41

Re: Pauze 1984

Nu wordt het toch wel overduidelijk wie er achter de Bende van Nijvel zit! Ik vraag mij echt af wat die personen in hun bezit hebben om niet naar de cel te moeten. Dat moet echt iets heel wreed zijn dat tot ver buiten de landgrenzen kan choqueren? Het is al een tijd overduidelijk wie er achter de Bende van Nijvel zit en die personen hebben onschuldige kinderen en families uitgemoord en ze mogen blijven vrij rondlopen. Wat hebben deze personen in hun bezit waar ze een hele staat en gemeenschap mee kunnen chanteren? Zijn die personen waar ze bezwarend materiaal van hebben zoveel belangrijker dan onze ganse geloofwaardigheid in het gerecht en onze gemeenschap.

Re: Pauze 1984

kenza wrote:

Nu wordt het toch wel overduidelijk wie er achter de Bende van Nijvel zit! Ik vraag mij echt af wat die personen in hun bezit hebben om niet naar de cel te moeten. Dat moet echt iets heel wreed zijn dat tot ver buiten de landgrenzen kan choqueren?

Wapens voor drugs? Is voor mij toch meest voor de hand liggende piste, is vandaag zo steeds een delicaat onderwerp.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Pauze 1984

De reden dat de zaak onopgelost blijft, is dat wanneer men inderdaad een doorbraak zou krijgen die tot veroordelen zou leiden, dan zou dit automatisch betekenen dat de bevolking beseft dat de Belgische Staat de mede-opdrachtgever was van de zaak. Erger nog, het spoor zou ongetwijfeld naar Israel en Amerika leiden. En zelfs als België beslist om kleur te bekennen, dan wil dat nog niet zeggen dat de andere twee grootmachten dat willen. België is maar klein bier bij die grote spelers en moet flink luisteren naar de grote jongens. De waarheid zal nooit uitkomen. Of toch niet de waarheid die het volk mag kennen.

Servo per Amikeco

44

Re: Pauze 1984

Ik denk niet dat er een pauze is geweest. We weten voorlopig niet wie de "Bende" was, dus kunnen helemaal niet bepalen of ze een tijd "gestopt" zijn. Ik denk dat we bepaalde linken gaan leggen zijn tussen bepaalde zaken, waardoor we automatisch andere zaken uitsluiten, wat niet juist is.

Re: Pauze 1984

Het blijft giswerk, maar de parallellen zijn wel opvallend en dat op zich is een denkpiste waard.

Het werkt ook omgekeerd: veel zaken die niet deel uitmaken van de Bende van Nijvel kunnen er wel aan gelinkt worden dankzij valse sporen en daders die maar sporadische diensten hebben geleverd.

Servo per Amikeco

Re: Pauze 1984

Als de druk op de ketel blijft kan het deksel er misschien nog afvliegen. De Bende van Nijvel-wapens zwegen, maar het was wel het begin van Haemers, Vielsalm en CCC. Trouwens de link CCC en WNP is ook wel bizar. Is het toeval dat Ciolini in '83 in België opduikt?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Pauze 1984

Onze "gemeenschap" is gebouwd op het grote kapitaal, en niet op "normen" en "waarden" (dat is enkel maar om de gewone man onder controle te houden). En waar zit het grote geld- en de macht? Oorlogsindustrie, drugs, immo, farma, banken, ... De politiek zijn maar de marionetten van het grote kapitaal/multinationals, oorlogsindustrie, ... Wie het spel weigert mee te spelen is zijn postje snel kwijt.

Mochten de "wereldleiders" zo eerlijk zijn was er al lang geen hongersnood meer in Afrika, nergens oorlog, ... en zou men alles gelijk kunnen verdelen (geen vluchtelingen meer etc.). Omdat enkele het zo willen. Dreigt er overbevolking komt er ineens een epidemie of oorlog, waardoor farma/wapen-industrie opnieuw een duit verdient. Een mens kan zich best niet te veel vragen stellen, maar ik geloof niet in toeval.

Re: Pauze 1984

Merovinger wrote:

Ook het feit dat een aantal WNP-leden in 1984-1985 in de cel zaten kan een verklaring zijn.

  • Michel Libert werd vrijgelaten op 24 januari 1984 (in de zaak van de diefstal van de NAVO-telexen)

  • Eric Lammers werd vrijgelaten op 27 juni 1984 (in de zaak van de Pastorale-moorden). Daarna werd hij echter opnieuw opgepakt maar ik weet niet wanneer.

Ook Luciano Bender (WNP) zat in de tussenpauze in de cel. In 1984 wordt Bender aangehouden en veroordeeld voor slagen en verwondingen en pooierij. Aan een vriendin die hem komt opzoeken in de gevangenis van Merksplas, zegt hij dat hij daar zit vanwege zijn extreem-rechtse sympathieën. In maart 1985 komt hij vrij.

Re: Pauze 1984

Merovinger wrote:
Merovinger wrote:

Ook het feit dat een aantal WNP-leden in 1984-1985 in de cel zaten kan een verklaring zijn.

  • Michel Libert werd vrijgelaten op 24 januari 1984 (in de zaak van de diefstal van de NAVO-telexen)

  • Eric Lammers werd vrijgelaten op 27 juni 1984 (in de zaak van de Pastorale-moorden). Daarna werd hij echter opnieuw opgepakt maar ik weet niet wanneer.

Ook Luciano Bender (WNP) zat in de tussenpauze in de cel. In 1984 wordt Bender aangehouden en veroordeeld voor slagen en verwondingen en pooierij. Aan een vriendin die hem komt opzoeken in de gevangenis van Merksplas, zegt hij dat hij daar zit vanwege zijn extreem-rechtse sympathieën. In maart 1985 komt hij vrij.

Eric Lammers zat opnieuw in de cel vanaf 24 april 1985 tot februari 1988. Hij kan dus niet deelgenomen hebben aan de acties van 1985.

Ook Christian Elnikoff zat tijdens de pauzeperiode van 22 maanden een hele tijd in de cel. Eind augustus 1985 werd hij vrijgelaten.

50

Re: Pauze 1984

Het feit dat sommige in de gevangenis zaten als reden voor de pauze? Het lijkt de meest logische reden. Volgens de onderzoekers zaten er in die periode 4.000 mensen vast: 

L'interruption des tueries, entre 1982 et 1983, d'une part, et 1985, d'autre part, s'expliquerait par son indisponibilité temporaire. La cellule a d'ailleurs listé les 4.000 incarcérations et les 75.000 radiations d'office de domicile, pour la période considérée.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube