11

Re: Boek: De geheimen van de Staatsveiligheid

Heb het zonet gekocht, bij het doorbladeren toch wat interessants gevonden/gelezen. Zal wat updates geven, voor zover anderen me niet voor zijn.

Re: Boek: De geheimen van de Staatsveiligheid

OK Raf hou ons op de hoogte.

13

Re: Boek: De geheimen van de Staatsveiligheid

Merovinger wrote:

Bizar. Terwijl de pers in alle talen zwijgt over het boek van Gérald Damseaux, ex-agent van de staatsveiligheid, die nog wel wat andere echte vuile was beschrijft over de staatsveiligheid. Maar dat zal wel te gevoelig liggen zeker?

Ik denk dat het eerder ligt aan het feit dat de auteur van dit boek ook werkt als journalist voor De Tijd en daardoor sowieso meer reclame kan maken voor zijn boek. Ook niet vergeten dat Damseaux zijn boek zelf heeft uitgegeven.

Raf wrote:

Heb het zonet gekocht, bij het doorbladeren toch wat interessants gevonden/gelezen. Zal wat updates geven, voor zover anderen me niet voor zijn.

Fantastisch, ik kijk ernaar uit.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: De geheimen van de Staatsveiligheid

Verwacht vooral geen revelaties over het WNP; deze organisatie komt slechts terloops aan bod in het boek. Over Lars Bové: zie zijn repliek op het opiniestuk van Joris van der Aa (Apache 2010).

Deception is a state of mind and the mind of the State (James Jesus Angleton)

Re: Boek: De geheimen van de Staatsveiligheid

Die middelen waren al eerder besproken hoor. Wat misschien wel geen toeval is, is dat ze het net nu publiek maken om zo de gemoederen wat te bedaren.

Verwacht nooit een boek met de waarheid over de VSE. Het zullen altijd halve waarheden of leugens zijn. Net als het boek van Robert Beijer, wat je hoort is altijd de "laatste leugen"

Servo per Amikeco

16

Re: Boek: De geheimen van de Staatsveiligheid

"Staatsveiligheid spreekt met de duivel als die goeie informatie heeft"

Journalist Lars Bové moest ver gaan om een boek te kunnen schrijven over de Staatsveiligheid. Vast stond maar bar weinig. Zelfs aangaande informatie over zichzelf bleek de auteur niet gerustgesteld te kunnen worden. Of zoals een medewerker van de dienst zich hardop afvroeg: "Wie houden we voor de gek?"

Lees de hele boekrecensie van Jan Willems hier » www.dewereldmorgen.be/

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

17

Re: Boek: De geheimen van de Staatsveiligheid

De WNP komt inderdaad aan bod, maar het stuk lijkt wel zo van deze site gehaald te zijn. Het boek is niet echt slecht, maar het woord "staatsveiligheid" komt er zo vaak in voor, dat het lezen van sommige pagina's vervelend word. Ik ben wegens drukke werkzaamheden pas eraan begonnen, houd jullie op de hoogte.

18

Re: Boek: De geheimen van de Staatsveiligheid

Op Blz 245 staat dat men er over nadenkt in Belgie een nieuwe Stay Behind organisatie op te richten. Men omschrijft een dergelijk netwerk als "een cadeau voor de Democratie".

19

Re: Boek: De geheimen van de Staatsveiligheid

hmm, leg eens uit Raf; wie is "men"? dank.

20

Re: Boek: De geheimen van de Staatsveiligheid

Ik heb de tekst hier overgenomen » Forum 

Wat de exacte reden is om een nieuw netwerk uit te bouwen, komt niet echt aan bod in de tekst.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube