Re: Tijdlijn

De data van de verslagen over Herman Geschier (zie forum) en van de andere rapporten of missieorders (zie forum) kunnen ook nog toegevoegd worden.

Re: Tijdlijn

In 1984 bracht René Haquin zijn boek uit over de WNP » Forum

Re: Tijdlijn

De andere inbraken in de Auberge des Chevaliers kunnen ook interessant zijn om in het lijstje te zetten nl. 25 december 1981 en 30 november 1982 (zie forum).

Op 21 januari 1983 wordt de eerste overval gepleegd op een Delhaize in België (zie forum)

Op 18 maart 1983 wordt de Colruyt van Evere overvallen (geen officieel Bendefeit) (zie forum), de dag van het artikel in de Nouvel Europe Magazine.

Op 6 december 1983 wordt een Golf gestolen uit de garage d'Ieteren in de rue du Mail en wordt enkele uren later gebruikt voor een overval in Drogenbos (zie forum).

Op 22 januari 1985 wordt François Ertrijckx vermoord teruggeveonden in een auto met draaiende motor in het struikgewas was gereden op het parkeerterrein van Westland Shopping Center in Anderlecht. (zie forum).

En wat moeten we doen met dit?

14

Re: Tijdlijn

Je gaat me iets te snel. smile Ik heb ondertussen al de post van the end, de post over Luciano Bender en het boek van René Haquin toegevoegd.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Tijdlijn

Ik ga misschien wat snel maar ik noteer hier liever direct wat mij te binnen schiet. Anders vergeet ik het weer. hmm

Dus is hier nog een belangrijke info: op 23 november 1985 wordt de 23-jarige Daniël Gillard (per ongeluk?), uit de entourage van Jean-Francis Calmette neergeschoten in Charleroi.

16

Re: Tijdlijn

Merovinger wrote:

Ik ga misschien wat snel maar ik noteer hier liever direct wat mij te binnen schiet. Anders vergeet ik het weer. hmm

Geen probleem, hoe meer info hoe liever. Ik heb ondertussen de info over Gillard en Geschier en de info in deze post toegevoegd.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

17

Re: Tijdlijn

Op deze pagina zijn nog veel data te vinden om toe te voegen aan de tijdlijn » anneesdeplomb.topdiscussion.com/

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Tijdlijn

In april 1984 krijgen Victor Massart, Joseph Kausse, Bernard Estievenart en Robert Chevalier het bevel van de hiërarchie van de staatsveiligheid om geen contact meer te onderhouden met Michel Libert.

Op 1 januari 1985 werd de ploeg Massart ontbonden.

Op 22 augustus 1985 richten Michel Libert en Lucien Marbaix samen de vzw "Les Compagnons du Christ-Graal" op.

Re: Tijdlijn

Hierbij nog een paar data van begin lidmaatschap WNP:

  • 1 februari 1981: Philippe Bataille en Geert Keymeulen

  • 31 mei 1981: Michel Bouche

  • 27 september 1981: Marcel Barbier

  • 10 oktober 1981: Marc De Jode en Bernard Peche

  • oktober 1981: Philippe Vande Herreweghe

  • 1 juni 1982: Bertrand Nile en Olivier Nile

20

Re: Tijdlijn

Merovinger wrote:

Hierbij nog een paar data van begin lidmaatschap WNP:

  • 1 februari 1981: Philippe Bataille en Geert Keymeulen

Ben je zeker van deze datum? Want in februari zat Latinus nog in Chili en bestond WNP nog niet.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube