Re: Mijnheer X

the end wrote:

Over de X-nota zat ik altijd al verveeld met dit stukje i.v.m. de genoemde namen: zonder enige twijfel masochist. Bourgerol een masochist? Bij het surfen kwam ik volgend tegen, en moest onmiddellijk aan de X-nota denken. Een 007 in Brussel, de datums kloppen en meer ook. Vanaf blz. 3 » www3.dekamer.be

Graag jullie mening.

Merovinger wrote:

Bedankt voor deze info, the end, maar ik denk niet dat deze persoon iets te maken heeft met de fameuze mijnheer X. Als we verder zoeken op de naam van de bewuste bewakingsfirma kunnen we 'James Bond' misschien wel identificeren want op zich is dat wel een interessant verhaal.

The End, de 'James Bond' uit 1986 waarnaar het document van de kamer verwijst, is de nu 66-jarige Jef Vermeiren die in 1986 de bewakingsfirma 'New Security Bureau' had opgericht. Zie ook » archives.lesoir.be en www.lavenir.net

92

Re: Mijnheer X

Meer informatie over Jeff Vermeiren vind je ook op de website » Andere

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Mijnheer X

In een document van de Staatsveiligheid van eind jaren 70 heb ik een naam ontdekt die hier nog niet genoemd is. En als ik erna zelfs nog maar oppervlakkig de interventies in het dossier bekijk dan kan het bijna niet anders dan dat die naam mijnheer X is of toch iemand in de directe omgeving. Die naam is ook belangrijk om het schema van Latinus te snappen!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

94

Re: Mijnheer X

En waarom ons dan niet ineens die naam ook meegeven, "the end"?

Re: Mijnheer X

Ja, sorry om het zo te posten. Het liefst zou ik je die naam en het document instant melden. Het is niet mijn bedoeling om met jullie een spel te spelen of zo, maar omdat het een nieuwe naam is en volgens mij veel elementen op hun plaats doen vallen, ben ik voorzichtig. Er zijn naar mijn gevoel wat verdachte bewegingen achter de schermen. Daardoor verkies ik om heel discreet met die info om te gaan. En met achter de schermen bedoel ik niet dit forum hier. Ik hoop dat je het dilemma begrijpt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

96

Re: Mijnheer X

Tja, zo wordt het natuurlijk moeilijk om te volgen hé, the end. Kan je echt geen hint geven?

97

Re: Mijnheer X

the end wrote:

In een document van de Staatsveiligheid van eind jaren 70 heb ik een naam ontdekt die hier nog niet genoemd is.

Is dit een publiek cq. gelekt document? Of heb je op eigen houtje daarin inzage gekregen?

Re: Mijnheer X

Ik wil niet geheimzinnig doen, het komt uit een openbaar document in één van de dossiers. LEO, een hint die je leuk zal vinden, iemand die veel huurlingen kent om het nogal zacht uit te drukken.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Mijnheer X

Als het een openbaar document is, noem dan gewoon de naam. Wat verwacht je? Een plotselinge reeks huiszoekingen en aanhoudingen i.v.m. deze persoon en doordat jij z'n naam genoemd hebt een procedurefout?

Wel leuk zo een inner joke met Leo. Daarmee laat je rustig de rest van het forum weten dat jullie goeie vriendjes zijn en de rest niets van het dossier kent. Sorry voor deze nogal giftige reactie. Het moest me gewoon even van de lever. Déél informatie ipv onderling spelletjes te spelen. Ik probeer mee te zoeken en lever ook de info die ik kan. Zonder daar eerst 3 post mysterieus over te doen.

100

Re: Mijnheer X

De reden dat the end me aanhaalt, is het feit dat ik in mijn hypothese laat uitschijnen dat de overvallers ook ingehuurde huurlingen kunnen zijn. That's all. The end is voor mij een forumlid zoals alle anderen!