er nog maar een vermoeden is dat hij een onschuldige dubbelganger heeft vermoord omdat hij een nieuwe identiteit zou hebben, dan is er toch een serieus misdrijf in het spel.

218

Re: Madani Bouhouche

Rijkswachtluitenant Saelens, die in 1991 Bouhouches agenda moest ontcijferen, had het volgende commentaar: 

"Le répertoire téléphonique qui nous a été remis contient divers noms, adresses et numéros de téléphone. Des ratures ont été apportés, sur divers pages et ou parties de texte ont été supprimés soit à l'aide de Tipp-Ex, soit par un ruban autocollant blanc, soit par une simple rature."

Een aantal namen kon niet meer achterhaald worden en bleef dus een goed bewaard geheim. Mijn advocaat Dumont, toevallig ook die van Bouhouche en zovele andere Bendeverdachten, bezorgde mij een kopie van de ontcijferde agenda. Het was een bloemlezing van zo'n honderd personen, instellingen en bedrijven. Daaruit lijkt het voor mij vast te staan dat Madani Bouhouche niet zozeer een 'misdadiger' was, maar veeleer een 'geheim agent'. Onder meer de volgende namen konden wel nog worden ontcijferd:

Bron: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Madani Bouhouche

'Alain Weykamp houdt vol niet te hebben deelgenomen aan de activiteiten van de WNP, maar geeft toe Bouhouche in contact te hebben gebracht met Marcel Barbier en Eric Lammers.'

Bron: uittreksel pv hernomen in het verslag van de tweede bendecommissie

220

Re: Madani Bouhouche

Ik lees in het laatste boek van Bouten dat het wapen dat bij een huiszoeking bij Bouhouche gevonden werd, ingevroren in spaghettisaus volgens een expertise door Claude Dery in Waver zou gebruikt zijn. Dan lees je een interview met Christian De Valkeneer die zegt dat het onderzoek niet meer vordert. Bij verdachten zoals Bouhouche, Beijer, De Staerke, Vandeuren, Bultot en waarschijnlijk nog anderen zijn er toch voldoende verdachte elementen om hen (zij die nog in leven zijn) voor assisen te brengen.