101

Re: Jean Bultot

Bultot had blijkbaar twee favoriete Bende-speurders:

Je retéléphone moi-même au Juge. S'il ne peut venir, je ne parlerai qu'à deux flics: Ruth et Lachlan. Ces deux gendarmes font partie de la trop petite élite des flics corrects et courtois: il y a manière et manière de faire son travail!

En een beetje verder:

J'y retrouve deux gendarmes qui furent toujours corrects : l'adjudant Lachlan et son adjoint Ruth.

Bron » mozsnake.skyrock.com (de blog van Bultot)

Wat er met één van de twee favoriete speurders van Bultot is gebeurd, hoeven we hier niet uit te leggen natuurlijk.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

102

Re: Jean Bultot

Een stippellijntje dat ik nog niet kende: Claudine Falkenburg, een vriendin van Bultot werkte ooit op het kabinet van Cecile Goor (PSC, close met VDB). Op hetzelfde kabinet werkte ... Paul Latinus.

Bron: Godbille

103

Re: Jean Bultot

Trojan wrote:

Een stippellijntje dat ik nog niet kende: Claudine Falkenburg, een vriendin van Bultot werkte ooit op het kabinet van Cecile Goor (PSC, close met VDB). Op hetzelfde kabinet werkte ... Paul Latinus.

Dat kan wel een kleine relevantie hebben, want ik lees hier en daar dat de snippers die werden gevonden in de nabijheid van een uitgebrande Bende-auto die worden toegeschreven aan Bultot, eigenlijk in het handschrift zijn van Claudine Falkenburg.

Re: Jean Bultot

Jean Bultot over de handschriftanalyse, door de expert Guillaume, van het geschrift op de verkoolde papiersnippers in het Bos van La Houssière:

En ce qui concerne les notes de mon amie, une contre expertise a FORMELLEMENT démontré que l'expert Guillaume est un farfelu. J'envoie ici le rapport de l'expert etonné de l'impudence de Guillaume. L'expert Guillaume a déclaré avec 4 mots a moitiés calcinés: Il s'agit de l'écriture de l'amie de Bultot mais … quand elle etait plus jeune.

Le 17 septembre 1991, Madame A.M. Stroobants, graphologue et experte auprès des Tribunaux a établi un rapport à ma demande. Paragraphe 2 et 3: "Il est très difficile d'établir un rapport d'expertise sur un document ne contenant que cinq mots. C'est insuffisant de déterminer avec certitude à qui appartient l'écriture tracée sur ce papier. D'autant plus que le document est calciné et petit."

Guillaume a souvent été ridiculisé par des avocats en cour d'Assises, entre autre par Graindorge.

Bron: Zijn commentaren bij zijn filmpje op www.youtube.be

105

Re: Jean Bultot

Jean Bultot: "Ecoute, Leon [De Staerke], op zeker ogenblik zit peetvader Michel Dewit in de cel met een bloeddruk van wel dertig. Grote paniek. Het was weekend en er waren bij ons geen gepaste medicijnen aanwezig. Ik heb alle apotheken van Brussel afgebeld en heb ten slotte in Vilvoorde Catapressan kunnen kopen en het met de hulp van de politie laten ophalen. Een maand later zit ik in de Jonathan en ineens krijg ik aan mijn tafel een fles champagne aangeboden. Van Rama. Uit dank dat ik het leven van Dewit had gered. Sympa, tu ne trouves pas? En weet je wat hij me kwam zeggen? Dat er een contract op mijn hoofd stond en dat 'Le Flingueur' was aangeduid om mij te doden."

"Alain Moussa, de pooier van Maud Sarr?"

"Inderdaad. Waarom wilde men mij uit de weg ruimen? Is er een verband met al die valse sporen in het bos van Houssière."

Bron: Bende van Nijvel | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

106

Re: Jean Bultot

Uit het boek van Gérald Damseaux:

Funck rédige: Bultot aurait mis au point un système d’évasion réservé aux détenus ayant des moyens financiers importants. Moyennant forte somme, il les transfère à la prison de Forest par le tunnel reliant les deux établissements. À mi-parcours, Bultot soulève une trappe secrète et le détenu s’évade par les égouts. Astuce: pour Saint-Gilles le détenu est transféré dans la prison voisine; à Forest, le greffe ignore l’arrivée du transféré, donc c’est sans trace.

Maar Damseaux preciseert dat Funck zonder de minste controle alles redigeerde wat een tot informant gebombardeerde cipier hem inblies.

107

Re: Jean Bultot

Jean Bultot: "Mijn leuze was 'Résiste et Mords', dezelfde als die van de Ardense Jagers. Mijn droom was baas te worden van de gevangenis van Saint-Hubert, want ik ben dol op de buitenlucht. Gol en Raes staken daar een stokje voor. Waarom wilden ze mij per se in Sint-Gillis houden? Dodo informeerde me in de loop van 1985 dat er op het ministerie van Justitie een dossier over mij lag met daarop 'extreem- rechts', in het rood onderstreept."

"Ik vertrouwde haar toen toe dat ik ooit de waarheid aan het licht zou brengen over de duistere krachten die me kwaad wensten en dat ik de opdrachtgevers van de Bendemisdaden zou aanklagen. Als ik ze vond, tenminste. Ik gaf onderzoeksrechter Troch van de Delta-cel de tip dat er in het Bendeonderzoek gezocht moest worden in de richting van Vanden Boeynants, Mathot, de dood van Latinus, de brand bij Pour en de affaire-Dekaise."

Bron: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

108

Re: Jean Bultot

(...) "Interessant werd het pas toen ik Bultot vertelde dat ik wist dat hij in de gevangenis van Sint-Gillis huurlingen had gerekruteerd voor de bende van Nijvel. 'Wie dan wel?' wilde hij weten. Ik liet de namen vallen van Philippe 'Johnny' De Staerke, van Robert Eckhardt en van de garagisten Dominique Salesse en Roger Neirinck. Als ervaren debater slaagde ik erin om hem kwaad te krijgen door bij hoog en laag vol te houden dat hij was tussengekomen om gestolen Golfs met schietstand te laten ombouwe, dat hijzelf bij Salesse en Neirinck was geweest. Geheel over zijn toeren vroeg hij van wie ik dit dan had. Toen ik kalm antwoordde 'van henzelf' ontplofte hij, riep dat ze fantasten waren, want dat de wagens na tussenkomst van Bouhouche en van Eric Lammers bij Alain Weykamp werden geprepareerd. Heel snel viel zijn frank dat hij zijn mond had voorbij gepraat." (...)

Bron: Jean Pierre Van Rossem | Humo | 24 februari 1998

109

Re: Jean Bultot

Advocaat-generaal Du Four - na de Bendecommissie bis benoemd tot procureur van Dendermonde - die in opdracht van Justitie in 1996 een syntheserapport maakte, beschouwde de piste Bultot als een machinatie binnen het onderzoek om de speurders op een dwaalspoor te brengen:

"Men kan dit beoordelen als manipulatie om de politie op een dwaalspoor te brengen. Dat sluit ik niet uit. (...) Ik denk niet dat deze man het brein achter de aanslagen is. Hij duikt wel af en toe op. Zijn juiste rol is niet duidelijk. Hij heeft een rol gespeeld, zelf laat hij soms uitschijnen dat deze rol belangrijk was en dan trekt hij dat vervolgens terug."

Bron: De namen uit de doofpot | Stef Janssens

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean Bultot

Gevangenisbaas aangehouden voor oplichting

Jean Bultot (34), adjunct-directeur van de gevangenis van Sint-Gillis, zit nu zelf in voorhechtenis. Begin maart [1985] reeds werd hij door onderzoeksrechter Lyna in betichting gesteld van heling. Toen werd hij niet onder aanhoudingsmandaat geplaatst. Dit gebeurde wel woensdag na een nieuwe ondervraging.

Vorig jaar kocht Bultot een dure zeilboot in Zuid-Frankrijk maar hij wilde de boot weer kwijt. Hij vond een koper in de persoon van een gewezen gedetineerde, Paul van A., die hem betaalde met een pak aandelen. Toen Bultot de aandelen ging aanbieden op de bank, bleek een deel ervan gestolen. Paul Van A. werd meteen opgepakt en in voorhechtenis geplaatst, maar volgens hem was Bultot goed op de hoogte. Bultot heeft dat steeds ontkend en heeft altijd verklaard dat hij slachtoffer was van zijn goedheid.

In zijn woning binnen de gevangenismuren werden ook een aantal wapens gevonden o.m. drie jachtgeweren, een karabijn en een pistool. Bultot, die veel van vuurwapens houdt, had daar een vergunning voor.

Bron: Het Laatste Nieuws | 10 mei 1985

http://nsm08.casimages.com/img/2015/08/10//15081005033114738713498067.jpg

Bron: Het Laatste Nieuws | 9 november 1995