Re: Lionel Ruth

Ben wrote:

Ruth vervolgde: "Ik lees ook dat geheime diensten de zakken in Ronquières in het water gegooid hebben met de bedoeling dat we zouden vinden." 

Waar zou Ruth dat gelezen hebben? Ik ben dat in ieder geval nog nergens tegengekomen. Of citeert hij uit zijn eigen geheugen?

Re: Lionel Ruth

Ruth blijft erbij dat de Bende pure banditisme was en dat men de profilster verder had moeten laten werken » www.dhnet.be

63

Re: Lionel Ruth

Merovinger wrote:

Ruth blijft erbij dat de Bende pure banditisme was en dat men de profilster verder had moeten laten werken » www.dhnet.be

Bedankt voor de tip. Ik vraag me af of Dupont ook iets heeft gevraagd over de huidige ontwikkelingen in het onderzoek: Tinck, Ronquières, ...

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Lionel Ruth

En terwijl Eric Lammers op de RTBF vertelt dat vermoedelijk de WNP mee achter de raids op de warenhuizen zit, vertelt Lionel Ruth (die met Lammers op 5 november 1986 naar het bos van Houssière is gegaan, één dag voor de vondst in Ronquières) dat de Bende van Nijvel pure banditisme van roofdieren was en dat men Zucker had moeten laten verder doen (met dank aan HERVE):
http://i39.servimg.com/u/f39/15/00/61/71/dh111.jpg
http://i39.servimg.com/u/f39/15/00/61/71/dh211.jpg
http://i39.servimg.com/u/f39/15/00/61/71/dh311.jpg
http://i39.servimg.com/u/f39/15/00/61/71/dh411.jpg

65

Re: Lionel Ruth

En ondertussen heeft Lionel Ruth ook goed nieuws gekregen. Hij is vrijgesproken » Nieuws

Ter info: deze rechtszaak staat los van de Bende van Nijvel of zijn werk binnen de Cel Waals Brabant.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Lionel Ruth

http://i19.servimg.com/u/f19/09/03/15/13/ruth10.jpg

Bron: La Dernière Heure | 21/3/2015

Re: Lionel Ruth

Volgens Ruth is er op een bepaald moment sprake geweest van een nakende doorbraak. Zou hij de piste 'Eddy' bedoelen? Cristian De Valkeneer weerlegt dan weer de beweringen van Ruth. In elk geval, volgens mij is het nu duidelijk dat er nu nooit meer een doorbraak zal volgen. Vorig jaar zag er nochtans hoopvol uit.

Re: Lionel Ruth

Ik was er al langer van overtuigd dat we geen oplossing gaan vinden, maar nu wordt het voor mij ook duidelijk dat de onderzoekers zelfs nooit in de buurt zijn geweest van een oplossing. De laatste jaren lees je alleen maar indianenverhalen over Vos, Ruth, Troch, de Delta-speurders, Michel, Zucker, De Valkeneer etc. Wat er van die indianenverhalen waar is, is een al even groot mysterie als de Bende zelf. Maar één zaak lijkt me wel duidelijk, het leeuwendeel van die indianenverhalen, of ze nu waar zijn of niet, worden duidelijk gevoed door rancune en verborgen agenda's. En laat dat nu net de twee elementen zijn die een degelijk onderzoek onmogelijk maken.

Er is wat afgeknoeid de laatste jaren. Elke grote opgraving is uitgedraaid op een sisser. Reconstructievideo's als De laatste 30 Uur bevatten meer gaten dan Zwitserse kaas. Tinck, die met een grote persconferentie werd voorgesteld als publieke vijand nummer 1, maar vervolgens doodleuk weer werd vrijgelaten omdat hij alles in een dronken bui had verteld. En dan is er nog de mysterieuze Eddy, die na een uitgebreide profielschets van Zucker kwam bovendrijven. Die piste werd na een snoepreisje naar Zwitserland meteen naar de prullenbak verwezen door Vos. Waarom? Omdat hij hen in Zwitserland niet stond op te wachten met een riot gun in de hand en een Golf GTI op de oprit? Of slaat het werk van Zucker op niets en is er dus veel kostbare tijd verloren door deze piste te verlaten? Als men op die vragen zelfs nog geen duidelijk antwoord kan geven, hoe denkt men dan ooit de Bende van Nijvel te ontmaskeren?

En niet alleen het onderzoek van de Bende van Nijvel wordt ontspoord door indianenverhalen die al dan niet waar zijn. Kijk maar naar wat er nu in de diamantsector gebeurt. De commissaris van de Antwerpse gerechtelijke politie wordt nu zelf verdacht van witwaspraktijken. Kijk naar hoe het onderzoek rond Dutroux en vooral Nihoul geleid werd en welke indianenverhalen er over de X-getuigen verspreid zijn. Hoe meer je erover nadenkt, hoe meer je een rode draad ziet die doorheen de grootste misdaaddossiers van België loopt. Telkens weer wordt er een rookgordijn van leugens, indianenverhalen en twijfels opgetrokken.

Re: Lionel Ruth

Hetzelfde geldt voor nu. Iedereen heeft het over WNP, Bouhouche, staatsveiligheid. Meneer Bouten denkt zelfs zeker te weten dat de Bende van Nijvel uit die hoek komt. Maar stel dat het er helemaal niks mee te maken heeft? En je blijft je toch blindstaren daarop. Dan komen we er ook nooit uit, en blijven we met zand in onze ogen zitten. 

Of het nou Eddy is, of WNP, Opus Dei, Otto van Habsburg of god weet wie de zieke daden van de Bende van Nijvel op zijn geweten heeft, ze moeten het blijven onderzoeken. Nooit stoppen en geen enkele piste ooit uitsluiten.

70

Re: Lionel Ruth

Lionel Ruth gaat in de tegenaanval. Zijn advocaat, meester Uyttendaele, heeft klacht ingediend tegen de minister van Justitie (Koen Geens, CD&V) en de minister van Binnenlandse Zaken (Jan Jambon (NVA). Maar het zijn vooral de federale politie en procureur De Valkeneer die door deze klacht geviseerd worden. Benieuwd wat dat gaat geven.

Meer » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube