Re: Francis Dossogne

Ben wrote:

"Ja, de Bende moet je bij WNP zoeken. Want WNP stink. Zo hard zelfs dat uitgerekend ik, de leider van het Front, als eerste naar alle politiediensten ben gestapt - staatsveiligheid, rijkswacht, gerechtelijke politie - om hun duidelijk te maken dat er iets kwalijke aan de gang was. Lang voor er in de media over Latinus werd gekikt. Ze wisten dus allemaal dat WNP gevaarlijk was. En wat hebben ze met mijn informatie gedaan? Niets! Ik ben ervan overtuigd dat WNP door een Belgische overheidsdienst werd opgericht."

Wanneer zou dat geweest zijn? Maart '83 of vroeger? En blijkbaar was heel extreem-rechts op de hoogte van WNP maar toevallig Massaert die vriend van Bourgerol niet.

Er is ook een significant deel van extremisten goed geïnformeerd want Eriksson van het VMO meld op 15/9 "dat de organisatie van Libert wordt gemanipuleerd door een Arabische of Duitse inlichtingendienst om extreemrechts in discrediet te brengen".

Twee dagen erna is Nijvel.

Trojan wrote:

Misschien is het al vermeld, maar de moeite om nog een keer Al Ajjaz te onderlijnen i.v.m. Temse. In augustus 1983 introduceerde de beruchte Belgische wapenhandelaar Willy Pourtois een aantal Libanese en Syrische cliënten bij het zeilmakerbedrijf Wittock-Van Landeghem. Mogelijk via de bemiddeling van Al Ajjaz, die tot de relatiekring van Pourtois behoorde

Toeval?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Francis Dossogne

Uit één van de brieven van Marcel Barbier aan René Haquin:

Toen ik nog lid was van het Front de la Jeunesse vroeg Dossogne mij zijn fichiers met in totaal 7000 namen te herschikken en te vervolledigen. Er zaten heel wat B-fiches in van de GP en de rijkswacht. B-fiches vormen niet het voorwerp van een rechtsvervolging maar kunnen omwille van politieke overwegingen de aandacht van de politiediensten gaande houden. Paul [Latinus] gaf me het bevel die schat aan informatie te stelen. Dossogne heeft onze perfide plannen te laat opgemerkt en verloor hierdoor bij zijn militanten een stuk geloofwaardigheid. Misschien verklaart dit zijn woede en de valse geruchten die hij de wereld instuurde dat ik gevaarlijk en altijd gewapend ben?

13

Re: Francis Dossogne

Uit de nota's van Willy Acke:

Dossogne heeft nog Mossberg 50 (*)
Gebruiksaanwijzing Mossberg in Bois de la Houssière

(*) Mossberg 500 is a series of pump action shotguns manufactured by O.F. Mossberg & Sons.[1] The 500 series comprises widely varying models of hammerless repeaters, all of which share the same basic receiver and action, but differ in bore size, barrel length, choke options, magazine capacity, stockand forearm materials. Model numbers included in the 500 series are the 500, 505, 510, 535, and 590.

Bron: Wikipedia

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Francis Dossogne

Zonet het interview met Dossogne gelezen, volgens hem is extreem-rechts neppiste. Maar hij geloofde wel in betrokkenheid van de Staatsveiligheid en mogelijke coup. Het interview komt uit 2010.

Re: Francis Dossogne

Dossogne gelooft, het zal dan wel uit angst voor de waarheid zijn vermoed ik. Die naam voor de G15 is wel extreem-rechts en moet zeker Dossogne gekend hebben.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Francis Dossogne

25 augustus 1986: begin van de observatie-opdracht van Dossogne door het speciaal interventie-eskadron. Die operatie draagt de codenaam "Uniforme" en wordt beëindigd op 5 september 1986.

Bron: Verslag Tweede Bendecommissie | Rapport kolonel Michaux maart 1989

Deze observatie kaderde in het onderzoek van de contacten tussen Francis Dossogne en Didier Miévis. Zie ook » Forum

Re: Francis Dossogne

Na het aanhoren van het vonnis van de correctionele rechtbank van Brussel op 13 mei 1981 over het feit dat het Front de la Jeunesse door de rechtbank beschouwd en veroordeeld wordt als een privémilitie en na het aanhoren van zijn veroordeling (zeven maanden cel en 8.000 BEF boete), verklaarde Francis Dossogne achteraf in de gerechtszaal aan al wie het horen wilde: "En toch ga ik er mee door, ik ontbindt het Front nooit.".

Re: Francis Dossogne

https://nsm09.casimages.com/img/2018/12/18//18121812104714738716040967.jpg

https://nsm09.casimages.com/img/2018/12/18//18121812104714738716040968.jpg

19

Re: Francis Dossogne

Merovinger wrote:

Na het aanhoren van het vonnis van de correctionele rechtbank van Brussel op 13 mei 1981 over het feit dat het Front de la Jeunesse door de rechtbank beschouwd en veroordeeld wordt als een privémilitie en na het aanhoren van zijn veroordeling (zeven maanden cel en 8.000 BEF boete), verklaarde Francis Dossogne achteraf in de gerechtszaal aan al wie het horen wilde: "En toch ga ik er mee door, ik ontbindt het Front nooit.".

Heeft Dossogne deze straf uitgezeten, en weet iemand wanneer? Of waar ik dat kan vinden?

Re: Francis Dossogne

Tijdens de overval in Waver was hij vrij. Veel of lang zal hij niet gezeten hebben.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.