Re: Opgravingen Haacht

Misschien het Labo maar die hebben geen afkorting met drie letters dacht ik.

Servo per Amikeco

Re: Opgravingen Haacht

andycap, heeft je collega de politie verwittigd toen hij die mannen daar bezig zag?

Re: Opgravingen Haacht

Neen, zeker niet. Hij geeft mij gewoon die info omdat hij weet dat ik interesse heb in de Bende van Nijvel. Het is via hem dat ik ook weet heb van de persoon waar er huiszoekingen zijn geweest. En hij blijft bij zijn standpunt dat die persoon voor de staatsveiligheid heeft gewerkt. Zelf weet hij niet van wie die grond is waar er opgravingen geweest zijn.

Hij heeft me wel eens gezegd dat er op dat domein wel eens rare zaken gebeurden. Maar dat domein was zo verkaveld (lees: chalets hier en daar) en moerassig met hier en daar een vijver. Geen kat wie wist wat lap grond van iemand was. Bij deze wil ik er toch aan toe voegen dat Diegem tot Haacht één rechte strook is. Op 15 min zijt ge in Haacht. Ik zal nog eens verder informeren bij mijn collega wat hij juist bedoeld met wat er er daar vroeger toch rare zaken gebeurden.

Re: Opgravingen Haacht

Misschien heeft die man wel een klein fototoestelletje dat hij bij het raam in de buurt kan houden zodat hij volgende keer de bezoekers op de plaat vastlegd voor het nageslacht? Daarom hoeft die foto niet op het forum te komen maar het kan helpen om te weten wie daar nog steeds het terrein bezoekt in het kader van het onderzoek.

Servo per Amikeco

Re: Opgravingen Haacht

andycap wrote:

Maar dat domein was zo verkaveld (lees: chalets hier en daar) en moerassig met hier en daar een vijver. Geen kat wie wist wat lap grond van iemand was.

Het desbetreffende stuk grond is niet verkaveld noch staat er enig gebouw, het is gewoon een klein stuk bos met een vijver in. Erachter bevindt zich een gigantische vijver, ernaast een stuk bos waarop zich inderdaad een vervallen chalet bevindt.

Re: Opgravingen Haacht

Dickus, ik wou gewoon aanhalen dat het gebied rond deze lap grond een wirwar is van eigendom. Als mijn collega zegt dat hij eigenlijk niet weet van wie dat stuk grond is, zegt genoeg. Hij en zijn vrouw zijn er opgegroeid. Dat zegt natuurlijk niets over de Bende van Nijvel, maar er gebeuren die opgravingen en eigenlijk is er niemand in de streek die weet heeft over de eigenaar van dat stuk grond. En kort in die buurt is er ook een huiszoeking geweest bij een persoon die dr veel grond bezit.

En die huiszoeking had wel betrekking op de Bende van Nijvel. De zoon van die persoon heeft dat zelf gezegd. Ik schrijf hier alleen wat ik hoor van mijn collega. Het zijn niet mijn bevindingen. Ik vind dat gewoon de moeite waard om dat te melden. Waar rook is vuur ... zoals héél het bende dossier. En de rook in Haacht zal ons ook niet verder helpen. Maar ge weet maar nooit. Anders kan Ben zijn site beter opdoeken.

Re: Opgravingen Haacht

Die personen die op het terrein aanwezig waren, zijn misschien mensen die geinterreseerd zijn in dat lap grond. Het staat namelijk te koop. Dus mijn bijdrage mag verwijderd worden.

Re: Opgravingen Haacht

Ben wrote:

De reden waarom de opgravingen gestopt zijn is bekend: de ondergrond was zo moerasachtig dat er geen beginnen aan was.

Ik ben op die plek geweest en geloof geen sikkepit van die opgegeven reden, de ondergrond is daar immers allesbehalve moerasachtig, het is een kleine vijver in een bos. En als dat toch zo zou zijn, zou het van heel weinig doorzettingsvermogen van de speurders getuigen.

Dus mijns inziens hadden ze ofwel al gauw in de smiezen dat ze bot gingen vangen, ofwel hebben ze gevonden wat ze zochten.

89

Re: Opgravingen Haacht

In mei 1983 is er een rapport van de Staatsveiligheid over Bernard Mercier. De steller van het rapport is van mening dat WNP waarschijnlijk over een verborgen wapenarsenaal beschikt, misschien in de Tuin der Druïden in Haacht.

Bron: Operatie Staatsveiligheid | René Haquin

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube