Re: Brussel: 18 September 1982

Afgelopen jaar hetzelfde: aanslagen tegen synagogen en joden in het algemeen. Maar hoevele van ons, zijn daardoor anders gaan denken over de acties van Israel in de Gazastrook en op de Westbank? Ok ik wil best geloven dat valse vlag operaties bestaan, maar kom dan wel een sterk motief. Als iemand beweert dat deze ene aanslag de publieke en politieke opinie moest doen omslaan ten faveure van Irael, dan verwacht ik ook bewijzen dat dit zo gegaan is. Lijkt me eerder een gevalletje 'false alarm'.

12

Re: Brussel: 18 September 1982

noorderling wrote:

Afgelopen jaar hetzelfde: aanslagen tegen synagogen en joden in het algemeen. Maar hoevele van ons, zijn daardoor anders gaan denken over de acties van Israel in de gazastrook en op de westbank?

Wel, laat ons zeggen dat de haat tegen moslims nog maar wat toegenomen is.

Re: Brussel: 18 September 1982

Ik kan je verzekeren dat, in Nederland althans, in het nieuws en publieke debat dit als 2 verschillende zaken wordt gezien. In de jaren '80 waren de mensen niet achterlijk en was dat net eender. Mensen a la false flag omleggen in een synagoge helpt dus geen snars, en is voor mij qua motief net effe een brug te ver. Tenzij dit plan misschien uit de gedachtekoker kwam van een psychopaat, maar dan noem ik het banditisme.

14

Re: Brussel: 18 September 1982

Ach ja, in het nuchtere Nederland. Tiens, is dat niet het land waar een onwelriekend publiek discours tegen de islam de mensen in de handen van Wilders&co drijft? En hun tegenstanders in handen van de salafisten? En het zal wel niet politiek correct van me zijn maar: als het op het doorzien van manipulaties en medialeugens aankomt, wel dan vind ik de meerderheid van de mensen inderdaad achterlijk. En moest het niet zo zijn, dan hield de Amerikaanse overheid (DoD en JCS) zich echt niet bezig met zaken als Operatie Northwoods. En nu houd ik deze uitweiding voor bekeken, ik ben er al te ver ingetrold. Terug over naar 18 september 1982.

Re: Brussel: 18 September 1982

Nee sorry, het is eerder omgekeerd. Er zijn tegenwoordig massa's autochtone nederlanders die fel anti-israel zijn. Die groep wordt steeds groter. Daar kan geen false flag iets aan veranderen.

Of zelfs nog sterker. Na de aanslag op charlie hebdo, was het groeiende geluid dat de móslims juist het slachtoffer zijn. Een heel klein groepje van haters probeert de islam een slechte naam te geven. Ten onrechte, zegt deze steeds massaler wordende groep, want islam is de religie van de vrede. Met andere woorden, een valse vlag plannen is nog niet zo makkelijk. Niets zo grillig als de publieke opinie. Daarop gokken is gekkenwerk.

16

Re: Brussel: 18 September 1982

patrick111 wrote:

De aanslag werd enkele dagen later opgeëist door de Zwarte Libanon-organisatie.

Kent er iemand deze organisatie? Heeft deze wel echt bestaan?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Brussel: 18 September 1982

Zwarte Libanon » www.trackingterrorism.org

Servo per Amikeco

18

Re: Brussel: 18 September 1982

Zie je, een "inactieve" groep zonder verdere info. Zo false flag als kan zijn. Genre: de extreemlinkse terroristische BSR van... Patrick Haemers!

Re: Brussel: 18 September 1982

Dit kan wel eens heel interessant zijn voor verschillende redenen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Brussel: 18 September 1982

Twee quotes uit artikels van toen, die mijn aandacht trekken:

De actie was selectief, er raakten alleen maar smerissen en leden van de zionistische geheime dienst gewond.

De Belgische zionistische federatie was "verwonderd noch verbaasd over de aanslag". De federatie meent dat "zelfs als de aanslag gepleegd werd door een beroepsmisdadiger, deze toch weer de weg geëffend heeft voor een opleving van het anti-semitisme.

Met Libanezen zowel in WNP als PDG en met Syriër Faez Al Ajjaz plus de Falangisten alsook Geschier en Eurosystem Libanon, kan men afvragen of er geen verbanden zijn. Dit is vier dagen na de slachtpartij in de vluchtelingenkampen en de moord op de Libanese president. Het is ook toen dat Israël de Falangisten in de steek gelaten heeft en ze geen steun meer kregen. Vanaf toen heeft de Mossad een andere buitenlandse politiek gehanteerd. met andere woorden dit is een keerpunt in de Libanon-oorlog, en een mokerslag voor de Falangisten die trouwen hun oorlog volledig financierden via drughandel.

Het doet me ook voor een stuk denken aan de diefstal van de Peugeot met een op een Kalshnikov lijkend wapen, die enkel gebruikt is in Geval, en waar voor beide feiten, de daders hun best deden om een Arabische tongval na te doen. Er bestaat volgens mij een grote kans dat de Peugeot ook gebruikt is voor de aanslagen op de Franse doelwitten tegen de uitlevering van Barbie door Frankrijk.

Er is ook nog dat Dekaise joods is, en dat bij de diefstal in Dinant een grote potige kerel aan de haal gaat met de Faul, die potige kerel is er niet in Waver. Last van zijn been? Doch het is wel later die grote die mankt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.