511

Re: Verhaal van Kuros

Er is toch één iets dat ik niet snap. Als die 3 vrouwen er effectief elk een minnaar op nahielden en om wat voor reden ook op een gruwelijke manier van hun echtgenoot af wilden blijf ik het raar vinden dat de echtgenote van Gilbert Van der Steen als enige haar man vergezeld heeft naar de Delhaize MET haar kinderen erbij. 

Dat risico neem je toch niet.

Re: Verhaal van Kuros

Dat verhaal van die "exen" mag dan nog niet (of gedeeltelijk) kloppen ... er is steeds nog die link met Podevijn, het race- en jagersmilieu. 

Bij de Familie VDS kunnen er ook andere motieven gespeeld hebben (volgens David koppen de geruchten over zijn moeder niet), misschien vermoedde Podevijn dat ze iets teveel gezien hebben op de parking, wat is de voorgeschiedenis tussen die families (de kinderen weten dat ook niet altijd),...

Wordt er eigenlijk nog iets met het dossier van Kuros gedaan, of is dat definitief verticaal geklasseerd?
Idem voor de getuigenis van Murcielago.

Bij Kuros hecht ik ook veel belang aan zijn Mercedes die bij een garagist in "Hofstade" stond.

513

Re: Verhaal van Kuros

Via via enkele posts op dit forum, ben ik op dit gedeelte beland; en ik moet zeggen ik vind het allemaal zeer interessant.
Daarbij lees ik, dat Kuros niet de enige is.
Ik zit dan wel bij pagina 25; ik vraag me bij deze af of hier nog gevolg werd aan gegeven, en wat de meest recente stand van zaken is?
Is Kuros nog onder ons?

514

Re: Verhaal van Kuros

Wim wrote:

Via via enkele posts op dit forum, ben ik op dit gedeelte beland; en ik moet zeggen ik vind het allemaal zeer interessant.
Daarbij lees ik, dat Kuros niet de enige is.
Ik zit dan wel bij pagina 25; ik vraag me bij deze af of hier nog gevolg werd aan gegeven, en wat de meest recente stand van zaken is?
Is Kuros nog onder ons?

Kuros is helaas niet meer onder ons. Bij mijn weten is er geen verder gevolg aan de verklaring gegeven of toch niet tot op het bot volledig uitgespit wat mogelijk kan of niet kan. Naar ik heb vernomen staan ook niet alle details van het verhaal op dit forum maar zijn een of meerdere forumleden hier, wel op de hoogte gebracht van het volledige verhaal met meer details.

Non semper ea sunt quae videntur

515

Re: Verhaal van Kuros

FreCR wrote:

Kuros is helaas niet meer onder ons. Bij mijn weten is er geen verder gevolg aan de verklaring gegeven of toch niet tot op het bot volledig uitgespit wat mogelijk kan of niet kan. Naar ik heb vernomen staan ook niet alle details van het verhaal op dit forum maar zijn een of meerdere forumleden hier, wel op de hoogte gebracht van het volledige verhaal met meer details.

Hilde Geens heeft volgens mij de afgelopen weken aan het Kuros verhaal gerefereerd, ik ben vergeten in welk blad/artikel/interview. Maar het kwam er op neer dat iemand naar haar toe gekomen was (identiek aan kuros zijn verhaal) en dat ze de speurders bekritiseerde omdat ze ' aan zo iets onnozels wel 2 dagen tijd hebben besteed, maar aan een serieuze pist niet'. Er is vast wel iemand die het ook heeft gelezen/gehoord.

Re: Verhaal van Kuros

Kuros heeft zijn verhaal privaat gedeeld met meerderen formleden, dit verhaal was uitgebreider dan hier gedeeld.

517

Re: Verhaal van Kuros

vleermuisje1971 wrote:

Kuros heeft zijn verhaal privaat gedeeld met meerderen formleden, dit verhaal was uitgebreider dan hier gedeeld.

Dat verhaal intereseert me wel.
Is het mogelijk om wat daarvan (nog) beschikbaar is, te lezen ergens?
Bedankt.

518

Re: Verhaal van Kuros

Hoe wist Kuros dat hij vermoord moest worden? Heeft iemand gezegd van "kun je a.u.b. morgen avond om 19.30h naar de achterkant van de Delhaize komen?" Wie zou dat dan gezegd hebben en met welk smoesje wilde ze hem lokken. Als ze moesten hopen op de goed gelovigheid van hun slachtoffers om op te dagen dan zat dat plan toch knudde in elkaar.

Re: Verhaal van Kuros

Zijn vrouw heeft hem 2 keer expliciet gevraagd om op dat moment een kip in Delhaize te gaan kopen. Waarbij ze 2de keer iets gevraagd had in de aard: ga je nu vertrekken?

Hij heeft zich op het laatste moment bedacht en is naar de beenhouwer gegaan.

Zijn wagen is ook een keert gesaboteerd geweest etc.

De kans dat alle 'voorgeselecteerde' slachtoffers komen opdagen is klein, maar als er enkele komen opdagen zijn die toch uit de weg geruimd tijdens ordinaire overval. Iemand voor zijn deur vermoorden gaat er al onderzoek komen: heeft die persoon vijanden, financiële situatie, scheiding,... Hier ging men er gewoon van uit: op de verkeerde plaats op het verkeerde moment.
Dus dat is al een veel kleinere pakkans.

Wie zijn vijand met een smoes naar de parking kan lokken heeft 'geluk', en de anderen hebben gewoon pech gehad.

Het zijn dan volgens het milieu niet totaal nutteloze slachtoffers (collateral damage) maar een vriendendienst, zogezegd in het kader van de Strategie van de Spanning.

Men heeft de soldaten dus een 'ideaal' en ook het gevoel dat de 'slachtoffers' niet compleet nutteloos zijn, waardoor ze minder schuldgevoel hebben. In hoeverre ze niet allemaal psychopaat zijn.

Re: Verhaal van Kuros

Raakt kant nog wal  als dat 2x gevraagd is beetje opvallend niet?  Amateur werk   dus? De bende was geniaal en profesioneel? Geen plan b bij niet op komen dagen om hem als nog te vermoorden?Sabotage aan een auto waarom moeilijk.doen en.niet gewoon simpel een kogel? Sorry dit verhaal rammelt aan alle kanten.