Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Walter Baeyens wrote:

Iemand heeft zich grote moeite getroost om mijn boek (en mij persoonlijk) af te breken. Het is echt aandoenlijk. Zoveel woorden over een waardeloze hoop papier? Het artikel zegt meer over de schrijver ervan dan over mijn boek. 

» community.dewereldmorgen.be

Ah bon. Dit is nu al de tweede keer dat Jan Willems mijn quotes gebruikt om zijn eigen mening te ventileren. Blijkbaar is die vent dus een beetje fan van mij. Ook nu moet ik toch zeggen dat ik niets met Jan Willems te maken heb. Ik heb geen enkele binding met die man. Het geestige is eigenlijk dat mijn bewuste quote over mijn flauw vermoeden dat Walter wil dat we zijn boek kopen, als grap bedoeld was. Jan Willems heeft dit echter precies wat te letterlijk genomen.
 
Ik vond Walter’s eerste boek zeer de moeite om te lezen. Ik keek dan ook wel uit naar zijn tweede boek. Ik ben dus naar de boekenwinkel gegaan met de bedoeling om het boek te kopen. Maar ik heb dezelfde reactie gehad als zenga. Zo’n dikke kloefer van een boek! Ik zou helemaal niet weten wanneer ik dat allemaal zou moeten lezen. Bovendien lijkt mij, bij het bladeren van het boek, dat er toch ook veel herhaald wordt van het eerste boek. Jammer Walter maar ik heb het boek teruggelegd. Ik zal het later misschien ooit eens gaan halen in de plaatselijke bibliotheek om enkele passages te lezen.

Walter Baeyens wrote:

Mooi is wel dat het Bende-schema van Francois Raes is bijgevoegd in deze blog (in PDF). Dus daar kunnen jullie dit alvast bekijken. Of dit schema werkelijk 'niets met de Bende te maken heeft' zal iedereen zelf wel kunnen vaststellen. Francois Raes zag een duidelijke link tussen Temse (de Bende) en de bokswereld (Jos Broeders). De vraag is waarom de pers dit schema nooit heeft opgevolgd. Deze en tonnen andere info zijn voor journalisten beschikbaar in de archieven van Walter De Bock in de KUL. Wat houdt hen tegen?

Over de bewuste bijlage met het schema van François Raes waar Jan Willems het over het heeft in zijn commentaar, moet ik Willems voor een stuk bijtreden. Dat schema is nl. helemaal niets nieuws noch exclusief. Het werd nl. al in 1992 op pagina 230 gepubliceerd in het boek ‘Twee jaar bendecommissie, een schimmengevecht’ van Hugo Coveliers als bijlage 26, weliswaar met minder handgeschreven notities dan de versie in het boek van Walter Baeyens.
 
http://nsm08.casimages.com/img/2015/10/24//15102407133014738713689680.jpg

42

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Ik heb het boek nog niet helemaal uit, maar ik kan me toch een goed idee vormen door de inhoud in verband te brengen van wat ik als modale belg te horen kreeg in de jaren '60,'70 en '80. Als werkende mens en gehuwd in de jaren '60 was dat via de media niks, nada! 

Ik heb dus bijna 70 jaar moeten wachten om een duidelijke lijn te zien over wat ik in m'n jeugd had opgepikt in het schaarse nieuws over de Belgische politiek. Vele politieke namen uit die tijd krijgen nu een somber beeld in mijn ogen!

Om even naar de Bende van Nijvel te springen. Als ik lees hoe ondernemingen zoals CIA, DEA, FBI, Mossad, enz. de vrije hand kregen (of krijgen) in België, sta ik niet verbaasd dat het moordcommando van de Bende van Nijvel spoorloos kon verdwijnen. En hierbij denk ik dan aan Kenza's theorie!

Voor mij heeft Walter Baeyens een degelijk werk afgeleverd. Waarvoor dank.

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Merovinger, bedankt. Ik weet niet of het oude Raes-schema de Joegoslavische broers M. ter sprake bracht. Kaderde Temse in de voorbereiding van een coup? Als Lekeu er bij betrokken was, is het niet uit te sluiten. Verder is de link met Dandolo zeer belangrijk. Met Gherardi Dandolo betreden we de internationale scène van de SASEA-affaire (met links naar Felix Przedborski, Unilabs, Schifferli, WACL en verder naar Ambrosio, Vaticaan, Calvi, Kredietbank...). De SASEA-fraude is van het kaliber 'Snuffelvliegtuigen' (Fr) en MATESA (Sp). Dandolo-Faccenda leidt ons naar de CIA/DEA-gedirigeerde globale drugshandel (Farcy, François, Rommie, Van Wely, ...).

LEO, bedankt. De leugencarousel in de media blijft ook vandaag maar doordraaien. Hoe ontroerend toch te zien dat Tony Blair nu plots zijn spijt betuigt over het aanstoken van de Irak-oorlog. Irak had niets te maken met 9-11. Dat wisten we destijds ook al. De man moest nu maar 's terechtstaan voor oorlogsmisdaden.

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Actua-Boeken: De elite van de macht, de macht van de elite

Macht, de onzichtbare hand die ons stuurt. In zijn nieuwste boek "De elite van de macht"gaat Walter Baeyens op zoek naar de wortels van de macht. Zijn verhaal brengt ons van nazi-Duitsland over de Amerikaanse maffia tot de moord op PS-kopstuk André Cools. Actua-Boeken, woensdag 4 november vanaf 18u op ActuaTV. Daarna doorlopend te bekijken in de nieuwslus.

» www.actua.tv

45

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Walter Baeyens: bedankt voor de tip. Ik heb destijds op actua tv je interview bekeken n.a.v. Crapule deluxe. Ik vond je terughoudendheid opmerkelijk toen de interviewer de naam van Albert II liet vallen. Was dat anticiperen om je boek niet uit de rekken zien gehaald te worden?

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Heb nu al een groot stuk van het boek gelezen, en het is zeker een aanrader.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Merovinger wrote:

 
http://nsm08.casimages.com/img/2015/10/24//15102407133014738713689680.jpg

Iemand een idee waarom de naam 'Haemers' geschreven staat bij Vastenavondt, Cradock en Patout? (Er staat ook iets boven Haemers geschreven, maar dat kan ik niet lezen). Ik heb kunnen achterhalen wie die drie mannen zijn, maar ik zie de link met Haemers niet.

48

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Er staat een kruis door die drie namen, geen lijn tussen die drie personen en Haemers. Er is dus geen verband tussen die drie namen en Haemers.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: De elite van de macht. De macht van de elite

Ja, het kruis was me duidelijk, daarmee wil Raes zeggen dat de affaire waar die drie mannen in opdoken in de doofpot gestopt is (zie zijn eigen legenda op het schema). Alleen leek het alsof de naam van Haemers er bewust dichtbij was geschreven, maar dat zal dus niet. Bedankt voor de reactie.