Re: Aalst: Vlucht

Misschien goedkoper om er eens zo'n echo apparaat boven te hangen. Waarmee ze normaal de zeebodem afspeuren.

Re: Aalst: Vlucht

Raf wrote:

Dwerg en Patrick, wat jullie zeggen klopt wel, maar een verbinding met de States, de CIA, ...Dat zal moeilijk worden met een scanner of walkie talkie. Daar zoek ik achter. En het feit dt deze basis Amerikaans grondgebied is, en er onder geen beding huiszoekingen en dergelijke konden/kunnen beuren.

Waarom zou men een radioverbinding met de VS nodig hebben? Er waren destijds toch genoeg Amerikaanse contactpersonen in België waarmee men dingen kon afspreken en voorbereiden. Kijk maar naar de getuigenis van Joël.

383

Re: Aalst: Vlucht

noorderling wrote:

Misschien goedkoper om er eens zo'n echo apparaat boven te hangen. Waarmee ze normaal de zeebodem afspeuren.

Ik heb al een paar keer mee gevaren met een pijnboot op de bevaarbare rivieren maar dat is een stalen schip van ongeveer 15 meter op 5 meter en die pijlt de oevers en de diepte tot heel diep. Het probleem is: dat schip kan niet uit het water want weegt teveel, laat staan dat het kan vervoerd worden naar de steengroeve van Lessines. Onlangs was er een zoekactie naar een lichaam op de Dender door de brandweer van Nijmegen (Nederland) en die hadden klein speciaal polyester bootje met alle apparatuur (diepte max 7 meter en de oevers) met simulatiezicht wat er zich onder water bevind maar de steengroeve van Lessines is dieper.

Het simpelste zou zijn als ze eens gaan duiken in Lessines langs de kant waar de 4 grote rotsblokken het oude wegje naar de afdaling van de steengroeve versperren en meer hoeft er niet te gebeuren. De uitgelegd waarom niet is. Het mag totaal niet, Het water heeft gevaarlijke onderstroom van de bron die vuil water spuwt. Een ander probleem is: moest je bv. met een magneet aan een touw gaan vissen in de steengroeve, je regelmatig gaat prijs hebben want er staan nog heel wat werktuigen in (de steengroeve is in de jaren 60 plots heel snel beginnen vollopen met water. Er was een onderaards riviertje geraakt. Ze werkten indertijd nog met springstof). Ik krijg meer en meer de indruk dat ze enkel gingen zoeken en graven waar men zeker wist dat ze niets gingen vinden!

Re: Aalst: Vlucht

Een radiocommunicatie met de states zou niet hebben plaatsgevonden.

Bij clandestiene operaties die volledig ontkenbaar zijn is zelden of nooit een vorm van elektronische communicatie. Meestal zal men gebruik maken van voorafgesproken verborgen code die men in een gewoon telefoongesprek ongemerkt kan overbrengen. Daarnaast kon men via de diplomatieke post en de CIA antenne instructies doorgeven aan handlers die vervolgens de boodschap in persoon konden overbrengen.

Meestal zou er tijdens de uitvoer van de gehele operatie zelfs geen communicatie plaatsvinden. Eénmaal de uitvoerders over hun orders beschikten werden deze gewoon uitgevoerd. Bij een operatie kan dit zelfs jaren in beslag nemen zonder dat er communicatie is.

Servo per Amikeco

Re: Aalst: Vlucht

Lessines: de groeve kwam er gewoon niet door hevig protest van natuurorganisaties (vooral van natuurorganisatie boven taalgrens, waarvan enkele leden met enorm lange arm). Het kan een interessante dumpplaats zijn, maar zo er honderden in dit land.

Sinds wanneer staat de autoperser er bv. naast de groeve in Soignies (ligt vlakbij de Ravel die van Soignies naar Naast loopt). Je heb nog de groeve nabij Quenast,... (wat dan dichter bij comfortzone Lembeek/Kester/St Pieters Leeuw ligt). Waarom ben je zo zeker van Lessines? (Je kan gelijk hebben, maar je lijkt me erg zeker van je stuk.)

386

Re: Aalst: Vlucht

club happy le few, voor alle duidelijk, zeker ben je nooit. Het is een sterk vermoeden! De Dender is nog maar een paar maand geleden van Ath tot Dendermonde afgevaren met een pijloog dat alles detecteerde wat op de bodem ligt (geen VW Golf gevonden). Het kanaal Ath-Blaton is over 4 jaar volledig uitgebaggerd (geen Golf gevonden). Het kanaal Nimmy-Peronnes wordt om de paar jaar uitgebaggerd (geen Golf gevonden). Dan heb je de plas van Bernisart en de plas van Mons die eigenlijk bij het kanaal horen maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk want dan moet je hem van op een boot dumpen. Het kanaal Brussel-Charleroi en Brussel-Boom wordt ook om de zoveel jaar eens uitgebaggerd en ontdaan van autowrakken (geen Golf 1 GTI gevonden).

De Schelde kan gewoon niet met de getijen, bij eb zou je hem gewoon zien zitten in het slip plus dat de Schelde op regelmatige basis wordt uitgebaggerd. De steengroeve in Rebecq kan niet want er staat geen water in, idem dito met de steengroeve van Soignies (ze zijn nog actief). En de Maas kan ook niet want die hebben ze over een paar jaar eens droog gezet voor onderhoudswerken aan de dijken en sluizen. Dat de recente Golf 1 in 1985 waar iedereen naar op zoek was, zou verdwijnen in autopers lijkt mij onwaarschijnlijk omdat dan gegarandeerd de schroothandelaar eerst wat zwijggeld zou ontvangen hebben voor bewezen diensten maar een paar jaar nadien eens naar de kassa zou gelopen zijn achter zijn 250.000 € beloning want zijn aandeel zou minuscuul geweest zijn.

