121

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Wel, nemesis, that's the question... en als dat zo  is... wel dan... (en inderdaad, deze foto komt van "wild ones").

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Ik ben quasi zeker dat deze man niet E. Lammers is, de neus en de mond, de ogen, het gezicht is totaal anders....

123

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Ik ben ver van zeker, maar ik vind de gelijkenis niet ook weer niet zo slecht, integendeel - ik zou zeker niet durven beweren dat het 'em niet is. Gezien ze beiden de bijnaam "Bête" dragen en beiden in extreem-rechtse kringen vertoefden is het de vraag wel waard, denk ik. Maar daar houdt het voorlopig ook op. Verder spitten op de link Van Hees - Woods/Hoods - Rocky/WNP/... is alleszins interessant.

124

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Aubanel wrote:

Enkele personages nog: Serge Clooth, Marc Duriau ("gezelfmoord" op 1 augustus 1986), Marc Goossens en Alain Lenglet. Serge Clooth ('De Irokees') vertelde aan de politie dat Christine van Hees op de hoogte was van de plannen voor Vielsalm, en dat dit haar lot heeft bezegeld.

Roland Kluger en Jean-Paul Wittemans... Nogal veel entourage van Plastic Bertrand in dit relaas. En ook nog een zekere Pascal Lamarque.

Deze Lamarque komt ook aan bod in een nota van de Staatsveiligheid:

Op 24 maart 1997 verstuurt administrateur-generaal Bart Van Lijsebeth van de Staatsveiligheid een acht pagina's tellende nota naar procureur Bourlet en naar de nationale magistraten Vandoren, Duinslaeger en Van Heers. Van Lijsebeth heeft in de voorgaande maanden al uiting gegeven aan zijn wrevel omdat Neufchâteau aardig in het vaarwater aan het komen was van wat zijn diensten eerder aan inlichtingen hadden vergaard over sekten?

De nota - onder de altijd spannende hoofding 'confidentieel' - beschrijft hoe de Staatsveiligheid zich is beginnen te interesseren voor de door Annie Bouty geleide sekte Celestian Church of Christ, een schakel in het netwerk van bedrijfjes en vzw'tjes waarlangs Bouty mensenhandel bedreef tussen België en enkele Afrikaanse staten? Een van de andere schakels, zegt Van Lijsebeth, was de vzw Asetanas, gelegen aan de Troonstraat 14, op de grens van Brussel met Elsene. Blijkens de statuten diende de vzw om de belangen van Afrikaanse studenten in België te behartigen. De stichtende leden zijn Claude Michel (voorzitter), Georges Bouty (secretaris) en Claude Ceresa (schatbewaarder). Het interessante aan deze vzw, zegt Van Lijsebeth, is dat elk van de leden in nauw contact staat met Nihoul en Bouty, van wie Georges overigens de broer is. Dit hele gezelschap behoort bovendien tot de vaste klanten van de Brusselse bar The Coco Beach, die uitgebaat wordt door een vroegere maitresse van wijlen Patrick Haemers.

Wat daar nu eventueel misdadig aan zou kunnen zijn, specificeert Van Lijsebeth niet. Uit zijn nota is op te maken dat hij niet meer wil doen dan te wijzen op de verbanden tussen de personen die hij noemt. Om die reden voegt hij in bijlage een opsomming toe van mensen die luidens de Staatsveiligheid tot de 'mouvance Bouty-Nihoul' moeten worden gerekend. Van Lijsebeth citeert zeven namen: Georges Bouty, Claude Ceresa, Agim Memedov, Pascal Lamarque, Marie-Claire De Gieter, Max Slot en Joseph De Gieter. Voor elk van deze zeven geeft de baas van de Staatsveiligheid een lange en volledige opsomming van hun gerechtelijke antecedenten.

Omtrent Claude Ceresa - die inmiddels zijn naam heeft laten veranderen - kan hij meedelen dat het hier gaat om een homofiel met een reeks veroordelingen wegens allerlei oplichtingszaken en een frauduleus bankroet. De genaamde Pascal Lamarque komt in het rijtje voor omdat hij van 1984 tot 1990 samenwoonde met Ceresa. Hij is geboren in 1964. Zijn strafblad is merkelijk langer: elf veroordelingen tussen augustus 1983 en september 1995. Lamarque heeft ongeveer alles mispeuterd wat er te mispeuteren valt: diefstallen met geweld, verkrachtingen van minderjarigen, drugshandel, autodiefstal, slagen en verwondingen, smaad aan een agent, vluchtmisdrijf na een ongeval, beschadiging van monumenten... Michel Lelièvre was duidelijk niet de enige marginale vriend van Michel Nihoul.

Hoe onwaarschijnlijk dit ook mag klinken: tot nog toe heeft geen enkele speurder of magistraat, spijts meer dan een jaar 'doorgedreven onderzoek', het verband opgemerkt. Pascal Lamarque is niemand minder dan de jongeman met wie Christine Van Hees in de laatste maanden van haar leven heeft gecorrespondeerd en met wie ze duidelijk een aantal geheimen deelde. Het is aan hem dat Christine Van Hees op 20 december 1983, minder dan twee maanden voor haar dood schreef dat ze van huis wil weglopen en haar levensstijl drastisch veranderen: "Ik smeek je, vraag me niet waar. Vraag me niet waarom, en nog minder waarom ik niet meer kan schrijven." En wat later: "Ik heb een ellendige kerst beleefd en een triest nieuwjaar. Maar tussen de twee was het echt fantastisch want ik heb de Liefde van mijn leven ontmoet."

Bron: De X-dossiers: wat België niet mocht weten over de zaak Dutroux | Annemie Bulté, Douglas De Coninck en Marie-Jeanne Van Heeswyck

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Iets is toch nu zeker, de bende noemt zich Outs (misschien afkorting van Outsiders?) en niet Hoods of Wouts.

126

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Ok, klinkt aannemelijk. Goed om weten, ben je zeker hiervan nemesis?

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Ik ben totaal zeker dat de echte naam van de bende Outs is. dim, privé boodschap naar jouw gestuurd.

128

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Top, goed ontvangen. Puik werk nemesis!

129

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Nemesis, kan ik ook wat info krijgen over hoe je aan de outs komt aub?

130

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Wel dit maakt me ook wel nieuwsgierig. Wat of wie zijn de outs? Heeft dit met skinheads te maken? In het Van Hees dossier is sprake van een leider van skinheads waar iedereen bang van had, dit gaat heel waarschijnlijk over een skinhead leider uit Molenbeek.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.