501

Re: Aalst: Proloog

De onderzoekers in Dendermonde hebben interesse in de Renault 25, omdat zo'n wagen - hetzelfde type en kleur - gesignaleerd was voor de feiten in Aalst. En omdat een robotfoto van één van de verdachte in Aalst - een robotfoto met bril - grote gelijkenissen vertoont met een agent van het bedrijf van Beijer. Dat zelfde bedrijf heeft eveneens foto's genomen van de Delhaize in Aalst.

Bestaat er hier meer info over?

502

Re: Aalst: Proloog

Vond nog dit in een oud artikel over De Marlets:

Dertig jaar lang waren ze de bekendste en actiefste orkestband van Vlaanderen. In 1994 - na een drieduizendtal optredens en een aantal populaire meestampers op nummer een in de Vlaamse hitparade - lieten de Limburgse Marlets de biertenten en pensenkermissen polonaisegewijs achter zich.

Sinds de wegen van het olijke zestal zich scheidden, is er weinig meer van hen vernomen, tot de Marlets midden vorige week op een wel bijzonder eigenaardige manier tot het hoofdpunt van het journaal werden gebombardeerd. Blijkbaar had de Bende van Nijvel een halfuur voor de bloedigste aanslag (die op de Delhaize van Aalst, waarbij acht doden vielen) op een regionale radiozender de carnavalsklassieker "Te voet naar Scherpenheuvel" aangevraagd.

"Dat was heel vreemd voor ons", reageert René Schroyen (57), die altijd de leiding over de Marlets heeft gehad. "Het was vooral contradictorisch omdat we altijd feest- en ambiancemuziek hebben gemaakt, en dan worden we gelinkt aan zo iets lugubers. We kunnen alleen hopen dat het er niets mee te maken heeft, of dat het tot een opheldering leidt. Toen ik het bericht op het nieuws hoorde, heb ik meteen opgezocht in welk jaar we 'Te voet naar Scherpenheuvel' precies hebben uitgebracht. Toen bleek dat het in juni 1985, in de periode rond de aanslag, inderdaad de nummer-1-hit was. Ik zal het vanaf nu nooit meer vergeten, maar dat betekent nog niet dat het liedje een wrange nasmaak krijgt. Het blijft onze grote hit, en daar bewaar je goede herinneringen aan."

Bron: De Standaard | 8 februari 2003

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

503

Re: Aalst: Proloog

Dirty Harry, om antwoord op uw vraag te geven hoe ik op het industriepark van Erembodegem terecht gekomen ben: ik ben daar terecht gekomen omdat ik eerst verkeerd ingelicht was. Ik dacht eerst dat de familie Van Den Steen in 1985 al een pand had bij de gebouwen van Podevijn. Maar achteraf bleek deze info verkeerd. Maar er zijn op de dag juist voor de overval schoten gehoord op het industriepark aan de Molenstraat in Erembodegem, later zijn er ook kogegels gevonden: Remington 221. Deze kogels zijn overgemaakt aan de Cel Waals Brabant en het gerecht van Dendermonde. Ook is het zoals ik al eerder poste de ideale verlaten plek om direct van de autosnelweg ongezien naartoe te rijden en achteraan de wasserij (nu afgebroken) u te verstoppen om dan ongezien tevoorschijn te komen aan de Delhaize van Aalst.

504

Re: Aalst: Proloog

Kenza waren de schoten op de dag niet stortplaats in Sint-Stevens-Woluwe?

505

Re: Aalst: Proloog

Eenhoorn, de schoten zijn gehoord door een paar supporters of ouders van wie hun metgezellen aan het voetballen waren aan de overkant van de verhoogde spoorwegberm. Men dacht op die moment aan jagers. Achteraf zijn er achter de wasserij aan de Molenstraat in Erembodegem Industrie kogels gevonden van het type Remington 221. Ik ken niets van kogels maar dat lijken mij geen kogels om mee op konijntjes te jagen. Wat ik vermoed, is dat ze voor hun laffe daad daar hun georganiseerd hebben, wapen eens getest en dan gaan moorden. De info over de schoten en kogels klopt 100% en is gekend bij de CWB.

506

Re: Aalst: Proloog

Ok, duidelijk Kenza we spreken hier van twee verschillende feiten.

Re: Aalst: Proloog

Over de Bende van Hofstade ook geen spoor, volgens mij de locals die hen naar de Delhaize moesten loodsen en het voorbereiden werk deden. De "Mercedes" van Kuros zijn vader stond in een garage te Hofstade.

508

Re: Aalst: Proloog

Ik persoonlijk heb het wat moeilijk met het verhaal van Kuros.

509

Re: Aalst: Proloog

kenza, toch vooral wat de familie Van der Steen betreft.

510

Re: Aalst: Proloog

Raven wat bedoelt u?