121

Re: Willy Van Cutsem

Jean Geerts kwam uit Zaventem, misschien voor een klein manneke een zeer grote, agressieve man, maar voor ons een vriend, hij is helaas overleden paar jaar geleden (zelfmoord of werd hij geholpen?). Ik herinner me zijn begrafenis in Brussel, St. Kathelijne kerk als dakloze begraven door de stad, kerkhof van Brussel.

122

Re: Willy Van Cutsem

Eigenlijk raar allemaal, ik ben aan het surfen naar mijn ouderlijke woonplaats, Oude Haachtse steenweg, en kom De Pomp tegen ... daarna dit forum, waarin Willy vaak vernoemd wordt. Jaren geleden hoorde ik vertellen dat hij het Binnenhof had tesamen met Conny, en heel veel bezit, dat mensen vertellen dat hij grote baas zou zijn geweest, linken naar Nijvel. Zo heb ik hem nooit gekend, toen hij ver ging stoppen met De Pomp, zat hij aan de grond, vroeg aan iedereen of hij kon lenen of waar.

De Pomp werd overgenomen na hem door een Noord-Afrikaan uit Zaventem, tesamen met diens vriendin, zij baatten ooit de pub uit in Zaventem, ik kwam toen nooit meer in die Pomp, had een kindje, geen uitgangsleven meer voor mij. Ik denk dat er nog heel veel klanten van De Pomp tijd rondlopen.

123

Re: Willy Van Cutsem

Het zou interessant zijn mocht je nog klanten van vroeger zien. De website heeft ook een topic De Pomp waar er meer informatie staat over wie er vroeger over de vloer kwam. Misschien herken je een of meerdere namen. Vooral de periode rond 1982.

124

Re: Willy Van Cutsem

mt, dank je voor je bijdrage. Heb je weet van Baugniet? Hij was een redelijk goede kennis van Willy Van Cutsem.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

125

Re: Willy Van Cutsem

Er is nog een "Jacky" in dit dossier namelijk : Joseph Jossart. En die behoorde inderdaad tot het zwaardere milieu. (zie Verdeyen, Usuwiel, enz.)

126

Re: Willy Van Cutsem

dim wrote:

"Diezelfde V.C. was betrokken bij een diefstal op 16 januari 1982, gepleegd op het rijkswachtdetachement in Zaventem. Bij die gelegenheid gingen de dieven aan de haal met een reeks dienstpistolen. In maart '82 werden de daders gearresteerd. Het bleek te gaan om een voormalig rijkswachter van het detachement en een cafébaas uit Diegem."

Bron » Jean Bultot

Weet iemand iets meer over die diefstal uit 1982 waar Van Cutsem bij betrokken zou zijn geweest? En wie was die rijkswachter uit Zaventem?

De dag ervoor zijn twee rijkswachters overvallen:

Op 15 januari 1982, rond kwart voor één 's nachts, overvielen drie gewapende mannen met bivakmutsen in een gestolen Mazda twee rijkswachters die op patrouille waren in de buurt van de kazerne in Etterbeek. De dienders moesten hun kleren uittrekken en de gangsters verdwenen met hun uitrusting en hun wapens, een uzi en twee pistolen. De daders werden opgepakt en de wapens in beslag genomen, maar er ontbrak er een, een 9 mm-pistool.

Meer » Forum

Beide voorvallen zijn 2 weken na de roof op oudejaar in de kazerne van Etterbeek.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

127

Re: Willy Van Cutsem

Voor de volledigheid nog enkele elementen die met De Pomp en Willy Van Cutsem te maken hebben.

Na de brandstichting in Pour op 4 juli 1981 komen motards in De Pomp schuilen, erna komen bovenstaande feiten. In september 82 zouden wapens van Waver via De Pomp gegaan zijn, oktober overval in Zaventem en wagen van Zwarts in de buurt gevonden, Murat (klant De Pomp) steelt de Porsche van Van Camp (maart 82 en/of 83), Daniel Van Cutsem klant van De Pomp en kennis van Willy Van Cutsem is in Temse herkend en heeft autolampen in zijn bezit zoals die van de gestolen Saab. Libert kent ook enkele van die motards betrokken bij de brand van Pour

In De Pomp kwamen ook personen uit Haacht.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

128

Re: Willy Van Cutsem

Nog dit - toegegeven - zeer speculatieve element: De Pomp > "Rocky" (L. V.K.). Rocky was close met de fauna die rond Christine Van Hees draaide (o.a. les Outs). Christine Van Hees werd (volgens bepaalde indicaties) uit de weg geruimd omdat ze een gesprek zou hebben gehoord waar ze beter ver vanaf gebleven was.

129

Re: Willy Van Cutsem

En daarbij natuurlijk ook: Rocky > WNP.

130

Re: Willy Van Cutsem

Hoe zat het ook al weer met het al dan niet bestaan van een familiale link tussen Daniel en Willy Van Cutsem?