Dus waarom de oude verlaten steengroeve van Lessines? Ik ga er vanuit dat het WNP was en dat ze van Aalst naar de oude militaire basis in Kester zijn gereden. Als je in 1985 vanuit Kester binnendoor naar Moerbeke reed kwam je bijna niets tegen en via een veldweg vanuit Moerbeke deux acren en zo ben je direct aan achterkant steengroeve Lessines. Madani Bouhouche was een ervaren duiker, hij weet of wist dat je in de steengroeve waar de duikclub is gevestigd geen auto moet dumpen want die steengroeve wordt constant afgespeurd door duikers die er altijd op alle plekken voorwerpen ingooien ter oefening!

Van de andere steengroeve die er verlaten bijligt is geweten dat het zicht nihil is en dat er onderstroom is door de bron die vuil water spuwt (steentjes en modder) dus de ideale plek om vanuit Kester een auto te dumpen. En het goede nieuws: hij kan maar op een plek liggen in de steengroeve, en dat is waar de 4 rotsblokken het oude overgroeide wegje dat rechtstreeks naar benden lijdt, liggen. Met 4 man verduw je een rotsblok.

387

Re: Aalst: Vlucht

Dit is de verlaten steengroeve van Lessines:

http://static.skynetblogs.be/media/156285/dyn008_original_1024_768_pjpeg_2648460_fe24e6a679a6e4031a848fdb78d6a679.jpg

388

Re: Aalst: Vlucht

Volgens mijn persoonlijke mening ga ik er vanuit dat het WNP was want dat lijkt mij nu wel overduidelijk. Dus ze hebben een mythe gecreëerd dat ze spoken waren en uit het niets tevoorschijn kwamen en terug in het niets te verdwijnen. De laatste 30 uren van de Bende van Nijvel en probeer het zever verhaal van Eddy Vos eens te vergeten! Volgens mij zij zijn ze vertrokken uit hun schuiloord (bunker atoomschuilkelkelder, eigendom van het leger met aanwezige garage en bunker ver van alles af, in het Hallerbos met omheining en stond in de jaren 80 en nu nog leeg) te Braine L'Alleud, vervolgens zijn ze via een veldweg - zonder dat ze ook maar een huis tegengekomen zijn - naar de autosnelweg Charleroi-Brussel gereden (veldweg sluit bijna aan op en afrittencomlex). Dan zijn ze zo via een tussenstop aan het tankstation te Groot Bijgaarden naar de parking achter het vroegere wassalon op de Watermolenstraat te Erembodegem gereden (gezien door een getuige). Daar hebben ze gewacht op groen licht en is de Mercedes via een veldweg die nu niet meer bestaat naar het Osbroekpark gereden en de Golf GTI naar de Delhaize van Aalst waar ze hun laffe daad hebben verricht.

Eenmaal ze daar gedaan hadden, zijn ze vertrokken via de oude steenweg richting Ninove waar de Mercedes als 2de voertuig hun liet passeren en zijn ze zo aan het Stro Kappelletje eventjes gestop omdat de reus de kofferklep wou proberen te sluiten maar de chaufeur was te gehaast (gezien door 3 getuigen los van elkaar). Dan zijn ze doorgereden en ietsje verder aan de topless bar gestop om de bestuurder uit te laten stappen en het kofferdeksel te sluiten. Dan zijn ze links afgeslegen om via Okegem-Pamel zo de steenweg Ninove-Brussel over te steken om zo langs achter het Neigembos naar de steenweg Halle-Ninove te rijden en iets verder zijn ze de schepenzoon voorbij gevlogen en die had zin om te racen en zette de achtervolging in tot aan kruispunt Hogenberg.

En de reden waarom ze op de schepenzoon niet geschoten hebben was omdat hun schuilhol de oude militaire basis van Kester was en hadden ze op de schepenzoon en zijn partner geschoten, dan zaten ze met 2 lijken en zou de politie of Rijkswacht gegarandeerd een een buurtonderzoek gedaan hebben. Dus nu zaten ze veilig in de berg en konden ze 's anderdaags hun VW Golf GTI gaan demonteren of hem de nacht nadien (lang weekend) te gaan dumpen in de verlaten steengroeve van Lessines (pruik gevonden heel vlakbij, 2 dagen na de overval op de Delhaize van Aalst in het riviertje De Mark).

Wie de daders zijn, daar heb ik het raden naar maar van hun laatste 30 uren heb ik een meer dan heel sterk vermoeden. En ik geloof heel weininig van de reconstructie van Eddy Vos.

389

Re: Aalst: Vlucht

Die Golf dumpen is het domste dat ze konden doen. Trouwens in de jaren 80 kon je auto's laten persen no questions asked, no papers needed! In stukken zagen en dumpen op de schroothoop misschien, na verkoop van onderdelen, Golf was razend populair in de jaren 80. Of omgekit? buitenland ... Ik geloof niks van dat dumpen in Lessines. smile

390

Re: Aalst: Vlucht

Waarom hem laten persen? Dan heb je terug getuigen van o.a. de schroothandelaar en is die zijn aandeel miniem en zou die persoon gegarandeerd een paar jaar later aan de kassa passeren met de gouden tip. Dus denk ik dat de Golf dumpen hun beste optie was en zeker met de info van de pruik die gevonden is in het riviertje de Mark niet ver van waar er de betonnen greppel in uitmond waar de hele grote slakvormige pomp het water uit de steengroeve pompt.