Topic: Waar hangen ex-verdachte van de bende nu rond?

Hallo iedereen, ik volg het dossier al enkele jaren en hou me de laatste maanden wat bezig met het achterhalen van wat vele namen in het dossier nu uitspoken. We weten allemaal dat vele reeds overleden zijn, maar wat spoken andere personen nu nog uit? Alsook zal het dossier niet verjaren, wat ik een groot nadeel vind. Houden er zich wel nog genoeg onderzoekers mee bezig? Aan de andere kant zijn er dossier die pas nu verjaring opgehelderd werden (ik denk aan enkele fraude dossiers).

Een week geleden ben ik naar een bespreking geweest over de bende, de verjaring... In de zaal zaten bv David en de agent die destijds een shot loste op de vluchtende wagen te Aalst (heb de hele avond neergeschreven). Zijn er nog avonden als deze?

2

Re: Waar hangen ex-verdachte van de bende nu rond?

Wel, er wordt gesproken over verdachten in Spanje (zie o.a. de zaak Nitelet) en in het zuiden van Frankrijk (zie de sudisten)... Volgens Ostrovsky werden er Bende-leden destijds naar Israël ge-exfiltreerd. Een aantal anderen leven nog steeds in België (Murat, De Staerke, Baugniet, ...). Een heleboel top-verdachten liggen nu onder de zoden (Vandeuren, ...) Bouhouche zou samen met Elvis in Las Vegas een cabaret begonnen zijn.

Maar er wordt veel gesproken, dus we hebben er het raden naar. Het is gek, trouwens, wie je op Facebook allemaal kunt vinden... Soms bijzonder verhelderend.

Re: Waar hangen ex-verdachte van de bende nu rond?

Recente foto en woonplaats Leon De Staerke kan je via zijn vrouw terugvinden op Facebook (tenminste als hij penitentiair verlof heeft). Duivelse blik herken je uit de duizend.

Zoon Patrick Haemers op twitter.